2019-04-27, 07:21
Medlem
Jon.Holmss avatar
Tänkte besöka Intersport-butiken vid Bromma Blocks igår men även den har klappat igen. Ingen info om det beror på ombyggnad eller något annat heller. Någon här som vet?
Senast redigerad av Jon.Holms 2019-04-27 kl. 07:26.
Citera
2019-04-27, 12:41
Medlem
Sqeptisks avatar
Köpcentrum och butiker måste klura ut hur man skall locka kunderna till butikerna igen. Skall inte vara så svårt om man tänker lite kreativt och erbjuder det just deras kundgrupp vill ha (varor,service,priser m.m.) Fast om man vill helt ställa om till nätförsäljning (a.k.a. postorder) så bör man nog titta på att helt lägga ner sitt butiksnät
Citera
2019-04-27, 12:42
Medlem
Hur går det för Joe & the juice nuförtiden? De var ju så väldigt utskällda häromåret men verkar finnas kvar.

Sen får vi inte glömma att man handlar i fysiska butiker för det sociala också, när var senast man inte träffade nån bekant på Systembolaget liksom.

Men vi går mot ett samhälle där man kan jobba hemma, beställa hem mat och produkter.
Citera
2019-04-27, 14:10
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mafia
Fast hur kul är det att shoppa? Så oerhört trist.

Angående bland annat MM förstår jag inte varför de har så gigantiska butiker och så mycket personal. Måste kosta multum.

Mediamarkt ?
Ja de tappade ju en sak blev trist där

trist beror väl på vad
Citera
2019-04-30, 14:58
Medlem
Jag tycker att videouthyrarna verkar försvinna en efter en. Trist tycker jag. Alla har inte råd med en DVD-spelare.

Apoteken lär nog minska i antal rätt snart. Hur ska de kunna konkurrera med Apotea när det gäller priser och sortiment?
Senast redigerad av Besserschmitt 2019-04-30 kl. 15:45.
Citera
2019-04-30, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Besserschmitt
Jag tycker att videouthyrarna verkar försvinna en efter en. Trist tycker jag. Alla har inte råd med en DVD-spelare.

Kanske inte, men de flesta har råd med streaming-tv idag.
Har dödat dvd och video totalt.
Citera
2019-04-30, 21:14
Medlem
constants avatar
Citat:
Tror du att det är därför videouthyrarna försvinner?
Citera
2019-04-30, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Tror du att det är därför videouthyrarna försvinner?
Alla videobutiker har väl försvunnit? Idag streamar ju alla.
Citera
2019-04-30, 23:29
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Staropramen777
Alla videobutiker har väl försvunnit? Idag streamar ju alla.
Fast #Besserschmitt verkar tro att det beror på att ingen i dag har råd med en DVD-spelare.
Citera
2019-04-30, 23:58
Medlem
Castlevanias avatar
Citat:
Apoteken lär nog minska i antal rätt snart. Hur ska de kunna konkurrera med Apotea när det gäller priser och sortiment?

Med personliga kundmöten och större tillgänglighet. Längre öppettider osv. Läste för övrigt att Apoteket ökade sin omsättning med 4,2 procent under det första kvartalet 2019.
Citera
2019-05-01, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hmmmpfff
Såg att det även i Handen C, är runt 15 lokaler som står tomma.

Jag var där för en vecka sen och det var väldigt många tomma lokaler, särskilt området vid McDonalds. Enligt mina bekanta ska även McD läggas ner. Det har tydligen stått i lokalblaskan. Märkligt, det var bra drag där inne när jag gick förbi i alla fall.
Citera
2019-05-04, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av covfefe...
Det bör kunna bli ganska coola bostäder av denna yta. Jag skulle kunna tänka mig äldreboende t ex, eftersom de äldre nog vill kunna gå ut och träffa varandra och kanske spela bingo på de stora öppna gemensamma ytorna. Så här kan det se ut med lägenheter i gammalt köpcentrum: https://blog.colourfulrebel.com/en/living-in-amercas-oldest-mall/
Säkert några som byggs om till bostäder. Kanske något för Entré Malmö om det inte blir samhällsservice eller upplevelser?
https://www.malmobusiness.com/blog/kopcentret-entre-satsar-pa-social-hallbarhet-och-upplevelser/
Senast redigerad av statligbluff 2019-05-04 kl. 18:59.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in