2019-04-07, 12:33
Medlem
Gavins-Friends avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mnish
har en klocka som jag har ärvt, har inget kvitto men vill kunna sälja den till ett pris bra till nått ställe.
var i stockholm kan man göra det?
Finns som sagt en hel del olika ställen. Har du någonting mer än bara klockan? Certifikat? Skulle ju vara bra att kunna bevisa att den inte är stulen.

Lägg upp en bild på klockan så blir det lättare att bedöma ungefärligt pris. Hublot finns i många olika prisklasser. En seriös butik kommer inte lura dig mer än att det kanske blir nån tusenlapp mindre än om du säljer till privatperson men det kan det ju vara värt.

Annars som någon skrev: Kaplans! Auktionshus.
Citera
2019-04-09, 10:25
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mnish
har en klocka som jag har ärvt, har inget kvitto men vill kunna sälja den till ett pris bra till nått ställe.
var i stockholm kan man göra det?

Hur gick det för dig med klockan?
Citera
2019-04-17, 21:31
Medlem
*Bumpar tråden*

Hur gick det sedan? Fick du sålt klockan?

Skulle sedan gärna vilja veta mer om någon har erfarenhet av Chrono24? Någon som har sålt eller köpt via dom?
Citera
2019-04-18, 22:48
Medlem
cramuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av manurihn.32
*Bumpar tråden*

Skulle sedan gärna vilja veta mer om någon har erfarenhet av Chrono24? Någon som har sålt eller köpt via dom?

Jag har köpt ett tiotal klockor via Chrono24. Köp säljaren och inte klockan. Något speciellt du undrar över?
Citera
2019-04-19, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av manurihn.32
*Bumpar tråden*

Nej klockan är fortfarande i min ägo.
Har fått ett 20tal samtal angående klockan men 18 av dem har velat skicka en kompis och sen göra banköverföring från annan ort. Vissa har även velat träffas sent på kvällen på någon öde parkering. Samt att alla har ringt från okända comviq nummer och ingen har haft swish (vem idag under 60 har inte swish?)

så tips till alla: använd förfan inte blocket och var försiktiga!
Citera
2019-04-27, 15:24
Medlem
Jag vet inte vad som krävs för att kunna lämna den i inbyte i en butik, men du kanske bara vill sälja den? Min vän lämnade en i inbyte hos Franks Ur i Stockholm. Du kan ju alltid fråga dem om du är ute efter inbyte (kanske ger mer än att sälja den)?
https://franksur.se

Sen när det gäller Hublot så skulle jag passa på att prata med Rob på samma gata, de säljer Hublot och borde kunna värdera den, eller i a f hjälpa dig på nåt sätt.

Blocket kan ju vara riskabelt, speciellt när man minns tidningsartiklar om "Rolexrånare" osv. En del klockor hamnar även på pantbanker då det ibland kan ge mer pengar än att sälja den, sedan är det upp till dig om du vill hämta ut den

Jag hade aldrig skickat iväg klockan till nån gråhandlare på nätet som det föreslås. Känns som det kan bli skambud och avgifter som drar iväg, bättre att köra face-to-face i en butik, de är dessutom auktoriserade. Uppdatera oss gärna om hur det slutade!
Citera
2019-04-27, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L.A.P
Jag vet inte vad som krävs för att kunna lämna den i inbyte i en butik, men du kanske bara vill sälja den? Min vän lämnade en i inbyte hos Franks Ur i Stockholm. Du kan ju alltid fråga dem om du är ute efter inbyte (kanske ger mer än att sälja den)?
https://franksur.se

Sen när det gäller Hublot så skulle jag passa på att prata med Rob på samma gata, de säljer Hublot och borde kunna värdera den, eller i a f hjälpa dig på nåt sätt.

Blocket kan ju vara riskabelt, speciellt när man minns tidningsartiklar om "Rolexrånare" osv. En del klockor hamnar även på pantbanker då det ibland kan ge mer pengar än att sälja den, sedan är det upp till dig om du vill hämta ut den

Jag hade aldrig skickat iväg klockan till nån gråhandlare på nätet som det föreslås. Känns som det kan bli skambud och avgifter som drar iväg, bättre att köra face-to-face i en butik, de är dessutom auktoriserade. Uppdatera oss gärna om hur det slutade!

Inbyte utan kvitto kan nog bli en rätt kass deal, om det ens går. Att "sälja till Pantbanken" är ju en klassiker!
---
Det skulle ju underlätta om det fanns en bild, sen sprider man den här, på klocksnack osv så kan du få lite mer info. Nu kan man ju inte ens gissa. Nästan som att du inte är ute efter hjälp...
Citera
2019-04-27, 16:41
Medlem
Att sälja fina ur eller bil på Blocket är att be om problem! Det är så många "sista pris kompis" så man helt tappar lusten. Vad du än gör, använd inte ditt rätta namn/nummer i några kanaler, då kan du få hembesök av folk som inte är så sugna att betala för klockan!

Tveksam till att en AD skulle ta några risker för att hjälpa dig, kanske om du köper nåt av dem i samma veva, men du får väl fråga runt. Pre-owned-segmentet växer ju och speciellt nu när vi går in i en lågkonjunktur, folk vill alltid flasha!

Jag saknar en vettig sajt utan hutlösa provisioner där man dessutom har verifierat köpare/säljare, nu är det vilda västern. En kameraövervakad hotellobby är inget skydd mot idioter, speciellt inte om de tar färjan hem till Baltikum...
Citera
2019-04-27, 22:45
Medlem
Kokplattas avatar
Prata med de på Nymans ur, kolla där om värdering, sen googlar du allt vad du kan och ringer runt om du måste. Det borde ge ett hyfsat bra läge framåt.
Citera
2021-03-02, 16:10
Medlem
WhaleMales avatar
Sälja armbandsur?

Hej!

Har två armbandsur som är överflödiga. Jag använder en annan klocka nu.
Inköpta för ca. 1000 resp. 500.

Kan man sälja dem någonstans? Finns det tjänster för detta?

Känns så dumt att ha dem liggande när de är helt dugliga.
Citera
2021-03-02, 16:11
Medlem
Blocket. Tradera.
Citera
2021-03-02, 16:16
Medlem
WhaleMales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Blocket. Tradera.

Testade blocket en gång med den dyrare av de två klockorna. Den enda som svarade var en
ganska stereotyp ungdomsligist som inte knappt ville betala det redan låga priset och när vi väl möttes där på parkeringen så tyckte han klockan för var liten. Han ville ha något större och mer blinbling på armen.

Jag röt till och satte mig i bilen. Det var slöseri med tid.

Jag tänker på företag som köper osv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in