2021-02-01, 00:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Floriss
Det er også noe som heter teledata.

Hehe, du er på det nivået ja.
Citera
2021-02-01, 01:02
Medlem
Ja, kunne vært interessant å vite hvor mye hun tok ut de to gangene til seg selv. Han hadde tatt det opp, sier han. Er jo vesentlig om det bare er noen små slanter. Alt vi ikke får vite.
For meg lyder «tatt det opp» veldig kontrollerende, nesten truende.
Også det han sa om at hun nok hadde brukt de fleste av pengene sine på barnebarna, og i samme åndedrag at hun ikke hadde økonomisk sans. Akkurat som om det skulle være et dårlig karaktertrekk å bruke penger på barnebarna sine. Hvis hun virkelig har brukt de fleste av pengene sine på barnebarna, sier det veldig mye om hvor lite hun egentlig hadde å rutte med, hvis hun da på slutten av måneden var blakk.
Citera
2021-02-01, 01:02
Medlem
Nyvaakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Formann
Det var vel han andre du skulle ha sagt det til.

Eller hun.
Citera
2021-02-01, 01:03
Medlem
Nottelitens avatar
här är lite att läsa om att ladda upp en mordvideo :
https://www.nettavisen.no/nyheter/vg-truet-med-a-laste-opp-video-av-drapet-pa-anne-elisabeth-hagen/s/12-95-3423837447
Citera
2021-02-01, 01:07
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Latterlig av SH å forlange henleggelse så lenge saken ikke er ferdig etterforsket.

ja det är bara för att låtsas att saker och ting är bättre än de är, han pratar mot sig själv och vet det väl...
Citera
2021-02-01, 01:11
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ittno
Ja, kunne vært interessant å vite hvor mye hun tok ut de to gangene til seg selv. Han hadde tatt det opp, sier han. Er jo vesentlig om det bare er noen små slanter. Alt vi ikke får vite.
For meg lyder «tatt det opp» veldig kontrollerende, nesten truende.
Også det han sa om at hun nok hadde brukt de fleste av pengene sine på barnebarna, og i samme åndedrag at hun ikke hadde økonomisk sans. Akkurat som om det skulle være et dårlig karaktertrekk å bruke penger på barnebarna sine. Hvis hun virkelig har brukt de fleste av pengene sine på barnebarna, sier det veldig mye om hvor lite hun egentlig hadde å rutte med, hvis hun da på slutten av måneden var blakk.

bra poäng, många mor/farmödrar som är dåliga i ekonomi om det är fasiten...
Citera
2021-02-01, 01:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Det stemmer. De er eksperter i å sette folk opp imot hverandre. Få barna til å drive psykisk vold mot henne, uten at de helt forstår hva de er med på. Den ektepakten er jo helt forferdelig. Tenk å skal styre at hun ikke kan bruke de 200.000 før hun har fylt 67. Har aldri hørt om noe slikt før. Her snakker vi kontroll altså.
Tatt i betraktning de ryktene vi har hørt om utroskap, i tiden ektepakten ble inngått, så synes jeg ikke at det er rart at TH ønsket å ha særeie. Den etterfølgende tiden ble en suksess økonomisk sett for TH. Mange i hans situasjon ville gjort det samme. I dette tilfellet er det også sannsynlig at det har vært alkoholmisbruk inni bildet. Jeg mener å huske at Minnimus skrev, at hen hadde kilder om at AEH ikke sluttet å misbruke alkohol før i 2008.

Det har aldri blitt sagt at hun ikke hadde tilgang til pengene før fylte 67 år. Det står at pengene ble satt på høyrentekonto, og det innebærer at det finnes begrensninger på antall uttak. Etter fylte 67 år falt disse begrensningene bort. Dette var etter alle solemerker penger som skulle trygge alderdommen, og ved å plassere pengene på høyrentekonto, ville beløpet bli betydelig større, så fremt hun benyttet kontoen smart.

Dessuten vet vi nå at AEH hadde tilgang til THs kontoer, og kun ved 2 anledninger har TH hatt innvendinger i forhold til hennes anvendelse av kontoene. Hva AEH hadde kjøpt til seg selv ved de anledningen vet vi ikke, men jeg vil tro at det var betydelige beløp hun hadde brukt på seg selv, og siden TH hadde bemerket at AEH "ikke var noen slags økonom", så mistenker jeg at det var to svært dårlige "forretninger", som kanskje også har blitt en del latter av.
Citera
2021-02-01, 01:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Tatt i betraktning de ryktene vi har hørt om utroskap, i tiden ektepakten ble inngått, så synes jeg ikke at det er rart at TH ønsket å ha særeie. Den etterfølgende tiden ble en suksess økonomisk sett for TH. Mange i hans situasjon ville gjort det samme. I dette tilfellet er det også sannsynlig at det har vært alkoholmisbruk inni bildet. Jeg mener å huske at Minnimus skrev, at hen hadde kilder om at AEH ikke sluttet å misbruke alkohol før i 2008.

Det har aldri blitt sagt at hun ikke hadde tilgang til pengene før fylte 67 år. Det står at pengene ble satt på høyrentekonto, og det innebærer at det finnes begrensninger på antall uttak. Etter fylte 67 år falt disse begrensningene bort. Dette var etter alle solemerker penger som skulle trygge alderdommen, og ved å plassere pengene på høyrentekonto, ville beløpet bli betydelig større, så fremt hun benyttet kontoen smart.

Dessuten vet vi nå at AEH hadde tilgang til THs kontoer, og kun ved 2 anledninger har TH hatt innvendinger i forhold til hennes anvendelse av kontoene. Hva AEH hadde kjøpt til seg selv ved de anledningen vet vi ikke, men jeg vil tro at det var betydelige beløp hun hadde brukt på seg selv, og siden TH hadde bemerket at AEH "ikke var noen slags økonom", så mistenker jeg at det var to svært dårlige "forretninger", som kanskje også har blitt en del latter av.

Hvorfor skal vi høre på deg? Du har påstått at elektrikeren er morderen, at AE har hengt seg i trappa og at ektepakten er rettferdig. Gi meg en god grunn for at noen skal ta deg seriøst.
Citera
2021-02-01, 01:24
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Hvorfor skal vi høre på deg? Du har påstått at elektrikeren er morderen, at AE har hengt seg i trappa og at ektepakten er rettferdig. Gi meg en god grunn for at noen skal ta deg seriøst.

äktenskapspakten :
https://gfx.nrk.no/e6QvBOFrPwFl4MChzetnJQpeaGZ6VSyWgjBbbqT-KW6Q.png
Citera
2021-02-01, 01:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
äktenskapspakten :
https://gfx.nrk.no/e6QvBOFrPwFl4MChzetnJQpeaGZ6VSyWgjBbbqT-KW6Q.png

Jeg blir opprørt over at noen forsvarer urettfedighet.
Citera
2021-02-01, 01:39
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Jeg blir opprørt over at noen forsvarer urettfedighet.

där är vi två
Citera
2021-02-01, 01:42
Avslutad
Citat:
1. Jeg har aldri påstått noe som helst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in