Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-01-17, 11:46
  #13
Medlem
iSees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Josefkrenk
Då jag sa till ADn att jag skulle köpa en helt ny klocka av dem direkt efter att jag sålt min klocka så tänkte jag att det skulle vara en profit för dem. har även redan köpt en klocka hos samma AD i oktober månad för ca 90k. dvs att jag skulle ha gjort affärer hos ADn för över 200k på några månader. därav detta tänkte jag att dem kunde låta mig sälja min där inne.

Om det uppstår något problem med klockan som köparen vill att säljaren ska ta ansvar för kommer idioterna springa till AD. Alla har inte förstått att om man köper en begagnad icke servad klocka måste man räkna in det i priset. Därför vill inte AD vara inblandad i privata affärer.
Citera
2019-01-17, 13:46
  #14
Medlem
MrBabyBoys avatar
Jag skulle rekommendera ett bankkontor, de kan även hjälpa att bevittna kontrakt.
Citera
2019-01-17, 17:37
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ambelain
Jag läste i tidningen att det var någon som hade lagt ut sin "lyxklocka" på Blocket.

Och som blev rånad.

Jag tänkte direkt på denna tråden, på TS, för han/hon hade ju sagt att tänkte lägga ut på just Blocket.

Men det verkar inte som att det var TS som blev det olyckliga brottsoffret.
Eller ???

Nej min klocka sitter fortfarande på armen!

den ligger dock ute på blocket för försäljning men har fått EXTREMT många "skumma" typer som vill träffas direkt och som vägrar ge ut sina uppgifter och ringer från "oregistrerade kontantkort" så jag har blivit väldigt försiktig av mig.
Citera
2019-01-17, 17:44
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Swedishcrusader
Vad är det för klocka du skall sälja?

Någon speciell anledning till frågan?
Citera
2019-01-17, 17:49
  #17
Medlem
pillenottens avatar
Catawiki är en annan internationell säljsajt där det snurras mycket dyrare klockor
Citera
2019-01-20, 23:32
  #18
Medlem
Swedishcrusaders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Josefkrenk
Någon speciell anledning till frågan?

Ja, det avgör vad jag rekommenderar. T ex om du vill sälja något för upp till 5K så kanske Blocket kan duga. Pratar vi om något över 50K skulle jag snarare använda mig av Chrono24 eller liknande alternativ.
Citera
2019-01-26, 15:28
  #19
Medlem
Du har förmodligen redan fått svar på din fråga men jag är lite nyfiken , vad är det för klocka du ska sälja?
Citera
2019-02-06, 13:44
  #20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Swedishcrusader
Ja, det avgör vad jag rekommenderar. T ex om du vill sälja något för upp till 5K så kanske Blocket kan duga. Pratar vi om något över 50K skulle jag snarare använda mig av Chrono24 eller liknande alternativ.

Klockan ligger över 50k.
Citera
2019-03-28, 14:20
  #21
Medlem
Sälja begagnat märkesklocka i stockholm

har en klocka som jag har ärvt, har inget kvitto men vill kunna sälja den till ett pris bra till nått ställe.
var i stockholm kan man göra det?
Citera
2019-03-28, 14:22
  #22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mnish
har en klocka som jag har ärvt, har inget kvitto men vill kunna sälja den till ett pris bra till nått ställe.
var i stockholm kan man göra det?

Kan du ge lite mer information om märke på klockan, tillverkningsår och material?

Det finns många ställen att sälja klockor på i Stockholm, men beror lite på vad det är för klocka.
Citera
2019-03-28, 14:33
  #23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 20152015
Kan du ge lite mer information om märke på klockan, tillverkningsår och material?

Det finns många ställen att sälja klockor på i Stockholm, men beror lite på vad det är för klocka.
tillverkningsår? hur vet jag det? personen som jag fick den av är död.
det är hublot iaf
Citera
2019-03-28, 14:38
  #24
Moderator
Sun Rulers avatar
Jag vet inte hur frekvent förekommande det är men det har varit ett flertal brutala rån när personer annonserat märkesklockor på Blocket.

Det kanske kan vara något att ta i beaktande vid val av forum för försäljning.

Du kan ju också höra med UretVintage:

https://www.uretvintage.se/salja-klocka.html
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback