Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2021-04-13, 22:50
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vinne91
Jag fick brev från skatteverket att skatta 27 k för år 16 och 24 k för år 17. Det hade antagit ett eget omkostnadsbelopp på 2500 för vardera åren.*

Jag ringde till skv handläggaren och påpeka den låga omkostnadsbeloppet. Därav bad han mig inkomma med underlag på den riktiga omkostnaden och när jag sa " absolut jag löser det" så kontrar han med " föresten, är det från Localbitcoins underlagen kommer styrkas ifrån" ja precis sa jag, då sa han att han skulle kolla på det själv och räkna på det då han har underlagen.*

4 timmar efter skickar han ny brev på KIVRA,*

För att vi ska kunna göra rätt beräkning så vill vi veta följande;*

För år 2016 - till vilken plånbok/handelsplats jag har förut 66.5 btc?*

Och ssmma gäller för år 17- vart jag har fört ut 49 btc ?*

Jag ringde och sa att det är gåvor, då ville han veta vem personen var -? Namn och telefonnr.*

Mina frågor är:

Måste jag ge dem det?*

Kommer jag få betala skatt på 940 k för att jag har skickat btc uran någon vinst eller så? Jag har inte avyttrat ngt

Kan dem spåra upp personen om jag ger dem btc adress?*

Vad kan jag göra? Mår pyskiskt dåligt då jaginte hanterar bitcoin längre.


Jag undrar själv samma sak vad som händer då, så jag är väldigt nyfiken på din historia. Hur gick det sen? Blev du tvungen att betala skatt ändå, trots att BTC-transaktionerna var gåvor?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback