2019-01-08, 10:38
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
Etablissemangets användande av ordet "husblatte" är egentligen så väldigt mycket kränkande än ordet blatte är. Därför att det är ett påhopp på att en person med invandrarbakgrund (och gärna utomeuropeiskt utseende) bara säger det de säger för att bli en del av gemenskapen. En husblatte (eller husneger) är, per definition, en förrädare som förråd sin grupp - och som även förråder sanningen, bara för att bli omtyckt.

Hela begreppet bygger på en negativ stereotyp om invandrare. Och i botten handlar det om att man vill omyndigförklara utomeuropeiska invandringskritiker genom att hänvisa till deras bakgrund/etnicitet. När detta t.o.m. kommer från etablissemanget (t.ex. tankesmedjan i SR) är det ännu mer kränkande.

Detta vet förstås etablissemanget om.

Jag förstår inte varför vi inte kan använda ordet mot dem?
Om P3 kan kalla Hanif Bali en husblatte, varför kan vi inte kalla Soran Ismail en husblatte?

Jag tycker inte att någon i tråden har gett mig något bra motargument ännu.
Ja det är just det jag säger. Att det uttrycket är värre än blatte. Kallas för låga förväntningars rasism.
Citera
2019-01-08, 19:18
Medlem
Bullfettas avatar
Citat:
...Om P3 kan kalla Hanif Bali en husblatte, varför kan vi inte kalla Soran Ismail en husblatte?

Om du läser mitt tidigare inlägg, så lär du dig att en husblatte måste vara omtyckt av svenska folket. En husblatte är aldrig diskriminerad - Annars är det ingen husblatte. Den ultimata husblatten är Fares Fares.

Vanliga blattar - som ex.vis Soran Ismail - får däremot den sedvanliga diskrimineringen av svenska folket.
Citera
2019-01-08, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bullfetta
Om du läser mitt tidigare inlägg, så lär du dig att en husblatte måste vara omtyckt av svenska folket. En husblatte är aldrig diskriminerad - Annars är det ingen husblatte. Den ultimata husblatten är Fares Fares.

Vanliga blattar - som ex.vis Soran Ismail - får däremot den sedvanliga diskrimineringen av svenska folket.

Du har helt fel här...

Husneger i USA var egentligen aldrig älskad av de vita. Husnegern utnyttjades som alibi. Samma med dem som kallas husneger idag, såsom svarta som röstar på republikanerna. Innerst inne tycker dock de vita inte om husnegern.

Pascalidou visas upp av PK. Hon matchar alltså beskrivningen totalt.
Citera
2019-01-08, 22:27
Medlem
Jackie Arklöv måste vara Sveriges kändaste husnegerblatte.
Han är ju inte känd för något positivt, men känd är han i media.
Citera
2019-01-09, 19:29
Medlem
Bullfettas avatar
Citat:
Pascalidou visas upp av PK. Hon matchar alltså beskrivningen totalt.

Skitsnack. Du bemöter ju inte mina argument i dom tidigare inläggen. Lär dig att det är skillnad på husblattar och vanliga blattar. Alexandra Pascalidou är en vanlig blatte från Grekland och hon får mängder med hat, så media har slutat att visa upp henne.

Alltså är hon ingen husblatte. Hon är en vanlig blatte.

Dessa är däremot HUSBLATTAR :

- Fares Fares
- Josef Fares
- Hassen Khemiri
- Kodjo Akololor (husneger)
- Gina Dirawi
- Darin

Vi får se om du äntligen begriper skillnaden mellan husblattar och vanliga blattar nu, annars får du stå där med dumstruten i hand.
Citera
2019-01-10, 06:33
Medlem
rex144s avatar
PKK kurder, kommunister och chilenare kommunister
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto