2018-12-10, 14:25
Medlem
flaskborstes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andreashansson8
Men varför händer det? Har inte ens använt VPN eller nåt heller.

Hade varit okej om dom kom med en rimlig förklaring iaf

??? Är du dum på riktigt "Så det står ju inte i mitt namn och kan då inte skicka in ur."

DU HAR ANGETT FALSKA UPPGIFTER. Det om något räcker väl för att bevisa att du är en brottsling.

Då kan naturligtvis inte använda falskt namn eller någon annans namn vid banktransaktioner. eller någon annan gång heller.
Citera
2018-12-10, 14:48
Medlem
Dollmens avatar
Det är sådana här saker som gör bitcoin sååå jävla värdelöst. Hur många har losat pengar på slarvfel ?????
Citat:
Ursprungligen postat av flaskborste
??? Är du dum på riktigt "Så det står ju inte i mitt namn och kan då inte skicka in ur."
I
DU HAR ANGETT FALSKA UPPGIFTER. Det om något räcker väl för att bevisa att du är en brottsling.

Då kan naturligtvis inte använda falskt namn eller någon annans namn vid banktransaktioner. eller någon annan gång heller.
Citera
2018-12-10, 14:50
Medlem
flaskborstes avatar
Varför ens komma på idén att starta ett falskt konto ? Bitcoins går ju inte att spåra om de används rätt..

Alltför många ungdomar är naiva och tror vuxenlivet är som instagram eller Facebook.. Att man kan fejka namn och liknande.. Välkommen till vuxenlivet. Vi startar inga falska konton då vi vuxit ifrån detta.
Citera
2018-12-10, 16:45
Medlem
Be dem att skicka tillbaka pengarna för du har ångrat dig och vill inte starta ett konto där.
I dagens id-kapningsamhälle så vill man inte skicka in en kopia på sitt ID-kort till ett skumt företag som huserar utomlands.

Eller så får du fixa ett falskt ID med det namn som du angett på kontot.

De kan inte behålla pengarna för det kriminellt av dem.
Fast det vore inte första gången någon blir blåst på bitcoins
Citera
2018-12-10, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flaskborste

Du som är dum.

Jag har köpt bitcoin på bitstamp i mitt riktiga namn. Sen gjort ett konto på localbitcoin i ett random namn och skickat bitcoin dit eftersom jag skulle sälja för ett Amazon presentkort.

Det är en total jävla omöjlighet att dessa coins skulle va svarta. Och även om dom var det skulle det inte göra nån skillnad. Det är ju inte så att localbitcoin sitter och spårar ip och btc adressen, det är polis och andra myndigheter. Och hade nu polis kontaktat localbitcoin hade jag väl knappast fått ut mina coins heller. Känns också extremt tveksamt att myndigheter skulle lägga energi på 500 kr.
Citera
2018-12-10, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TredjeSolen
Det är nog en fördel om man läser reglerna för ett konto före man pumpar in en massa pengar.

Haha jo men visst. Länka gärna där det står att man måste registrera konto i sitt eget namn.

Man kan heta vad fan som helst. Det är bara om man köper som vissa säljare kräver att localbitcoinnamnet och tex swishnamnet är samma.
Citera
2018-12-10, 21:46
Medlem
geir44s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av insideoutman
Deras system flaggar all misstänkt aktivitet. Det du gjorde triggade uppenbarligen detta och de avkräver därför att du legitimerar dig för att du ska kunna rentvå dig.

Vilket trams. Dom har uppenbarligen såldt sig til myndigheterna och arbetar nu för dom. Det är han som äger dessa BTCs.
Citera
2018-12-11, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av geir44
Vilket trams. Dom har uppenbarligen såldt sig til myndigheterna och arbetar nu för dom. Det är han som äger dessa BTCs.

Ja de är helt och hållet mina. Från mitt eget sparande från lönen.

Frågan är om localbitcoin ens har laglig rätt att låsa ens bitcoin sådär? Är mycket tveksam. De är ju ingen bank precis.

Även en bank hade agerat bättre i ett ärende om polis osv är inblandat. För några år sedan fick jag mitt bankkonto spärrat för det kom in anmälningar om bedrägeri. Dom avslutade mitt konto och skickade en utbetalningsavi så jag ändå kunde få ut de pengar som var kvar på kontot.
Citera
2018-12-24, 00:34
Medlem
Photoshoppa dina id-uppgifter så att dom matchar uppgifterna på kontot. Finns tjänster som gör detta för några hundralappar.
Citera
2018-12-24, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dollmen
Det är sådana här saker som gör bitcoin sååå jävla värdelöst. Hur många har losat pengar på slarvfel ?????

Säkerligen inte lika många som har loosat Fiat-pengar på ”slarvfel”.
Citera
2018-12-24, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andreashansson8
Du som är dum.

Jag har köpt bitcoin på bitstamp i mitt riktiga namn. Sen gjort ett konto på localbitcoin i ett random namn och skickat bitcoin dit eftersom jag skulle sälja för ett Amazon presentkort.

Det är en total jävla omöjlighet att dessa coins skulle va svarta. Och även om dom var det skulle det inte göra nån skillnad. Det är ju inte så att localbitcoin sitter och spårar ip och btc adressen, det är polis och andra myndigheter. Och hade nu polis kontaktat localbitcoin hade jag väl knappast fått ut mina coins heller. Känns också extremt tveksamt att myndigheter skulle lägga energi på 500 kr.

500 spänn?! Glöm och gå vidare. Är ju inte värt många minuters jobb och trassel för de pengarna.....
Citera
2019-01-07, 18:47
Medlem
Det värsta är ju man inte verkar kunna göra nåt. Om banken låser ditt konto får du oftast en förklaring och kan ta ut pengarna.

På localbitcoin och andra ställen verkar dom låsa konton för gott och tom sno pengar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in