Citat:
Jag utgår ifrån att du är en tjej och möjligtvis kan det finnas en del män som innerst inne har svårt för att acceptera att det finns kvinnliga fotbollssupportrar. Det problemet kan överbyggas utav ett gemensamt intresse, för då blir det som vilket intresse som helst, men om ni håller på olika lag så är det ju inte ett gemensamt intresse som ni har. Då har ni två olika intressen.Ja i grunden skulle jag väl inte välja en motståndarsupporter, framförallt inte från vissa lag, men i båda mina långvariga vuxna förhållande har det blivit ett enormt problem att de, som visserligen har gillat fotboll, absolut inte haft något favoritlag eller något intresse av supporterkultur.
Tvärtom har de provocerats av min passion och med förakt försökt döda den. I slutet av båda dessa förhållanden har jag tvingats släppa mitt fotbollsintresse för att slippa deras utbrott. Är ganska bitter över detta.
Så jag tänker- väldigt få är äkta supportrar, och om man inte hittar kärleken bland sina egna, är det då kanske lättare att ha ett förhållande med en motståndarsupportrar än en icke-supporter?
Tvärtom har de provocerats av min passion och med förakt försökt döda den. I slutet av båda dessa förhållanden har jag tvingats släppa mitt fotbollsintresse för att slippa deras utbrott. Är ganska bitter över detta.
Så jag tänker- väldigt få är äkta supportrar, och om man inte hittar kärleken bland sina egna, är det då kanske lättare att ha ett förhållande med en motståndarsupportrar än en icke-supporter?
Jag kan inte påstå att det är omöjligt att vara ihop med någon som håller på fel lag, för väldigt många klarar det alldeles utmärkt, men däremot tror jag inte på teorin som du har om att det skulle vara något som gör ett förhållande lättare. Det finns också väldigt många fotbollssupportrar som har förhållanden med personer som är helt ointresserade utav fotboll. Vad man egentligen kan konstatera är att för många fotbollssupportrar så betyder inte deras lag så pass mycket så att det blir ett problem för dem i deras kärleksliv.
Mer än så tror jag däremot inte att man kan säga. Att hålla på ett fotbollslag är ingen mirakelkur för att hitta en partner och det är heller inte meningen.
För egen del kan jag känna ett oerhört äckel när jag tänker själva tanken på att älska någon människa med kopplingar till malmö ff. Det är det sjukaste som jag kan föreställa mig.