2019-01-08, 20:53
Medlem
Fuzzs avatar
Prio1 när airbag. motor och abslampa lyser läs ute felkoderna för det systemet det varnar för. Sen kan man ställa en fråga vad som ska göras och självklart med felkoden i inlägget.
Det går inte att gissa kan vara vad som helst i airbagsystemet som fallerar.
Dock är det ju ganska vanligt med kontakterna till sidoairbagen speciellt på förarstolen om den flyttas mycket.
Citera
2019-01-08, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lichtblick
Jag har en Renault Megane III som airbagen lyser på.
Det jag råkade göra var att backa in lite lätt så sidospegeln på förarsidan slog i en betongpelare, ingen direkt skada gjord på sidospegeln men ca sådär 20 minuter efter lite körande så började den lysa.

Jag har kollat runt på nätet och läste bland annat att en kabel glappar, men vad är bästa sättet att felsöka och återgälda problemet på? Jag har besiktningen nu på fredag så hade gärna velat ha den fixad utan att behöva åka förbi en verkstad och får det fixat där för det hade vart lite surt att betala en peng för något man skulle kunna lösa själv.
En riktig sunkbil det där. På min bil så ser jag inte lampan som gör att en airbag lyser då mina airbags är förtäckta av plast eller skinn. Visste inte ens om att de hade en lysfunktion.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in