2019-01-10, 14:11
Medlem
Eko-Krigarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leif.Jennekvist
Jag är inne på din linje och har alltid varit. Våld är den bästa lösningen i de flesta fall. Det här med dialog är uttjatat och fungerar mindre bra i dagens samhälle där 10-åringar slår poliser i skallen med baseballträ.

Har man som polis inte de rätta verktygen för att hantera buset, bör man i första hand undvika att försöka ta olika häftiga grepp. En snabb dusch i negerns ansikte och en välinriktad spark i knävecket löser det mesta, sedan snabbt på med fängsel. Ett hårt slag med batongen rätt över örat är också effektivt. Lite av en favorit för egen del.

I övrigt så är utvecklingen illa, dagens nyexade poliser får en felaktig utbildning. Mjuka metoder rekommenderades och det ses som framgång när en situation löser sig med dialog. Dylika metoder fungerar mindre bra ute i ”orten” eller på avenyn, Stureplan en lördagskväll.

Det ryktas att det på PHS numera finns elever som vägrar våld, huruvida detta är sant eller inte, låter jag vara osagt, men det är oroväckande uppgifter.

/ Leffe

Jag känner spontant att oavsett om det är effektivt eller inte så bör poliserna alltid börja med att föra en dialog, vi bor i en rättsstat och välfärdssamhälle, iallafall officiellt. Vad vi däremot inte gör är att bo i en diktatur, därför bör vi fortsättningsvis också prioritera dialog i första hand och försöka behandla olika etniska grupper lika. Sen kan jag hålla med om att polisen i vissa fall tillämpar verbala taktiker lite för länge, speciellt när man märker att man inte kommer någonstans.

Men det grundläggande problemet som jag ser det är att poliserna idag har för lite/få nivåer/magnituder av våld, speciellt de mindre kvinnorna. Skillnaden mellan en batong och ett skjutvapen är rätt stor, speciellt som pistolerna är halvmantlade och risken för dödligutgång är betydande. Det borde snabbt införas elpistoler för att kunna oskadliggöra gärningsmän utan att utsätta dem, andra eller sig själva för onödig risk.

Sen att det gnälls om att kvinnor inte ska vara i yttre tjänst håller jag inte alls med om, problemet är snarare att alla poliser i yttertjänst ska ha samma roll. Om man istället nischar polispatruller i yttre tjänst så kan man ranka polisers egenskaper baserat på kön, storlek, personliga förmågor osv och ta fram profiler för vilka egenskaper som är bra för vilka typer av situationer.

Men vi vill inte ha psykopatiska poliser vars första lösning är våld, det ger oss ett väldigt obehagligt samhälle. Dock bör dom var kapabla att nyttja våld om så behövs, och det behövs generellt oftare än vad det görs idag.

Med hopp om ett bättre samhälle
Eko Krigaren
Citera
2019-01-10, 14:11
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CincoVillaFranco
Varför har inte poliser utbildning i någon form av närstrid?
Borde ju vara en fördel kan man tycka.

Det har självklart alla - men det är mest olika grepptekniker och övningar hur man sätter handbojor på en GM, samt transporterar en redan gripen. Det övas alldeles för lite efter fullgjord skolgång och praktik. Problemet med grepptekniker är ju att för att dessa skall fungera för en rookie och ganska otränad aspirant är ju att GM anfaller i samma furiositet och vinkel såsom denne tränat på och så är ju oftast inte fallet. Tränar man inte regelbundet så är grepptekniker värdelösa och kan oftast vara till ondo då du i en situation kan börja fundera på "hur fan var det jag nu gjorde detta" - det skall sitta i ryggmärgen, precis som det är att cykla.
Citera
2019-01-10, 14:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Jag har inte sett filmen men till poliskvinnans försvar kan man ju också säga att det är en bra egenskap att inte använda hårdare metoder än nödvändigt även om det i just detta fall med facit i hand hade varit befogat.

Svårt att alltid göra allt exakt rätt och i valet mellan en polis som tömmer magasinet i ryggen på en utvecklingsstörd eller "Jag backar aldrig-Jögge i örebro" aka "mördarn" tar jag ju hellre en sån här polis alla dagar i veckan.

Var det så här du själv jobbade? Är det därför du är "fd polis" nu?

Du verkar ganska radikal. Är din sambo en kille eller en tjej? Om det är en tjej hur ser du på det många i tråden har synpunkter på, kvinnliga poliser?

Hur pass hårda metoder som används är mindre viktigt. Det viktiga är att man säkrar idioter som bråkar.

