2019-01-19, 10:17
Medlem
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/0EazXE/vittnen-horda-om-dodsfall-vid-bad

Citat:
analyseras under dagen, uppger polisen för TT. Ett antal vittnen har också hörts, men polisen är i övrigt förtegen om händelsen.
– Vi vet inte vad som ligger bakom i nuläget. Det är oklara förhållanden som vi försöker få klarhet i, säger Ola Österling vid Stockholmspolisen.
Citera
2019-01-19, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/0EazXE/vittnen-horda-om-dodsfall-vid-bad

Ingen misstänkt skriver dem också. Det hela pekar åt självmord tycker jag. Hade det varit mord hade de haft en misstänkt redan nu. Barn och kvinna i bil mördas inte av någon utomstående. Eller tänker jag fel?
Citera
2019-01-19, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jodasaatt70
Kollade igen och nej det ser inte ut som ett Y utan ett T.

Ok..Då hittar jag bara denna https://biluppgifter.se/fordon/TFD333 Adress
NYNÄSVÄG./BOGÅRDSVÄG. vilket ju också ligger i närheten Ja ja..
Citera
2019-01-19, 10:53
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ingen misstänkt skriver dem också. Det hela pekar åt självmord tycker jag. Hade det varit mord hade de haft en misstänkt redan nu. Barn och kvinna i bil mördas inte av någon utomstående. Eller tänker jag fel?

Tror inte du tänker fel. 9 av 10 mord begås av någon som offret har en relation med.
Citera
2019-01-19, 10:54
Medlem
Jodasaatt70s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjonk
Ok..Då hittar jag bara denna https://biluppgifter.se/fordon/TFD333 Adress
NYNÄSVÄG./BOGÅRDSVÄG. vilket ju också ligger i närheten Ja ja..
Ja då lär det vara den!
Citera
2019-01-19, 11:21
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hyper240
Det är solklart familjetragedi, någon fått panik med vad de ska göra med liken, hyrt en bil eller stulit och kört iväg dem. Kanske tänkte dumpa dem i sjön men märkte att det var is? Finns mycket skog där som det går att gömma lik i också

Jag tror inte att någon annan dödat dom. Antingen har mamman dödat sitt barn och sedan sig själv eller så är det en tragisk olycka och polisen måste starta en mordutredning för att utesluta mord.
Citera
2019-01-19, 11:22
Avslutad
Hyrbil från bensinmack isf enl Transportstyrelsen.
Citera
2019-01-19, 11:32
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Tror inte du tänker fel. 9 av 10 mord begås av någon som offret har en relation med.

Nej, det är en betydligt lägre andel. Jag har för mig att det förr har legat på 70%, men vet inte vad det ligger på idag, men gissar att den andelen har av flera anledningar minskat (då våld i relationer minskar, medan våldet utomhus ökar). Och då får vi minnas att det gäller mord som polisen lyckas klara upp och de är utan tvekan sämre på att klara upp mord där gärningsmannen är obekant för offret, medan t.o.m. svenska polisen lyckas klara av de typiska fallen där en man ringer upp polisen och meddelar att denne har slagit ihjäl frugan.

Men det är förvisso för mord på personer i största allmänhet, möjligtvis är det oftare en GM som BO har en relation till när BO är en kvinna. Den som vet hur statistiken ser ut idag får gärna länka den.

Edit: När det gäller mord på små barn, så är GM föga förvånande oftast en närstående, inte minst mamman eller pappan.
Senast redigerad av Europe 2019-01-19 kl. 11:35.
Citera
2019-01-19, 11:50
Medlem
Citat:
Tycker det är konstigt. Varför hyra en bil i närheten och sedan åka och parkera den inte långt därifrån för att ta livet av sig?? Det finns ju en miljard lättare sätt.
Citera
2019-01-19, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MikkeMus
Tycker det är konstigt. Varför hyra en bil i närheten och sedan åka och parkera den inte långt därifrån för att ta livet av sig?? Det finns ju en miljard lättare sätt.

Ja precis vad jag skrev i början av tråden. Varför hyra en bil och ställa där och ta livet av sig och sitt barn? Då måste personen bestämt sig för att det måste ske i en bil på just det sättet.
Det kan ju också vara en GM som utfört detta så att det ska se ut som ett självmord
Citera
2019-01-19, 11:57
Medlem
Många teorier om övernattning i bilen men en kvinna med barn som flyr ett förhållande eller annat har väl kvinnojourer att vända sig till och få snabb hjälp.
Om kvinnan inte är allt för förankrad i samhället så känner hon troligtvis inte till kvinnojouren eller hur hon kontaktar dom.
En desperat person tänker sällan klart eller möjligen gör en nödlösning snabbt för att senare ordna upp resten.

Jag tycker avsaknaden av information gör det svårt att ens gissa vad det handlar om.
Är vattnet isbelagt?
Dåligt vald plats om någon vill vara diskret då det är mycket rörelse där samt att polisen ofta patrullerar där.
Hundägare, motionärer, taxi, folk som bestämmer att träffas och snacka mm. det är mycket rörelse där även såhär års.
Citera
2019-01-19, 12:13
Medlem
Bergakungens avatar
Trist historia, troligtvis.

1. Handlar det om ett utökat självmord brukar inte tidningarna gotta sig i sådant, utan man skriver om det, typ"Polisen utreder inte längre händelsen som mord" eller något i den stilen. Hade polisen spanat efter en barnamördare drar man på rejält (både polisen och media, sas).

2. Polisen som hittar två döda i en bil gör en utredning i vanlig ordning, och då börjar man i den jobbiga änden, "mord". Då får man resurser direkt, och kan lämna tillbaka dem när man vet mer. Det gör man tämligen snabbt, endera vägen.

3. Handlar det om en "familjetragedi" eller "utökat självmord" ligger man (begripligt) lågt med information, av massor med bra skäl.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in