2025-03-20, 18:16
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sukhoi34
Før så var google chrome nettleseren sånn at du kom direkte på google maps om du trykte på maps-knappen, så for meg så gir det mening.

Google er ved siden av Meta den grundigste trafikk- og persondatainnsamleren man kjenner til. Vil man skjule sine digitale spor, unngår man google for alt det er verd.

Googlesøk og bruk av hotmail sier meg at akkurat disse grepene mest sannsynlig skulle gjøres kjent for politiet. På de fleste andre punkter i saken fins det ingen tydelige spor.
Citera
2025-03-20, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Googlesøk og bruk av hotmail sier meg at akkurat disse grepene mest sannsynlig skulle gjøres kjent for politiet. På de fleste andre punkter i saken fins det ingen tydelige spor.

Det er nok av samme grunn valget av passord falt på nettopp Anne.
Senast redigerad av Kokadu 2025-03-20 kl. 19:56. Anledning: Rette
Citera
2025-03-20, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Det tåler kanskje ikke dagens lys. Eller kritiske blikk. Normalt sett burde det vært offentliggjort mer, slik det gjøres i andre saker ettersom tiden skrider frem. Da kunne man kanskje sett en større helhet eller sammenheng. Taushet er ikke alltid gull, dersom man ønsker å oppklare en sak.

Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
Snarere tvert i mot. Men hva med offeret når det blir slik?

Det kan man saktens spørre. Denne saken har pågått i såvidt lang tid nå at den er overmoden for en endret tilnærming i forhold til deling av informasjon. Det kan tjene saken, som du er inne på. Faktisk forstod den tidligere etterforskningsledesen dette, den gang GH ledet arbeidet.

I 2021 brukte de VG aktivt og delte flere detaljer fra etterforskningsmaterialet, som i sin tur ledet til en rekke relevante tips og ga fremdrift i etterforskningen. GH fortsatte med denne strategien inn i 2022, utover både vinteren og våren, noe som ga gode resultater for politiet.

Men så skjedde det noe. Sommeren 2022 ble det brått stopp. Like etter sa plutselig GH og hele etterforskningsledelsen opp sine stillinger og alle trakk seg. Dette skjedde altså på et tidspunkt politiet og etterforskningen hadde fått mange interessante tips å jobbe videre med...

Med andre ord var det ingen ting som tilsa at GH og etterforskningsledelsen skulle forsvinne akkurat da tipsbunken hadde vokst seg større og sporene var blitt enda hetere. Så skjer det neste. Vi får inn en ny etterforskningsledelse som stanser den åpne linjen og legger lokk på alt.

Arbeidet som ga resultater får ikke fortsette. Den nye ledelsen lukker seg inn med et helt annet fokus. Det blir slutt på å dele detaljer som kan bidra til nyttige tips, selv om erfaringene fra 2021-2022 viser hvor verdifullt dette er. Nå er det taushet og hemmelighold som gjelder.

Den nye etterforskningsledelsen fremstår nesten like mystiske som saken selv.
Citera
2025-03-20, 22:35
Medlem
Denne google statistikken har jeg ikke tro på. Jeg har "peaker" på meg selv med 75 og 100, på perioder som ikke gir noen som helst mening.
Citera
2025-03-20, 23:17
Medlem
Citat:
Det kan man saktens spørre. Denne saken har pågått i såvidt lang tid nå at den er overmoden for en endret tilnærming i forhold til deling av informasjon. Det kan tjene saken, som du er inne på. Faktisk forstod den tidligere etterforskningsledesen dette, den gang GH ledet arbeidet.

I 2021 brukte de VG aktivt og delte flere detaljer fra etterforskningsmaterialet, som i sin tur ledet til en rekke relevante tips og ga fremdrift i etterforskningen. GH fortsatte med denne strategien inn i 2022, utover både vinteren og våren, noe som ga gode resultater for politiet.

Men så skjedde det noe. Sommeren 2022 ble det brått stopp. Like etter sa plutselig GH og hele etterforskningsledelsen opp sine stillinger og alle trakk seg. Dette skjedde altså på et tidspunkt politiet og etterforskningen hadde fått mange interessante tips å jobbe videre med...

Med andre ord var det ingen ting som tilsa at GH og etterforskningsledelsen skulle forsvinne akkurat da tipsbunken hadde vokst seg større og sporene var blitt enda hetere. Så skjer det neste. Vi får inn en ny etterforskningsledelse som stanser den åpne linjen og legger lokk på alt.

Arbeidet som ga resultater får ikke fortsette. Den nye ledelsen lukker seg inn med et helt annet fokus. Det blir slutt på å dele detaljer som kan bidra til nyttige tips, selv om erfaringene fra 2021-2022 viser hvor verdifullt dette er. Nå er det taushet og hemmelighold som gjelder.

