Citat:
Ursprungligen postat av
Runtom
Då är det snart äntligen dags att åka. Ska bli väldigt spännande. Åker direkt till Medellin. Mina planer att stanna och studera Spanska där nere har jag struntat i, utan jag kör endast semester. Blir nog i Medellin i 10 dagar eller liknande och därefter drar jag mig vidare söder till Ecuador.
Några sista tips på vad man bör besöka/göra i Medellin?
Områden man inte bör besöka? Säkraste områdena? Jag har läst att El Poblado ska vara säkert, så jag har bokat boende där. Har valt att bo på hostel så jag kan träffa folk och umgås med, vilket bör göra min vistelse säkrare. Känner även några i Cali som kommer att komma bort till Medellin för att umgås med mig, känns bra att känna lite lokalisar

nån från Cali är långt ifrån "lokalis" i Medellin, tycker du ska lägga in en vända i Cali om du endå ska till Ecuador.
Poblado (dvs runt La 10, Lleras, Manila) är backpacker hell, mycket uteliggare, tiggare, svettiga israeler som går runt barfota, går du upp till Provenza är det lite snyggare folk, men okcså ordentligt mycket dyrare.
Laureles är trevligt, framförallt platt, lite mindre turister, inga barfota backpackers.
Vad du ska besöka för områden beror ju på vad du gillar att göra.
Centro efter 18 är inte att rekommendera, inte heller Barrio Antioquia.
/B