2026-09-05, 19:30
Medlem
Det ser sån ut att badevarelsehistorien möjligen är en ”Ex Machina” (deus ex machina eller en gudomlig intervention).

Ett överraskningsmoment i planen som ingen var förberedd på.

Därför den dålige lekasjelögnen och dekken.

Någon tänkte inte helt klart här för det hela var oförberett och under tidspress.

Lögnen blir fallet som skulle vara lösningen?
Senast redigerad av viperstyle 2026-09-05 kl. 19:49.
Citera
2026-09-05, 19:58
Medlem
Trusselbrevet som lå igjen i boligen tok det noen/flere vinter og vår å «komponere».
Citera
2026-09-05, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Ja, teppekanter, i finstuen/peisestuen.
Og en rød penn.

Manuset/dreieboka var nok ferdig når den pennen fant sin vei gjennom lufta og landet på dette teppet.
- The end. Finis.
Citera
2026-09-05, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Et viktig spørsmål - hvis TEH forklarte seg til politiet om badekarhistorien, hvorfor er ikke dette referert til i TV2-boka? Det er kun referert til avhør av TH. Politiet har ikke ønsket å kommentere noe av innholdet i boka, så noen bekreftelse fra dem fins ikke.

Mitt forslag er at det klikket for TH da de kom hjem fra teateret og fant TEH skyhøy på kokain.
TH gikk løs på TEH, AE forsøkte å gå imellom, og ble drept av TH på et vis som ikke kunne bortforklares.

Hvorfor forsøkte TEH da å ringe sin mor mens hun var i teateret for deretter å beklage det som skjedde på badet i en tekst til henne når hun ikke besvarte samtalen?

Hvem snakket regnskapsdamen med i 10 min?

Hvem ringte og tekstet fra hennes telefon etter TH reiste fra hjemmet? Og hvem besvarte hennes anrop på sønnens telefon?

Hvem skrev trusselbrevet og hvor ble det laget?
Hva satt på kryptorigget?

Hvem fraktet henne bort etter drapet og hvorfor er ikke liket funnet dersom dette ikke var planlagt?

Hvorfor mener politiet at hun ble fraktet ut av sitt hjem død mellom kl 10.07 og 11.12?
Citera
2026-09-05, 22:50
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ronsangel
Impulsivt og uplanlagt altså.. Plausibelt. Hadde det ikke vært for at det ikke passer på noe vis inn med alle spor som er i forkant. Passordet, OHG, telefoner, kontantkort osv osv.. Har også vondt for å tro at TH har hostet opp dette brevet i løpet av natta.

Jeg vet jo ikke. Men angående spor etter planlegging, så er det praktisk sett kun passordet som hinter om en planlagt forbrytelse mot "ANNE". Men det sier ikke noe om forbrytelsens natur. Og tenker man etter, så sier det strengt tatt heller ikke noe om at passordet er offerets navn.

I tillegg, som jeg har nevnt, heter også RU sin mor Anne.

Poenget mitt er at kryptorigget ikke nødvendigvis trenger å ha blitt laget spesifikt til denne forbrytelsen.

Jeg påstår ikke at dette er svaret. Men i all edruelighet tenker jeg det representerer en av flere muligheter.
Citera
2026-09-06, 07:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alsagio
Ja, enten drar TH sønnen inn i etterkant ellers var han med i planleggingen også.

TEH forklarer seg selv til politiet om badekarhistorien og er det minst med på å dekke over for TH, hvis historien ikke er sann

Om ikke ting er usannsynlige nok allerede får TEH skader på ryggen i løpet av denne påståtte badekarhistorien.

Men skadene på ryggen var der. Mer sannsynlig at AEH blir angrepet på badet i andre etasje og at TEH slår ryggen mot lampen som knuser, i et basketak
Hva mener du med "dekke over for TH"? Tror du det var TH som drepte eller bortførte AE fra badet i 2.etasje?
Citera
2026-09-06, 08:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket

Mitt forslag er at det klikket for TH da de kom hjem fra teateret og fant TEH skyhøy på kokain.
TH gikk løs på TEH, AE forsøkte å gå imellom, og ble drept av TH på et vis som ikke kunne bortforklares.
Det ville forklare kokainsporene, men som Kokadu påpeker er det mange andre spørsmål som dukker opp ved en slik teori. MB har enten blitt lurt eller gått med på å lyve. I tillegg til TH, TEH og MB må vel en 4.person være innblandet for å bruke AEs telefon. En som kunne stille med kryptorigget/trusselbrevet på kort tid har blitt kontaktet. Det vil altså være forholdsvis mange involverte, uten at noen har brutt sammen og fortalt sannheten i avhør.

Etter snart åtte års grundig etterforskning mener politiet at AE forsvant fra S4 mellom 10.07 og 11.17. Det må vel finnes noen grenser for hvor langt på viddene politiet kan være etter å ha etterforsket saken i så lang tid, og brukt enorme ressurser?
Citera
2026-09-06, 09:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lorentsen
Hva mener du med "dekke over for TH"? Tror du det var TH som drepte eller bortførte AE fra badet i 2.etasje?
Usikker på mye i selve hendelsesforløpet (selvsagt), men synes mye peker på TH som den står bak drapet
Citera
2026-09-06, 09:08
Medlem
Citat:
Det ville forklare kokainsporene, men som Kokadu påpeker er det mange andre spørsmål som dukker opp ved en slik teori. MB har enten blitt lurt eller gått med på å lyve. I tillegg til TH, TEH og MB må vel en 4.person være innblandet for å bruke AEs telefon. En som kunne stille med kryptorigget/trusselbrevet på kort tid har blitt kontaktet. Det vil altså være forholdsvis mange involverte, uten at noen har brutt sammen og fortalt sannheten i avhør.

Etter snart åtte års grundig etterforskning mener politiet at AE forsvant fra S4 mellom 10.07 og 11.17. Det må vel finnes noen grenser for hvor langt på viddene politiet kan være etter å ha etterforsket saken i så lang tid, og brukt enorme ressurser?

Det motsatte, planlegging over lang tid, passer bedre med detaljene vi kjenner i saken

Passer også bedre med det som virker å være THs personlighetstype
Citera
2026-09-06, 09:32
Medlem
Citat:
Usikker på mye i selve hendelsesforløpet (selvsagt), men synes mye peker på TH som den står bak drapet
Basert på informasjonen vi har fått, er det ikke mulig at han har utført drapet selv. Derfor er enten badekarhistorien sann, eller så er TEH innblandet.

Citat:
Det motsatte, planlegging over lang tid, passer bedre med detaljene vi kjenner i saken

Passer også bedre med det som virker å være THs personlighetstype
Enig i at det passer bedre at det har skjedd en planlegging over lang tid. Uten det hadde nok saken vært oppklart for lenge siden. Har dog ingen tro på et samarbeid mellom far og sønn, eller at TH har bestilt SE eller andre til å utføre drap/bortføring.
Senast redigerad av Lorentsen 2026-09-06 kl. 09:35.
Citera
2026-09-06, 09:49
Medlem
Citat:
Basert på informasjonen vi har fått, er det ikke mulig at han har utført drapet selv. Derfor er enten badekarhistorien sann, eller så er TEH innblandet.

Enig i at det passer bedre at det har skjedd en planlegging over lang tid. Uten det hadde nok saken vært oppklart for lenge siden. Har dog ingen tro på et samarbeid mellom far og sønn, eller at TH har bestilt SE eller andre til å utføre drap/bortføring.

Når jeg skriver "står bak drapet", tenker jeg også på en mulig rolle som bestiller. Og link til kriminelt miljø kan ha gått via sønnen.
Citera
2026-09-06, 11:02
Medlem
Citat:
Når jeg skriver "står bak drapet", tenker jeg også på en mulig rolle som bestiller. Og link til kriminelt miljø kan ha gått via sønnen.
Men hvorfor skulle TH bestille drap kamuflert som kidnapping, og vite at han ville ha denne saken gående i årevis, og fått hele livet sitt endevendt?

Noen har lagt mye arbeid ned i kidnappingsplanen, og kanskje hatt en person som muligens hadde narkotikaproblemer/pengeproblemer med seg på planene. Jeg tror derfor det må være en kidnapping som har gått galt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in