2019-01-10, 09:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Twofish
De fick ett flertal uppmaningar att backa undan. Vad är syftet med att stå så nära? Kanske att hjälpa sin vän komma loss.

Personer som höll lite avstånd såg inte ut att bli slagna.

Helt rätt av anslutande poliser att agera med lite pondus.

Precis, hörsammar man inte första uppmaningen ska det vara skarpt läge, bara dunka och slå. Det ska göra ont att vara dum
Citera
2019-01-10, 09:34
Medlem
Rikspsykoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pingubengt
Lögn och dikt min vän. Tappade tjänstevapen är en gren där polisbrudar leder överlägset. De sitter och pissar som bekant. Och har man inte knäppt fast vapnet ramlar det ur. Och det gör det. En masse.
Tycker ju minipoliserna borde kontrollera att allt är med när man lämnar skithuset, men va kan man igentligen förvänta sig ?
Citera
2019-01-10, 09:36
Medlem
Rikspsykoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 08-an
Precis, hörsammar man inte första uppmaningen ska det vara skarpt läge, bara dunka och slå. Det ska göra ont att vara dum
Okej mina vänner ni vinner,
Citera
2019-01-10, 09:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av afrosvensken
Vi har alltså en testosteronfylld primitiv människa från landet X som brottar ner två kvinnliga Svenska poliser? Någon som inser att det kanske är olämpligt att sträva efter 50/50 splittring av könen inom poliskåren?
Det är inte olämpligt.
Kvinnliga poliser poliser borde bli bättre på att skjuta först och fråga sen bara.
Citera
2019-01-10, 09:44
Medlem
Starbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rufos
Jag har så dåliga hörlurar.

Vad skriker apan? Något om att knulla?

Jag beklagar att han inte fick skjutgrepp om pickan. Det hade blivit en nyttig tankeställare för våldsmonopolet. Dom drar sej aldrig själva för att skjuta ihjäl ärliga medborgare. Jag beklagar det djupt. Hade suttit fint kan jag säga.
Citera
2019-01-10, 09:46
Medlem
Att han skriker "jag knullar dig Aina" indikerar väl att det inte någon ordinär svenne. Sen fattar jag inte varför kvinnor som är 1,55 långa och väger 45 kilo får bli poliser, det är för mig en gåta.
Citera
2019-01-10, 09:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
JO men jag kan skicka min åttaåriga dotter och hon kommer klara dem - de faktiska kraven tog man bort just för att för få kvinnor klarade dem...
Idag kan du se 155 cm kvinnor i kravallutrustning - ser så in i helvete sjukt ut - lite som Tore Skogmans leende.

Så sjukt, sänka kraven så nätta töser ska klara testerna istället för att anställa folk som faktiskt klarar fystester,, snacka om idioti.

Haha ja herregud, men jävlar vilken komisk bild jag fick i huvet nu, en 155:a som knappt når mig till axlarna. Dom kanske ska börja ha med sig en plastpall i bilen, finns ju billigt på barnavdelningen på Ikea.
Citera
2019-01-10, 09:50
Medlem
Starbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CincoVillaFranco
Så sjukt, sänka kraven så nätta töser ska klara testerna istället för att anställa folk som faktiskt klarar fystester,, snacka om idioti.

Haha ja herregud, men jävlar vilken komisk bild jag fick i huvet nu, en 155:a som knappt når mig till axlarna. Dom kanske ska börja ha med sig en plastpall i bilen, finns ju billigt på barnavdelningen på Ikea.

Det var tre kvinnliga poliser som sköt ihjäl 3-åriga Erik i Vasastan för ett halvår sedan. Sammanlagt 20 skott riktades mot honom. Inga duvungar precis. Fy dong.
Senast redigerad av Starback 2019-01-10 kl. 09:53.
Citera
2019-01-10, 09:52
Medlem
NickSonnys avatar
Svensk polis i ett nötskal: Skjuter ett mongo som harmlöst viftar med ett leksaksvapen men inte en nybyggare som tar tjänstevapnet från en polis. Hade de åtminstone varit konsekventa och skjutit båda så hade jag varit mer ok med deras patetiskt dåliga utövning av sitt yrke.
Citera
2019-01-10, 09:53
Medlem
Här har ni ett riktigt skräckexempel där tre kvinnliga poliser inte klara av en rasande asylsökande på ett boende.
Men så här är det i det kvoterande och feministiska Sverige.

https://www.youtube.com/watch?v=1F0JtjWcNuc
Citera
2019-01-10, 09:55
Medlem
Rikspsykoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
Det var tre kvinnliga poliser som sköt ihjäl 3-åriga Erik i Vasastan för ett halvår sedan. Sammanlagt 20 skott riktades mot honom. Inga duvungar precis. Fy dong.
Ja så är det, undrar hur den utredningen ser ut och vad den kommer resultera i, antagligen inte ett skit
Citera
2019-01-10, 09:57
Medlem
bergwall94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rinkeby4
Hur fan kan man få detta till mordförsök?

Om det är bara pågrundav videoklippet med pistolen som de har rubricerat det som mordförsök så kommer det förmodligen ändras.

De brukar vilja börja högt och sen sänka senare eftersom desto allvarligare brott desto mer resurser till stt utreda.

Kan också bero på något annat att de på videoklippet t.ex höll på att gripa honom för mordförsök på t.ex taxi chauffören som han skulle ha haft någon konflikt med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in