"Maximal våldsanvändning utan att riskera att bli föremål för utredning" borde vara obligatoriskt för alla på phs. Skit i pk tramset

Nej, fick erbjudande om annat jobb, med nästan 10 000 kr mer i månaden.

Mitt tänk är inte särskilt radikalt utan något som delas av många. Med några år i yttre tjänst.

Jag håller till viss del med om det som sägs om kvinnliga poliser, för många som har fel inställning och är för psykiskt veka, i jämförelse med männen. En syn min sambo(kvinna) Fö håller med om. Dock finns det en hel del bra kvinnliga poliser, min sambo tex.
Citera
2019-01-10, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eko-Krigaren
Jag känner spontant att oavsett om det är effektivt eller inte så bör poliserna alltid börja med att föra en dialog, vi bor i en rättsstat och välfärdssamhälle, iallafall officiellt. Vad vi däremot inte gör är att bo i en diktatur, därför bör vi fortsättningsvis också prioritera dialog i första hand och försöka behandla olika etniska grupper lika. Sen kan jag hålla med om att polisen i vissa fall tillämpar verbala taktiker lite för länge, speciellt när man märker att man inte kommer någonstans.

Men det grundläggande problemet som jag ser det är att poliserna idag har för lite/få nivåer/magnituder av våld, speciellt de mindre kvinnorna. Skillnaden mellan en batong och ett skjutvapen är rätt stor, speciellt som pistolerna är halvmantlade och risken för dödligutgång är betydande. Det borde snabbt införas elpistoler för att kunna oskadliggöra gärningsmän utan att utsätta dem, andra eller sig själva för onödig risk.

Sen att det gnälls om att kvinnor inte ska vara i yttre tjänst håller jag inte alls med om, problemet är snarare att alla poliser i yttertjänst ska ha samma roll. Om man istället nischar polispatruller i yttre tjänst så kan man ranka polisers egenskaper baserat på kön, storlek, personliga förmågor osv och ta fram profiler för vilka egenskaper som är bra för vilka typer av situationer.

Men vi vill inte ha psykopatiska poliser vars första lösning är våld, det ger oss ett väldigt obehagligt samhälle. Dock bör dom var kapabla att nyttja våld om så behövs, och det behövs generellt oftare än vad det görs idag.

Med hopp om ett bättre samhälle
Eko Krigaren

Så du menar att vissa poliser enkom skall kunna rycka ut på vissa larm? Vad med om "KöttarBengt" och "AnabolaSteffe" är upptagna och man då bara har "LattePelle och LillaLisa" att tillgå vid larm om pågående misshandel och/eller värre? Det skulle kräva enorma resurser och skapa ett fullständigt kaos - din idé fungerar enkom i utopins rosa värld - inte i verklighetens brutala realm...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rinkeby4
Hur fan kan man få detta till mordförsök?
Jadu, här handlar det inte om allas lika värde. Här handlar de fan ta mej om en polis liv. 🤦‍♀️

Då äre mordförsök, annars hade det typ handlat om våld mot tjänsteman eller olaga hot.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Det har självklart alla - men det är mest olika grepptekniker och övningar hur man sätter handbojor på en GM, samt transporterar en redan gripen. Det övas alldeles för lite efter fullgjord skolgång och praktik. Problemet med grepptekniker är ju att för att dessa skall fungera för en rookie och ganska otränad aspirant är ju att GM anfaller i samma furiositet och vinkel såsom denne tränat på och så är ju oftast inte fallet. Tränar man inte regelbundet så är grepptekniker värdelösa och kan oftast vara till ondo då du i en situation kan börja fundera på "hur fan var det jag nu gjorde detta" - det skall sitta i ryggmärgen, precis som det är att cykla.

Tycker dom borde ju ha obligatorisk träning av tex bjj, krav maga eller liknande.
Har personligen tränat bjj och det tar ett bra tag + regelbunden träning för att greppen ska sitta i ryggmärgen, vilket den absolut bör göra.
Många poliser idag känns som skämt i uniform
Citera
2019-01-10, 14:21
Medlem
Jag såg hur 1.90-2 meter långa ryska poliser fick stopp på engelska fotbollshuliganer. De behövde bara gå fram och brösta sig så lugnade engelsmännen ner sig direkt. Ryska polisen skickade alltså fram bodybilders och de längsta först. De ställde sig en meter ifrån engelmännen helt tysta. Det är enkel psykologi. Kvinnliga poliser fungerar bäst bland feminiserade och DN-skadade hipsters på Södermalm. - Dyker Abdulla upp från förorten trots den avskräckande trängelszonen så blir det dock big time problems. Jag har inget emot kvinnor, tvärtom. Men det skall vara rätt man på rätt plats. Kompetens skall inte övertrumfas av kön och hudfärg. Sådana samhällsexperiment går garanterat under. Vi kan inte inkvotera afrikaner bland våra hjärnkirurger heller.