Hørtes ut som et winning consept dette samarbeidet med VG og ledelsen den gang. Men man har jo ikke noe annet valg enn å forholde seg til det bestående.
Kanskje noen burde ta skjea i egen hånd gitt at muligheter for det er der i stedet for å være avhengig av å bli matet.
For det er vel lite trolig at nåværende ledelse vil bli byttet ut med noe som en gang var, slik jeg ser det.
Senast redigerad av Kokadu 2025-03-20 kl. 23:22. Anledning: Rette
Citera
2025-03-21, 11:46
Avslutad
Citat:

Det er ikke noe som helst mystisk ved nåværende etterforskningsledelse. De som har fulgt med har forlengst forstått at politiet ikke hadde bevis, eller grunnlag for å sikte/mistenke TH. Alt er som forventet mens en etterforskning pågår.

Og nå har jo også media innrømmet at de ikke hadde dekning for "opplysningene" de offentliggorde. Media trodde påstandene om TH var bevist, men det var altså ikke tilfellet. Ergo er ryktene om TH her i tråden usanne, akkurat som forventet.

Siktelsen, som nå er henlagt, var basert på statestikk (partnerdrap/nære relasjoner). Eidsivating lagmannsrett gjorde det klart, allerede 10 dager etter varetektsfengsling, at det ikke var grunnlag for å mistenke TH for drap, eller medvirkning til drap
Citera
2025-03-21, 13:37
Medlem
Jeg har lenge lurt på en ting. Veldig lenge siden så klarer ikke helt å nøste opp. Saken ble tidlig kjent for VG via en telefon fra et "selger".
En selger jeg mistenker er brukt som Donaldhistorie for lekkasje. For hvorfor samlet politiet plutselig fire eller fem medier til "please ikke skriv noe som kan sette AEs liv i fare-møte" og ikke bare VG som hadde vært så heldig og ringt akkurat da? Noen som vet?
Citera
2025-03-21, 16:29
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coysman
Jeg har lenge lurt på en ting. Veldig lenge siden så klarer ikke helt å nøste opp. Saken ble tidlig kjent for VG via en telefon fra et "selger".
En selger jeg mistenker er brukt som Donaldhistorie for lekkasje. For hvorfor samlet politiet plutselig fire eller fem medier til "please ikke skriv noe som kan sette AEs liv i fare-møte" og ikke bare VG som hadde vært så heldig og ringt akkurat da? Noen som vet?

jeg vil tro du kan ha rett i dette. Avisabonnementer blir solgt over nett, ikke via telefon. En praktisk dekkhistorie.
Citera
2025-03-21, 22:43
Medlem
Citat:
jeg vil tro du kan ha rett i dette. Avisabonnementer blir solgt over nett, ikke via telefon. En praktisk dekkhistorie.

Merkelig påstand da jeg har blitt oppringt mange ganger der de har prøvd å selge meg avisabonnement.
Citera
2025-03-24, 08:36
Medlem
Svartedikets avatar
Ny artikkel i VG - "Politiet fant ukjent DNA".

Som vanlig lite nytt utover at man nå har bekreftelse på at det er blitt funnet "én eller flere" DNA-profiler
som man ennå ikke har fått noen treff på i det norske DNA-registeret.
Citera
2025-03-24, 13:26
Medlem
Citat:
Ny artikkel i VG - "Politiet fant ukjent DNA".

Som vanlig lite nytt utover at man nå har bekreftelse på at det er blitt funnet "én eller flere" DNA-profiler
som man ennå ikke har fått noen treff på i det norske DNA-registeret.
De i Politiet er så utrolig lite fremme i skoa. Enten brygger de på noe bak scenen eller så har de mentalt gitt opp. Heller mot sistnevnte. Tror absolutt at saken løses, men blir det først om 10 til 20 år når noen plaprer?
Citera
2025-03-24, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av olivieroccean
De i Politiet er så utrolig lite fremme i skoa. Enten brygger de på noe bak scenen eller så har de mentalt gitt opp. Heller mot sistnevnte. Tror absolutt at saken løses, men blir det først om 10 til 20 år når noen plaprer?

Hvis noen snakker ja, men jeg tror ikke noen vil. Gjerningsmennene har fått betalt for utført arbeid så jeg tror absolutt ingen vil snakke.

Jeg synes ikke at politiet skal fortsette etterforskningen av AEH lenger. De vil fortsatt ikke kunne finne ut hvem som har bortført AEH og siden drept AEH.
Senast redigerad av Braskamin58 2025-03-24 kl. 17:22.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in