2019-01-04, 10:10
Medlem
longbow4ys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
För mig är det obegripligt VARFÖR någon skulle vilja förstöra Sverige med avsikt. VAD finns det att vinna på kaos och anarki under tiden som välfärdsstaten faller samman allt mer?

Fråga dig vilka "fiender" Sverige och svenska regeringen har i ett globalt sammanhang.

Ett exempel som avfärdades som konspiration då men sett i backspegeln tyvärr överensstämmer väldigt väl med händelseutvecklingen. Wallström underlättade liksom inte situationen.

"
All Europe is watching and learning. The stakes are nothing less than Jerusalem.

We can choose to fight. We can decide to push back. We have the means, the experience and skill to cause these guys political pain in Sweden.
...
An independent campaign, run by Swedes, centered on the consequences for
Sweden resulting from the Reinfeldt government’s EU Jerusalem initiative, with pro-bono assistance provided by the very best political campaign professionals in the world is a rational and potentially very effective fight back strategy.

Sweden is a test case. If we make Reinfeldt and Bildt pay a political price in Sweden, the message it sends will resonate all over Europe"
https://www.ynetnews.com/articles/0,7340,L-3819360,00.html

Slump?
Tror inte det.
Senast redigerad av longbow4y 2019-01-04 kl. 10:13.
Citera
2019-01-04, 10:26
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av longbow4y
Fråga dig vilka "fiender" Sverige och svenska regeringen har i ett globalt sammanhang.

Ett exempel som avfärdades som konspiration då men sett i backspegeln tyvärr överensstämmer väldigt väl med händelseutvecklingen. Wallström underlättade liksom inte situationen.

"
All Europe is watching and learning. The stakes are nothing less than Jerusalem.

We can choose to fight. We can decide to push back. We have the means, the experience and skill to cause these guys political pain in Sweden.
...
An independent campaign, run by Swedes, centered on the consequences for
Sweden resulting from the Reinfeldt government’s EU Jerusalem initiative, with pro-bono assistance provided by the very best political campaign professionals in the world is a rational and potentially very effective fight back strategy.

Sweden is a test case. If we make Reinfeldt and Bildt pay a political price in Sweden, the message it sends will resonate all over Europe"
https://www.ynetnews.com/articles/0,7340,L-3819360,00.html

Slump?
Tror inte det.
Jo, men allt uttrycks i svepande och allmänna ordalag. Det kaos vi har i Sverige har skapats under lång tid av dysfunktionella myndigheter och medier och politiker som överhuvudtaget inte tycks förstå vad de håller på med. HUR skulle en judisk komplott rimligen kunna iscensätta allt som behövs för att skapa detta? Det förefaller orimligt.
Citera
2019-01-04, 10:40
Avslutad
Citat:
För mig är det obegripligt VARFÖR någon skulle vilja förstöra Sverige med avsikt. VAD finns det att vinna på kaos och anarki under tiden som välfärdsstaten faller samman allt mer?

Det är också obegripligt att så många uttalar tvärsäkra påståenden på ”bägge sidor”. Att ihärdigt förneka något som man inte känner till är lika dumt som att tvärsäkert påstå något som man inte kan påvisa.

Jag har ingen aning om vilka som är aktivister, nyttiga idioter eller bara vanliga idioter. Allt kokar ner i en obegriplig blandning av dumhet, självgodhet, mobbarmentalitet och feghet i Sverige, tycker jag.

Att fortsätta massinvandringen/PK/kultumarxismen har sina ekonomiska fördelar för åsiktsgeneralerna i myndighetsvänstern. Genom att söndra och härska vidmakthåller man sin maktposition och inkomster.

Antisemiterna i den här tråden är antingen vilseledda och kontraproduktiva, eller så utför dom sin idoga konspirationsteori med berått mod och mot betalning. I vilket fall ser jag dessa som en del av problemet.

MSGA!
Citera
2019-01-04, 10:55
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redshift
Att fortsätta massinvandringen/PK/kultumarxismen har sina ekonomiska fördelar för åsiktsgeneralerna i myndighetsvänstern. Genom att söndra och härska vidmakthåller man sin maktposition och inkomster.

Antisemiterna i den här tråden är antingen vilseledda och kontraproduktiva, eller så utför dom sin idoga konspirationsteori med berått mod och mot betalning. I vilket fall ser jag dessa som en del av problemet.

MSGA!
Det KAN vara så, vilket gör det hela väldigt bekymmersamt. Det är nämligen tillsynsmyndigheter och rättsvårdande myndigheter som ska säkerställa att något sådant INTE kan hända.

Det innebär att värsta rötan i så fall finns inom IVO, JO, polisen, åklagarmyndigheten, domstolarna och så vidare. Det är i så fall närmast en kontinuerlig statskupp i det tysta.
Citera
2019-01-04, 11:03
Avslutad
Citat:
Det KAN vara så, vilket gör det hela väldigt bekymmersamt. Det är nämligen tillsynsmyndigheter och rättsvårdande myndigheter som ska säkerställa att något sådant INTE kan hända.

Det innebär att värsta rötan i så fall finns inom IVO, JO, polisen, åklagarmyndigheten, domstolarna och så vidare. Det är i så fall närmast en kontinuerlig statskupp i det tysta.