Den samhällsutveckling vi ser idag är bara experiment. "könskamp" "krossa kärnfamiljen" "mångkultur" "kontantlöst samhälle" "inkvotering" osv osv. Liberalism i Sverige är i realiteten experimentalism. De som utför de kulturmarxistiska experimenten som dikterats i DN debatt och de som sedan drabbas av dem är labbråttorna.

Arabiska hand och arm teckenspråket. Snabbkurs för er som vill kunna gatu-arabiska.
https://www.youtube.com/watch?v=U7aX28m0TDU
Senast redigerad av Kulturmarxist 2019-01-10 kl. 14:39.
Citera
2019-01-10, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CincoVillaFranco
Tycker dom borde ju ha obligatorisk träning av tex bjj, krav maga eller liknande.
Har personligen tränat bjj och det tar ett bra tag + regelbunden träning för att greppen ska sitta i ryggmärgen, vilket den absolut bör göra.
Många poliser idag känns som skämt i uniform

Så är det och håller med. Det överlåtes för mycket till individen själv att öva på ledig tid. Borde, som du säger, vara krav på att man behärskar grunderna i någon närstridsvariant - vilken är jag osäker på, men Krav Maga är väl ganska lämpad för detta...
Citera
2019-01-10, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LillyFord
Det fallet är tragiskt naturligtvis.
Men det behövs fler dödsskjutningar för att buset ska lära sig att det inte är helt riskfritt att utmana polisen.

Visst. Men kvinnliga poliser har en tendens att tycka synd om dem och försöker blir polare. DET är inte deras uppgift.
För att skjuta buset och låta bli att skjuta fel krävs män. Stabila män.
Citera
2019-01-10, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
Jag såg hur 1.90-2 meter långa ryska poliser fick stopp på engelska fotbollshuliganer. De behövde bara gå fram och brösta sig så lugnade engelsmännen ner sig direkt. Ryska polisen skickade alltså fram bodybilders och de längsta först. De ställde sig en meter ifrån engelmännen helt tysta. Det är enkel psykologi. Kvinnliga poliser fungerar bäst bland feminiserade och DN-skadade hipsters på Södermalm. - Dyker Abdulla upp från förorten trots den avskräckande trängelszonen så blir det dock big time problems. Jag har inget emot kvinnor, tvärtom. Men det skall vara rätt man på rätt plats. Kompetens skall inte övertrumfas av kön och hudfärg. Sådana samhällsexperiment går garanterat under. Vi kan inte inkvotera afrikaner bland våra hjärnkirurger heller.

Den samhällsutveckling vi ser idag är bara experiment. "könskamp" "krossa kärnfamiljen" "mångkultur" "kontantlöst samhälle" "inkvotering" osv osv. Liberalism i Sverige är i realiteten experimentalism. De som utför de kulturmarxistiska experimenten som dikterats i DN debatt och sedan drabbas av dem är labbråttorna.

Arabiska hand och arm teckenspråket. Snabbkurs för er som vill kunna gatu-arabiska.
https://www.youtube.com/watch?v=U7aX28m0TDU

Hehe, ja ryska gigantsnutar är nog inte lönt att käfta med, jag hade lagt mig ner snällt illa kvickt iaf
Citera
2019-01-10, 15:06
Medlem
F.Hansens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LillyFord
I efterhand är det förstås lätt att säga att de borde ha waistat han direkt

Man ska aldrig föra dialog med de kriminella, polisens grundregel nummer 1.

När någon tar, eller försöker ta en polis tjänstevapen är dödligt våld berättigat och även att det är ett måste.
Citera
2019-01-10, 15:25
Medlem
EricBlairs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Myztico
https://www.youtube.com/watch?v=7v1oP0KX14Q

Finns massor av män som reagerar precis lika dåligt under press, fast dom brukar väl inte söka sig till polisyrket.

De kanske inte klarar de krav som ställs på män som söker till polis. De kvinnliga kraven lär de klara.

"Styrketestet är det enda där det är skillnad mellan män och kvinnor i vad som krävs för godkänt. Kvinnor behöver få en trea på en niogradig skala och män måste få en sexa för att gå vidare i prövningen"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in