2019-07-05, 01:26
Medlem
Kellywomans avatar
Vilken fruktansvärd läsning av domen. Så vidriga beskrivningar. Jag har mycket svårt att förstå att Thomas Witt bara får 6 år. Det han gjort är ju långt värre än mord
Citera
2019-07-05, 01:47
Medlem
Jag har fan knullat som en hare med Carola på Malta. Detta kunde jag aldrig tro om henne.. Helvete vilken sjuk jävel...
Citera
2019-07-05, 01:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yabaice
Jag har fan knullat som en hare med Carola på Malta. Detta kunde jag aldrig tro om henne.. Helvete vilken sjuk jävel...

Som en hare? Dom pippar lika ofta som en död kärring. Du menar kanin.
Citera
2019-07-05, 02:02
Medlem
Givetvis och snuskigt vart det men nog om det. Detta var det sjukaste jag läst fyfan va tragisk och bara 6 år?? Hoppas hon aldrig ser sina barn igen.
Citera
2019-07-05, 05:15
Medlem
Bild på Thomas Witt? Var det militären eller ”Sverigevännen”?
Citera
2019-07-05, 06:01
Medlem
urgts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torstenferdinand
Förföljer du mig? Har du inget bättre för dig? Har du själv inget liv som du frågade mig i en annan tråd?

I ett samhälle som inte var en kloak skulle dessa kräk fått livstid utan rätt till prövning. Lås in och kasta nyckeln. Vatten med bröd.

Och självklart ska du sitta här och relativisera om att det minsann inte var bättre förr. Jag har aldrig påstått något annat. Det är däremot en stor fet lögn att det samhälle vi har idag på något sätt är friskare och moraliskt sundare bara för att vårt materiella välstånd och livskvalitet ökat. På 1800-talet hade dessa kräk blivit avrättade ifall de ertappats. Vem skulle sakna dem? Du? Skulle du sakna Breivik också om han avrättades? Vi lever idag i ett samhälle där den grisen en dag kommer att gå fri ute bland allmänheten. Låt det sjunka in.

Och ge mig inget skitsnack om rehabilitering, en ny chans och allt annat dravel. Dessa människor är psykiskt sjuka bortom all återvändo. Till skillnad från skitnödiga flumliberaler som tror att alla förtjänar en ny chans oavsett vad känner jag ingen sympati för psykopater som systematiskt utnyttjar barn sexuellt. Men det är väl bara jag? Jag börjar känna mig rätt så ensam i detta moral-relativiserande kloaksamhälle.

Tror du att det skulle ge ett bättre samhälle om vi lät staten börja döda folk igen?

Tänk lite kallt och autistiskt istället för att vara en sån känslomänniska. Ens personlighet bestäms av gener och miljö och är inget man har kontroll över. Rättvisa är trams. Straff fyller en rent praktisk funktion, genom att skydda samhället från farliga människor.

Visst kan det vara skönt att se folk som råkade födas till arslen "åka dit", men det känns jäkligt rackigt att basera lagar på andras sadistiska tillfredsställelse.

Rent pragmatiskt så förhindrar dödsstraff återfall i brott med 100% effektivitet, men vette fan alltså som en pragmatisk lösning ändå... sänder ut fel signaler till puckon också. Känns som en rest från känslostyrda rättssystem.

Bättre att göra det enklare att spärra in "hopplösa" fall längre i så fall.
Senast redigerad av urgt 2019-07-05 kl. 06:07.
Citera
2019-07-05, 07:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rennato
Gärningsmännen är 100% Sverigevänner. Dom sitter säkert 1-2 månader max och frisläpps. Dessa äckel sitter förmodligen på enorma summor pengar som de kommer att använda för att få en stabil försvarsadvokat. Hoppas dom dör!!!!

Du har kollat för mycket på tv. En försvarsadvokat i Sverige avlönas i regel av staten, WT:n som spelar in porrfilm för några tusenlappar sitter knappast på några större summor.

För övrigt är de redan dömda.
Citera
2019-07-05, 07:38
Medlem
RighteousBeliefss avatar
Vet ej om det har kommit upp i tråden men hittade hennes grupp med 1971 medlemmar och bilder på sexleksaker tillsammans med barnkläder, fast på olika bilder men i samma collage liksom.

Hennes slutna FB loppisgrupp:

https://m.facebook.com/groups/160692...6?ref=bookmark

https://imgur.com/a/LXjWnnB

Hon har även varit aktiv på diverse säljsidor som 'Vetlanda loppisen nästan utan regler', 'köp, sälj & byt för Örebroare!', 'köp och sälj i Örebro' samt köp vad du vill i Skåne'.

Straffen borde vara mycket högre.
Senast redigerad av RighteousBeliefs 2019-07-05 kl. 07:48.
Citera
2019-07-05, 08:19
Citat:
Ursprungligen postat av urgt
Tror du att det skulle ge ett bättre samhälle om vi lät staten börja döda folk igen?

Tänk lite kallt och autistiskt istället för att vara en sån känslomänniska. Ens personlighet bestäms av gener och miljö och är inget man har kontroll över. Rättvisa är trams. Straff fyller en rent praktisk funktion, genom att skydda samhället från farliga människor.

Visst kan det vara skönt att se folk som råkade födas till arslen "åka dit", men det känns jäkligt rackigt att basera lagar på andras sadistiska tillfredsställelse.

Rent pragmatiskt så förhindrar dödsstraff återfall i brott med 100% effektivitet, men vette fan alltså som en pragmatisk lösning ändå... sänder ut fel signaler till puckon också. Känns som en rest från känslostyrda rättssystem.

Bättre att göra det enklare att spärra in "hopplösa" fall längre i så fall.

Jag är inte för dödsstraff helt och hållet om du nu tror det. Inser att det finns en stor problematik där. Ber om ursäkt för det där inlägget faktiskt. Egentligen har du nog helt rätt här. Men det handlar inte om "sadistisk tillfredsställelse" för min del. Enbart rättvisa. Dock inser jag ju din poäng i att det sänder ut fel signaler och att det inte funkar i längden med ett känslostyrt rättssystem så som vi här i Sverige i praktiken hade fram till 1920-talet. Det blir ju aningen skruvat när folk börjar avrättas för snatteri liksom.

Jag blev bara väldigt triggad och bestört när jag läste om detta fall. Sjukaste jag läst om på ett bra tag. Har ej läst domarna, men efter att ha skummat igenom tråden och fått en bild utav det väsentliga som återges däri så är jag knappast sugen på att göra det vid det här laget. Fy fan säger jag bara. De förtjänar egentligen alla Gitmo för det de gjort. Men nu kanske jag var lite väl känslostyrd igen va?

Du ska ha tack för fingervisningen dock. Ska tänka på hur pass känslostyrd jag framstår hädanefter.
Senast redigerad av torstenferdinand 2019-07-05 kl. 08:26.
Citera
2019-07-05, 08:56
Medlem
15minFames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FarbrorBerit
Eftersom MinFil inte sparar för all evighet:

Tilltalad
SARA Johanna Lidholm, 19860212
Fängelse 6 månader

Tilltalad
Karin LINDA Marie Klingström, 19790620
Fängelse 8 månader

Tilltalad
CAROLA Ingegerd Maria Vackeros, 19830228
Fängelse 6 år

Tilltalad
Bo MAGNUS Gösta Berntsson, 19780929
Fängelse 2 år 6 månader

Tilltalad
LARS Axel Mikael Bok, 19660821
Fängelse 3 år 6 månader

Tilltalad
Thomas Witt, 19690102
Fängelse 6 år

Må de aldrig någonsin bli förlåtna.
Dessa domar är alldeles för svaga! Hur kan man få så lite för att tortera och förstöra barns liv?? Man får högre straff om man missade något på deklarationen!

Sen undrar folk varför vissa hejjar på andra kriminella i fängelser att göra deras liv surt och kallar dem pöbel. Fy fan för våra mesiga domstolar som sitter och lyssnar på allt och sen ger dessa patetiska domar.
Senast redigerad av blomvattnare 2024-05-24 kl. 08:02. Anledning: Fyra sista siffrorna i personnumret borttagna
Citera
2019-07-05, 10:20
Medlem
Apexpredators avatar
Pinsamt att kvinnorna får så låga straff för den typen av cyniskt utnyttjande.
I riktigt utfattiga skitländer kan man förstå att dylikt uppstår men vill de ha pengar till cigg och shopping får de fan i mig ta och skaffa sig ett jobb eller gå till soc som resten av wt-befolkningen. De får alltså 4 månader i fängelse om ens det efter häktningen är avräknad. 10 år hade varit rimligt och sen aldrig någonsin fått ha kontakt med barnen de utsatt igen. Pöbeljustis är inte önskvärt överlag men som lagarna ser ut i Sverige och Europa har jag full förståelse att det efterfrågas allt oftare.
Citera
2019-07-05, 10:24
Medlem
15minFames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Apexpredator
Pinsamt att kvinnorna får så låga straff för den typen av cyniskt utnyttjande.
I riktigt utfattiga skitländer kan man förstå att dylikt uppstår men vill de ha pengar till cigg och shopping får de fan i mig ta och skaffa sig ett jobb eller gå till soc som resten av wt-befolkningen. De får alltså 4 månader i fängelse om ens det efter häktningen är avräknad. 10 år hade varit rimligt och sen aldrig någonsin fått ha kontakt med barnen de utsatt igen. Pöbeljustis är inte önskvärt överlag men som lagarna ser ut i Sverige och Europa har jag full förståelse att det efterfrågas allt oftare.
Precis.
De måste ha gömt pengarna väl för det stod att de på 3 år fått ihop 54.000. Det kan inte stämma! Kärringarna hade kunnat tjänat ihop klart mer på att sälja sex själva och låtit sina barn varit ifred. Det tycker jag de kan göra i fattiga länder med istället för att sälja sina barn till sexslaveri på bordell.

10 år hade fortfarande varit för lite. De är en fara för samhället och ska hållas borta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in