Citat:
Den som är efterbliven på riktigt här är förstås du, och det är du själv fullt medveten om, och nu projicerar du bara.
Vi kan ju inte alla vara på din intelligensnivå, men låt oss se vad olika nyhetssidor och vetenskapssidor skriver om detta, lite utdrag:
https://www.sciencedaily.com/releases/2014/12/141216212047.htm
Men det är klart, DrAutistlaw på Flashback, säger att vi inte andas ut fettet, och då är det givetvis så också.
Det är visserligen helt riktigt att jag har ett analytiskt sinne, men autisten här är du
Det går ju liksom inte låta bli att notera att några minuter efter jag postat i den här tråden så dyker det direkt upp ett svar från dig där du leker allan ballan bonanza över en ganska irrelevant detalj som fettförbränning och tror dig vara värsta geniet.
Man får ju gratta dig för att du har funnit meningen i livet, vilket tydligen kretsar i fettoxidering. Spännande liv du måste ha
Sedan anser jag inte att "autism" är något dåligt för övrigt, i alla fall inte om personen ifråga är en intelligent sådan, vilket du inte är. Och då är autism givetvis något jättedåligt.
Med tanke på att vi faktiskt andas ut fettet (jag skiter i din autistiska åsikt i den här frågan eftersom du inte är en auktoritet) så är det inte helt långsökt att anta att vi skulle kunna boosta fettförbränningen genom att andas lite extra. Det här med vart fett tar vägen är ju fortfarande en ganska färsk vetenskaplig upptäckt, så det är inte konstigt då att det fortfarande råder en del missförstånd. Det är ju inte direkt så att det har varit känt och en del av allmänbildningen i hundra år exakt hur fett förbränns och vart det tar vägen. Så det är ganska mänskligt att anta att vi skulle kunna öka fettförbränningen genom att andas lite extra.
Seriöst, vem bryr sig? Nu ska jag dra på lite bra porr här, betydligt roligare än att sitta och tjafsa med en autist om vi andas eller inte andas ut fettet
Vi kan ju inte alla vara på din intelligensnivå, men låt oss se vad olika nyhetssidor och vetenskapssidor skriver om detta, lite utdrag:
Fat can be breathed out as well as burned off as you lose weight, biochemists who have studied metabolism at a microscopic level say.When you lose weight, where does the fat go? Most of the mass is breathed out as carbon dioxide, study shows:
But they warn that people still need to huff and puff with exercise to keep slim - hyperventilating on its own will not do the trick.
The Australian team traced the route of fat out of the body as atoms.
Their findings are published in the Christmas edition of the British Medical Journal.
When fat is broken down to its constituent parts, a couple of things happen.
Chemical bonds are broken, a process which releases heat and fuel to power muscles.
But the atoms - the stuff fat is made of - remain, and much of these leave the body via the lungs as carbon dioxide, say the scientists.
Fat storage and metabolism
Fat from food is stored in the body in cells called adipocytes. It is stored as a compound called triglyceride.
Triglyceride consists of three kinds of atoms; carbon, hydrogen and oxygen, and this means that when it is broken down around a fifth of it forms water (H2O) and four-fifths becomes carbon dioxide (CO2).
The water formed may be excreted in the urine, faeces, sweat, breath, tears, or other bodily fluids and is readily replenished by drinking water.
But the exhaled carbon (in CO2) can only be replaced by eating food or consuming beverages such as fruit juice.
...
So to keep weight off you need to balance what you eat against what you burn off and exhale.
Källa:
Fat 'breathed out' of body via lungs, say scientists:
https://www.bbc.com/news/health-30494009
https://www.sciencedaily.com/releases/2014/12/141216212047.htm
Men det är klart, DrAutistlaw på Flashback, säger att vi inte andas ut fettet, och då är det givetvis så också.
Det är visserligen helt riktigt att jag har ett analytiskt sinne, men autisten här är du
Det går ju liksom inte låta bli att notera att några minuter efter jag postat i den här tråden så dyker det direkt upp ett svar från dig där du leker allan ballan bonanza över en ganska irrelevant detalj som fettförbränning och tror dig vara värsta geniet.Man får ju gratta dig för att du har funnit meningen i livet, vilket tydligen kretsar i fettoxidering. Spännande liv du måste ha

Sedan anser jag inte att "autism" är något dåligt för övrigt, i alla fall inte om personen ifråga är en intelligent sådan, vilket du inte är. Och då är autism givetvis något jättedåligt.
Med tanke på att vi faktiskt andas ut fettet (jag skiter i din autistiska åsikt i den här frågan eftersom du inte är en auktoritet) så är det inte helt långsökt att anta att vi skulle kunna boosta fettförbränningen genom att andas lite extra. Det här med vart fett tar vägen är ju fortfarande en ganska färsk vetenskaplig upptäckt, så det är inte konstigt då att det fortfarande råder en del missförstånd. Det är ju inte direkt så att det har varit känt och en del av allmänbildningen i hundra år exakt hur fett förbränns och vart det tar vägen. Så det är ganska mänskligt att anta att vi skulle kunna öka fettförbränningen genom att andas lite extra.
Seriöst, vem bryr sig? Nu ska jag dra på lite bra porr här, betydligt roligare än att sitta och tjafsa med en autist om vi andas eller inte andas ut fettet

Helt sjukt att du gör bort dig ännu en gång. Att säga att man "andas ut fettet" är en extrem förenkling för folk som inte kan någon fysiologi (som du t ex). Eftersom du gång på gång missar dom viktiga detaljerna och hakar upp dig på helt hjärndöda saker som att jag har tolkat det bokstavligt, precis efter jag har skrivit att jag inte tolkat det bokstavligt, bevisar att du är en efterbliven autist. Det är ingenting att diskutera. Du är, på riktigt, lågbegåvad. Det är egentligen synd om dig, men men.
Ännu en gång länkar du BBC (bra vetenskaplig källa) som DESSUTOM inte ens håller med om vad du säger. Ditt ursprungliga argument var att man kunde sitta och andas för att bränna fett. Eftersom det är fysiologiskt inkorrekt så fallerar ALLA ANDRA argument som kommer från dig, eftersom du har fel från början. Du kan helt enkelt ingenting om metabolism och fysiologi. Det är också komiskt att du påpekar att jag har snöat in på fettmetabolism, som att det är det enda man läser inom fysiologi. Du är så jävla efterbliven alltså haha. Du länkar saker som inte ens stödjer det du säger, men du använder det som källor till dina påståenden. Det är liksom definitionen av att göra bort sig, du gör stolpe ut gång på gång på gång på gång på gång.
Att fett metaboliseras till bland annat CO2 är definitivt inte en färsk upptäckt
att du tror det bevisar bara ännu mer hur lite du faktiskt kan, men du gör så gott du kan med tanke på dina "förutsättningar". Sen sitter du och tror massa saker och yttrar det som att det är fysiologisk fakta, du skämmer bara ut dig. Du har dessutom erkänt att du hade fel i ditt ursprungspåstående, ändå tror du att dina länkar faktiskt stödjer vad du säger
Vem är auktoritet i frågan för övrigt? Jag är definitivt en auktoritet jämfört med dig, och folk som du skulle anse vara auktoriteter (han i videon) HÅLLER INTE ENS MED DIG UTAN DOM HÅLLER MED MIG. Haha alltså du är verkligen en sån där idiot som är så jävla efterbliven och trög att han själv inte ens fattar att han är trög. Du går runt och tror att du har några produktiva hjärnceller, men du misslyckas bara gång efter gång.

Här bevisar du att du fortfarande inte ens har fattat någonting
"Med tanke på att vi faktiskt andas ut fettet (jag skiter i din autistiska åsikt i den här frågan eftersom du inte är en auktoritet) så är det inte helt långsökt att anta att vi skulle kunna boosta fettförbränningen genom att andas lite extra."
Nej, det är riktigt jävla efterblivet att anta att man kan boosta förbränningen genom att andas, eftersom vi inte andas ut fettet. Som jag har sagt tidigare, "vi andas ut fett" betyder "fett metaboliseras när det förbrukas" och det är det enda du har lyckats få rätt, men det skulle inte förvåna mig om du inte ens förstod det heller
Senast redigerad av DrOutlaw 2019-01-28 kl. 19:06.
Senast redigerad av DrOutlaw 2019-01-28 kl. 19:06.