2019-01-02, 03:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av redtomato
Tjena!

Jag har nyss fyllt 18 och jag har tänkt mig att börja sluta be mamma och pappa om pengar och faktiskt tjäna ihop något på egen hand. Problemet är att jag inte riktigt vet hur man ska söka till ett jobb och när jag försöker söka till ett jobb känns det som om jag gör det på fel sätt och slutar med att jag inte får jobbet.
Exempel på saker som förvirrar mig är om man ska skicka in ett CV eller personligt brev eller båda två. Vad skriver jag på mitt CV (om jag ska ha det då)? Jag är ju endast 18 har aldrig jobbat på riktigt.

Finns det någon annan som har varit i min situation eller någon som vet hur jag kan söka jobb på ett korrekt och formellt sätt.

Tack i förhand!

Jag skulle skippa CV i din situation och köra bara på Personligt brev istället.

Sälj in dej i det Personliga brevet
Citera
2019-01-02, 03:15
Medlem
Detta gjorde jag:
1. Tog en telefonkatalog och ringa 100 samtal, 5-10 bad mig komma förbi och lämna CV. Ja, så var det på min tid.
2. Skrev ut ett 20-tal butikers address, skrev ut 20 kopior på CV och personligt brev, gick till varje butik bad om att prata med chefen/rekryteringsansvarig. Introducerade mig själv, lämna CV. Fick flertalet jobb på detta vis.

Inte någon dag, utan du gör det redan imorgon. Annars kommer du skjuta upp det. Var inte nervös, var dig själv. du söker ett jobb.

Ser dom ett ansikte kan dom koppla det till ditt CV, a juste det var han där ja, trevlig snubbe det där. Tar initiativ och verkar verkligen vilja ha jobbet osv.

Lycka till. A juste skriv inte något generiskt du hittat på nätet, tänk dig att läsa samma skit 50 gånger. Du ska sticka ut, det gör du om du är på plats.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in