Citat:
Ursprungligen postat av
torstenferdinand
Förföljer du mig? Har du inget bättre för dig? Har du själv inget liv som du frågade mig i en annan tråd?
I ett samhälle som inte var en kloak skulle dessa kräk fått livstid utan rätt till prövning. Lås in och kasta nyckeln. Vatten med bröd.
Och självklart ska du sitta här och relativisera om att det minsann inte var bättre förr. Jag har aldrig påstått något annat. Det är däremot en stor fet lögn att det samhälle vi har idag på något sätt är friskare och moraliskt sundare bara för att vårt materiella välstånd och livskvalitet ökat. På 1800-talet hade dessa kräk blivit avrättade ifall de ertappats. Vem skulle sakna dem? Du? Skulle du sakna Breivik också om han avrättades? Vi lever idag i ett samhälle där den grisen en dag kommer att gå fri ute bland allmänheten. Låt det sjunka in.
Och ge mig inget skitsnack om rehabilitering, en ny chans och allt annat dravel. Dessa människor är psykiskt sjuka bortom all återvändo. Till skillnad från skitnödiga flumliberaler som tror att alla förtjänar en ny chans oavsett vad känner jag ingen sympati för psykopater som systematiskt utnyttjar barn sexuellt. Men det är väl bara jag? Jag börjar känna mig rätt så ensam i detta moral-relativiserande kloaksamhälle.
Tror du att det skulle ge ett bättre samhälle om vi lät staten börja döda folk igen?
Tänk lite kallt och autistiskt istället för att vara en sån känslomänniska. Ens personlighet bestäms av gener och miljö och är inget man har kontroll över. Rättvisa är trams. Straff fyller en rent praktisk funktion, genom att skydda samhället från farliga människor.
Visst kan det vara skönt att se folk som råkade födas till arslen "åka dit", men det känns jäkligt rackigt att basera lagar på andras sadistiska tillfredsställelse.
Rent pragmatiskt så förhindrar dödsstraff återfall i brott med 100% effektivitet, men vette fan alltså som en pragmatisk lösning ändå... sänder ut fel signaler till puckon också. Känns som en rest från känslostyrda rättssystem.
Bättre att göra det enklare att spärra in "hopplösa" fall längre i så fall.