Citat:
Ursprungligen postat av
SvarifaxxALaUe
Så, jag och min partner reser den 10:e Juli till Malta en vecka och vi undrar hur man får tag på Cannabis på enklaste sätt som turist då det skall vara helt lagligt att använda i landet. Vi har läst på att dom har olika klubbar för det men som vi har uppfattat det så måste man då vara medlem på den klubben och ha ett såkallat "Memeberchip card" och vi har också uppfattat det som att man då måste vara medborgare för att kunna ha ett sådant annars kommer man inte in på någon sådan klubb.
Dock var vi nyligen i Cypern och då gick det bara att gå in på en såkallad Smartshop och köpa färdigrullade jointar med typ 12 - 14% THC och det var inget syntetiskt och det var inga problem att bara sätta sig i en solstol bredvid varandra och se den vackra solnedgången samtidigt som man delade på en. Det var enligt personalen i butiken där vi köpte dom en gråzon så det kunde inte hända oss något sålänge man betedde sig och ej störde någon.
/Mvh
Var på malta för längsen och puffade, då gick min flickväns polare in på en nattklubb och kom ut 5 min senare med cirka 1,5 g eller kanske var 1 g, ingen aning vad hon betalade för det dock om jag minns rätt så slängde hon bara rökat på mig. Tjejen som fixa bodde dock där och kände mest troligt snubben hon fixa ifrån. En annan gång, även det i malta, så gick jag fram till en svart snubbe som såg lite suspect ut och frågade om han kunde fixa nåt och visst det kunde han. Fick återigen drygt 1g men fick betala hela 20 euro så det var dyrt.
Det här var omkring år 2014 dock, nu verkar det ju vara legaliserat (nyheter för mig) så nu är det kanske andra bullar. Annars satsa på nattklubbar och suspecta svarta snubbar haha.
Edit; glömde säga att det var gräs jag fick båda gångerna.