Citat:
Ursprungligen postat av
Osteopat
Jag har sett det tas upp flera gånger.
Det har inte jag. Kanske i så fall i förbifarten men det är ju inte jättemånga som har startat trådar om det.
Citat:
Det jag tycker är konstigt är alltså att Sveriges största diskussionsforum, som säkert drar in miljarder dollar på reklam varje dag, inte har råd att satsa på en deltidsutvecklare. Knappt en detalj har förbättrats eller en bugg lösts under de senaste 15 åren.
Forumet går knappt runt, det finns inte riktigt ekonomi till att anställa fler personer.
Citat:
Min teori är att utan en tekniker blir man tvungen att lösa de problem som uppstår genom att stänga ner fler och fler funktioner, allt från att kunna ignorera användare och skicka PM till att ha en signatur eller kunna skriva lite off-topic. Man tystar människor, och det är oroande.
Tystar människor genom att göra så att man inte kan ignorera andra användare? Det är väl snarare motsatsen? Att kunna skicka PM är inte heller något som krävs för yttrandefriheten. Vi har förresten två tekniker anställda.
Citat:
Delforumet "forumförslag" har mest bara blivit ett ställe där man anses gnällig och där andra kan försöka döda diskussionen med "byt forum då", sen spårar det ur. Förslag på hur man skulle kunna åtminstone försöka lösa problemen med teknik, finns det gott om där, och att återinföra ignorefunktionen hade varit en bra början.
Till att börja med så det som är ett problem för en enskild användare är inte nödvändigtvis ett problem för forumet som just forum. Att man inte kan ignorera andra användare, det är främst ett problem för människor som inte klarar av att låta bli att läsa inlägg från människor dom inte gillar. För oss som utan problem skrollar förbi ett inlägg som vi ser är skrivna av någon som vi anser vara en rövhatt, så spelar det ingen som helst roll att den funktionen är borta.