2006-03-02, 01:06
Bannlyst
Olle Wästberg meddelade i sitt senaste nyhetsbrev (1/3) att han aldrig brytt sig om vad andra på listan skrivit - och att han nu lämnat "Elite".
Citera
2006-03-02, 07:20
Medlem
TEOs avatar
Hans lista verkar inte skilja sig särskilt mycket från en annan lista som heter skvaller här på FB. Om man skall gå efter vad tidningarna skriver så verkar elite vara en kopia av FB fast med bard som enväldig moderator, eh jag menar härskare Jag har lite svårt och förstå varför folk blir så upprörda. Är de som blir upprörda så PK att de aldrig skvallrar eller spekulerar i tex kändisars sexuella läggning? Jag har mycket svårt att tro att så skulle vara fallet.
Citera
2006-03-02, 11:07
Medlem
J.Ns avatar
Fan alla är upprörda och dissar, men ingen på FB vågar dissa Jan Axelsson. Fegisar!
Citera
2006-03-02, 17:22
Medlem
Pellenezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xyzzy
Tror nog att man använder en list server.

Jag skojade bara
Citera
2006-03-02, 19:24
Medlem
Xyzzys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pellenez
Jag skojade bara
Jag trodde nog det, därav whink-smileyn.
Whink whink - nudge nudge!
Citera
2006-03-02, 19:30
Medlem
Pellenezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xyzzy
Jag trodde nog det, därav whink-smileyn.
Whink whink - nudge nudge!

Know what I mean, know what I mean
Citera
2006-03-03, 00:22
Medlem
Cleopatras avatar
Den där Alexander Bard verkar vara riktigt, riktigt djupt störd:

Så här skall han ha sagt om stackars Darin:
http://svenskasekten.blogspot.com/2006/03/alexander-bard-del2-satanist-gay-ikon.html

"onsdag, mars 01, 2006
Alexander Bard, Del2, satanist, gay-ikon, schlager"stjärna" och "humor"spridare.

Det är konstigt men man blir inte förvånad av något längre.
Varför Bard på sin Elit-lista är på Darin, som är ett barn, är konstigt och väldigt olustigt.
Bland annat har han sagt detta om Darin:

"Ibland kan man ju knulla någon för den goda sakens skull, jag menar för att ta reda på om personen är gay eller inte. Men jag har aldrig uppmanat någon att knulla Darin, säger Alexander Bard."

"Jag har inte uppmanat någon till att knulla Darin", säger han, men hur var det nu?

"Det är alla medlemmars plikt att knulla honom i röven, jag kräver att ni knullar honom i röven"

Jag mår dåligt, detta är fruktansvärt, det är inte humor.
Jag tycker synd om Darin, för detta verkar tydligen ha handlat om samtal i Elit-listan om Darin är bög eller inte, att man skulle knulla han för att veta om han var det eller inte, SJUKT!

Bojkotta hans schlager framträdande. Rösta på ett annat bidrag."

Stackars Darin behöver livvaktsskydd mot dessa genomfördärvade, liderliga s k kändisar.
Citera
2006-03-03, 00:35
Medlem
Herr Lindholms avatar
Hmm... Om man skall ha sekt så måste man ha liksom lite muskler och gärna ett avskiljt och inhägnat område. Sedan kan man säga åt sina anhängare att rövknulla misshagliga personer. Det vet jag, för det lärde jag mig i ett avsnitt av Walker, Texas Ranger.

Bard påminner alltmer om en läskigare version av Raymond Marble.

MVH
/Herr Lindholm
Citera
2006-03-03, 00:42
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeeDee
Det som upprör folk är den höga kvoten "kändisar" (mest halvfigurer om du frågar mig) samt namnet "Elit". Vem fan bryr sig om att Adam Alsing sitter och snackar skit med Gustav Gelin via email?
Vem är Gelin? I engenskap av infödd stockholmare så behöver jag inte bry mig om alla sländor som flockas ring "SoFo"-kvarteren.

MVH
/Herr Lindholm
Citera
2006-03-03, 08:45
Medlem
Nulles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cleopatra
Den där Alexander Bard verkar vara riktigt, riktigt djupt störd:

Så här skall han ha sagt om stackars Darin:
http://www.expressen.se/index.jsp?a=536937

Visst var det rätt smaklöst formulerat, men jag tycker inte att det där citatet räcker som grund för att kalla Bard för "riktigt, riktigt djupt störd". Dessutom är citatet ryckt ur sitt sammanhang och var säkert menat med glimten i ögat. Att Expressen drar upp saken just nu är nog med anledning av att Bards band Bodies Without Organs (BWO) tävlar i Melodifestivalen i morgon. Förmodligen är det någon av BWO:s konkurrenter som väljer att sprida lite dynga om Bard för att på så sätt minska hans segerchanser.

Andres Lokko skrev för övrigt om BWO i dagens SvD: I jämförelse med Bodies Without Organs brott mot musiken framstår ju pedofili som en otidsenlig sexuell läggning som man enkelt kan vifta bort som vore det ett avsnitt av Småstjärnorna. (Krönikan hade inget med Darin, 18, att göra.)
Citera
2006-03-03, 08:48
Medlem
TEOs avatar
Kul

Det här är rätt kul. Här sitter folk i FBs skvallerforum och förfasar sig över att Bard har sagt något om att knulla Darin i röven. Vad är det att förfasa sig över? Vi har väl läst värre uttalanden om kändisar här på FB eller? Tex om man diskuterar någon snygg pop brud här på FB så brukar alltid några deklarera att henne skulle de minsann vilja sätta på i alla hål osv osv Är det för att Bard är känd som det är sååååå hemskt? Jag bara undrar?
Citera
2006-03-04, 21:01
Medlem
Är någon av de ansvariga för melodifestivalen med på Elitlistan?

- Det MÅSTE ju vara så, för BWO låten var ju så fruktansvärt intetsägande, att det enda sättet för den att ta sig vidare var att det inte fanns några andra starka låtar...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in