2018-12-11, 06:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeBronThurman
Du får väldigt gärna berätta allt vad du vet!👍
De två kvinnliga släktingar i olika åldrar som är involverade i vissa "källaraktiviteter" har tidigare flyktigt omnämnts på Flashback vad jag förstått, men jag har ännu inte hittat den tråden.

Berätta vad du hört, även om vissa delar grundar sig på rykten, så kan den samlade kunskapen på Flashback ofta sammantaget finna vägen till fakta (d.v.s. sanningen).

Hittar du den tråden får du gärna länka den.
Citera
2018-12-11, 09:28
Medlem
Insults avatar
Mitt fel, missade att han var 18.. då faller bristande hemförhållanden oftast bort, då de främsta orsakerna till att 18-20 åringar har LVU är missbruk, psykiska problem och kriminalitet. Faktum kvarstår dock; man är inte per automatik kriminell för att man har ett LVU på sig som det framställdes tidigare i tråden.

Källa för den intresserade
http://lup.lub.lu.se/luur/download?func=downloadFile&recordOId=1560998&fileO Id=1565493

Citat:
Ursprungligen postat av Uknowwho
Fel, eftersom han är över 18 så utesluter det bristande hemförhållanden då han vid tillfället han fyller 18 anses vara vuxen och kan då flytta hemifrån. Man kan lvu:a på paragraf 2 (bristande hemförhållanden) fram tills de är 18 och sedan uppgör det. Han är lvu:ad på paragraf 3 och den upphör senast den dagen han fyller 21 år om den unge utsätter sin hälsa eller utveckling för en påtaglig risk att skadas genom missbruk av beroendeframkallande medel, brottslig verksamhet eller något annat socialt nedbrytande beteende.
Citera
2018-12-11, 09:30
Medlem
Lucifers_dicks avatar
Den skattefinansierade, propagandaverkande statstelevisionen, har fått upp ögonen och upplyser kriminella element att man kan skada sig själv av en briserande handgranat. 😲
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/sa-stor-skada-kan-en-handgranat-gora
Citera
2018-12-11, 10:14
Medlem
Vem har trasslat till tråden med att nämna Drivhall. De är inte Bo Gm släpp det det är desinformation av någon helt oinsatt som trollar i tråden.
Citera
2018-12-11, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bluuevelvet
Jag kan ge lite info att det har varit väldigt mycket fuffens i källaren som berör denna platsen. Ryktas sedan länge om narkotikaförsäljning och att något skumt har pågått. Vet inte hur pass mycket jag borde säga. Dock kan jag inte förstå varför en barnfamilj har blivit måltavlan. Ett synnerligen trevligt par med två småbarn, men visst, skenet kan bedra och de kan vara involverade i något. Hur som helst usch.
Vissa grannar har stuckit iväg tillfälligt utav rädsla, hemskt.

Tack för information!

Sprängningen gick bevisligen fel, och då kan man tro att platsen det skedde på också var fel.

Mannen kanske skulle upp ett par våningar till, eller så var var han helt enkelt på väg från fastigheten till ett annat mål när bomben briserade.

Det pratas i tråden om eventuell måltavla. Det kanske är tvärtom, att det är dom som skickade iväg en springpojke med sprängmedel? Men han kom inte så långt....

Edit: Sprängaren kan också ha gått till fel trappuppgång eller adress.
Senast redigerad av bajspasta 2018-12-11 kl. 11:09.
Citera
2018-12-11, 11:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Rytve
Tror du att Alex blev beskjuten av den här Shahinshah?

Shahinshah har andra som gör det till honom
Citera
2018-12-11, 11:31
Medlem
Brutus01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kiya123
Vem har trasslat till tråden med att nämna Drivhall. De är inte Bo Gm släpp det det är desinformation av någon helt oinsatt som trollar i tråden.
En av bröderna Drivhall nämndes som misstänkt GM inte BO. Men tror det är ett långskott då åldern inte stämmer. Anledningen till detta tror jag var att GM hade rymt från ett LVU-hem och det skulle tydligen stämma med den ana brodern.
Citera
2018-12-11, 11:46
Medlem
Brutus01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bajspasta
Tack för information!

Sprängningen gick bevisligen fel, och då kan man tro att platsen det skedde på också var fel.

Mannen kanske skulle upp ett par våningar till, eller så var var han helt enkelt på väg från fastigheten till ett annat mål när bomben briserade.

Det pratas i tråden om eventuell måltavla. Det kanske är tvärtom, att det är dom som skickade iväg en springpojke med sprängmedel? Men han kom inte så långt....

Jag tror inte att det är fel plats det sprängdes på. Det sprängdes en bomb till på Kroksbäck några minuter senare. Gemensamt för bägge sprängningarna var att det i bägge portuppgångarna bodde personer med ett visst efternamn. Även en person med detta efternamn bodde i en port som blev beskjuten på Fridhemstorget. Lite för mycket slump för min smak.

Bomben var placerad vid dörren, det kan man se på skadorna på dörren från bilder. MG bar alltså inte på bomben när det small. Nu smällde bomben på bottenplan, halvtrappa upp, så han var förmodligen inte på väg upp. Skulle vara korkat. Tror inte han tog fel utan bomben placerades vid rätt dörr.

Avsikten med bomben var inte att döda. Det var en varningen eller hot riktad mot antingen de som bodde i lägenheten eller närstående personer.

Bomben var av uppgift från polisen av sprängdeg. Tittar man på allt splitter som syns på foto från platsen så var den förmodligen placerad i ett järnrör eller dylikt. Som jag tidigare sagt så var den placerad vid ytterdörren. Sprängdegen behöver någon form av detonator för att sprängas, det var förmodligen här det gick fel.
Citera
2018-12-11, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bajspasta
Tack för information!

Hmm, det är mycket möjligt att det kan ha hamnat fel, men den här familjen blev väldigt snabbt iväg rusade av polisen. Vissa misstänker att killen har försökt fibla ner bomben i deras brevlåda men att den sedan har detonerat..
Citera
2018-12-11, 12:10
Medlem
Den kriminelle är svensk medborgare, svart. Det handlar alltså inte om någon arab som en del varit inne på här i tråden. I övrigt flera skador efter explosionen än ''bara'' armen.
Citera
2018-12-11, 12:21
Medlem
En teori att det small kan vara statisk elektricitet när han placerade bomben vid dörren. Dörren e väl brandklassad med plåt runtom. Han kanske vart uppladdad o när han placerade bomben blev den jordad o pang
Citera
2018-12-11, 12:23
Medlem
psflaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeBronThurman
Du får väldigt gärna berätta allt vad du vet!👍
De två kvinnliga släktingar i olika åldrar som är involverade i vissa "källaraktiviteter" har tidigare flyktigt omnämnts på Flashback vad jag förstått, men jag har ännu inte hittat den tråden.

Berätta vad du hört, även om vissa delar grundar sig på rykten, så kan den samlade kunskapen på Flashback ofta sammantaget finna vägen till fakta (d.v.s. sanningen).

Citat:
Ursprungligen postat av Maajty
Hittar du den tråden får du gärna länka den.

(FB) Skjutning vid Fridhemstorget i Malmö 2018-12-08
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in