Jag hävdar att det svenska statsskicket för närvarande inte är legitimt. Därför röstar jag inte och planerar att flytta utomlands då jag som ingenjör har gångbar erfarenhet och utbildning.

Då det sovande folket fortfarande anser att situationen är ypperlig ser jag föga hopp för förändring i ett kortare tidsperspektiv.

Däremot var det intressant att KD's strateger valde att kasta in en skiftnyckel i maskineriet för att se vad för förvridet skit som spottas ut i andra änden av statsapparaten.
Senast redigerad av redshift 2019-01-04 kl. 11:09.
Citera
2019-01-04, 11:14
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Jag hävdar att det svenska statsskicket för närvarande inte är legitimt. Därför röstar jag inte och planerar att flytta utomlands då jag som ingenjör har gångbar erfarenhet och utbildning.

Då det sovande folket fortfarande anser att situationen är ypperlig ser jag föga hopp för förändring i ett kortare tidsperspektiv.

Däremot var det intressant att KD's strateger valde att kasta in en skiftnyckel i maskineriet för att se vad för förvridet skit som spottas ut i andra änden av statsapparaten.
Instämmer. Det är ”det sovande folket” som ger legitimitet åt maktmissbruket. Man kan tycka att vi får det vi förtjänar i Sverige. Att skylla på judarna, eller andra, kan tyckas symptomatiskt för ”det sovande folket” som hela tiden förväntar sig att ”någon annan” ska ”göra något”. Det är bekvämt att ha någon annan att skylla på.
Citera
2019-01-04, 11:53
Medlem
Tradens avatar
Man får väl gratulera KD för att de taggat till. Tiden är inne för att exponera myndighetsvänstern och deras genustrams, extremfeminism, multikultur, klimatalarmism och fejkad godhet. När de exponeras för deras riktiga (ekonomiska) intentioner, att göra karriär på skattepengar, faller även deras arme av ideologiskt indoktrinerade nyttiga idioter.
Citera
2019-01-04, 15:14
Medlem
Steinarrs avatar
Citat:
Instämmer. Det är ”det sovande folket” som ger legitimitet åt maktmissbruket. Man kan tycka att vi får det vi förtjänar i Sverige. Att skylla på judarna, eller andra, kan tyckas symptomatiskt för ”det sovande folket” som hela tiden förväntar sig att ”någon annan” ska ”göra något”. Det är bekvämt att ha någon annan att skylla på.

Läs inlägg 146 i tråden.

Det finns ingen judisk konspiration på det sättet som ni tror att vi menar.
Citera
2019-01-04, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 88g14flashplant
Absolut! Det här är underbart trådmaterial!
Undrar om det är någon som sitter i kontrollrummet och trycker knapp så att automoterna börjar papegoja sig synkront.

Det är ungefär lika slappt generaliserande, ogenomtänkt och papagojaktigt som att bräka ur sig folkförrädare, kulturmarxister, PK-elit eller myndighetsvänster om första bästa som inte delar ens inskränkta världsbild.
Citera
2019-01-04, 16:12
Medlem
88g14flashplants avatar
Citat:
Antisemiterna i den här tråden är antingen vilseledda och kontraproduktiva, eller så utför dom sin idoga konspirationsteori med berått mod och mot betalning.
Antisemitism är en konspirationsteori. Detsamma gäller dina tankar om påstådda antisemiter här i tråden.
Citera
2019-01-04, 16:22
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hex27
Det är ungefär lika slappt generaliserande, ogenomtänkt och papagojaktigt som att bräka ur sig folkförrädare, kulturmarxister, PK-elit eller myndighetsvänster om första bästa som inte delar ens inskränkta världsbild.
Nej, det är INTE samma sak. Att det finns ett politiskt korrekt etablissemang som är på god väg att förstöra välfärdsstaten är fakta. Dessa människor är förrädare per definition.

Däremot finns det viss oenighet i tråden om mekanismerna bakom förräderiet, men det är en annan slags fråga.

Förrädarna behöver avslöjas och ställas till svars.
Citera
2019-01-04, 16:24
Medlem
PK-befriads avatar
Citat:
Den judiska journalisten Göran Rosenberg förklarade det så här:

"Göran Rosenberg recalled that historically, Jews had always thrived in nations and empires with multicultural, pluralistic and tolerant environments, while they fared badly in strong ethnic or nationalistic societies.

...we need to work out ways our nation states can be re-ordered to accommodate pluralism. The real challenge is to create a European framework for these multi-diverse nation states. The future of European Jewry is dependant on our ability to shape a multicultural, pluralistic and diverse society.
"
http://archive.li/Jt2bJ

Göran Rosenberg var högtidstalare vid öppnandet av Riksdagen 2015. Inför applåderande PK-hjon från allehanda myndigheter proklamerade han:

"Mångkulturen är Europas öde och utmaning vare sig européerna vill det eller inte och oavsett hur många gränser de genom historien försökt befästa mellan sig."
https://www.youtube.com/watch?time_continue=4&v=9yoxvaYb3IA

Men du tror inte det finns någon judisk agenda?

Han berättar dock inte hela historien. Han berättar inte att tanken är att den internationella bankmaffian ska tillskansa sig en världsregering efter att nationerna har söndrats och förstörts.
Senast redigerad av PK-befriad 2019-01-04 kl. 16:26.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in