2018-12-05, 06:53
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nsbm
Jag läste nått om att bland de kvinnor som vaccknerat sig emot livmoderhalscancer, så har cancerfallen ökat med 20%. Det kan vara värt att kolla upp.

Vi kör d vitamin, men iom att jag har småbarn i dagisåldern så är det mer eller mindre oundvikligt.

Så kan det mycket väl vara. Tjejerna känner en falsk trygghet när de tagit vaccinet, och sedan kräver de inte kondom. Vilket slutar med att de blir infekterade med någon av de stammar av HPV-viruset som vaccinet inte skyddar emot... Det är överhuvudtaget bäst att inte börja mixtra med naturen, utan använda sitt sunda förnuft i stället.
Citera
2018-12-05, 11:13
Medlem
Jultrollets avatar
Ett vaccin mot vinterkräksjuka är på gång, det forskas mycket på det. Det lär dröja lite till eftersom kräksjukan smittar genom flera olika virus såsom calici och noro och det komplicerar det hela.

Jag är vanligtvis inte mycket för influensavaccineringar om man inte tillhör riskgrupp men skulle den HÄR sedan visa sig fungera väl, ja då lär jag ta den! Vinterkräksjukan är verkligen vidrigt..
Citera
2018-12-05, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Så kan det mycket väl vara. Tjejerna känner en falsk trygghet när de tagit vaccinet, och sedan kräver de inte kondom. Vilket slutar med att de blir infekterade med någon av de stammar av HPV-viruset som vaccinet inte skyddar emot... Det är överhuvudtaget bäst att inte börja mixtra med naturen, utan använda sitt sunda förnuft i stället.
Hmm så kanske det är, jag tänkte mera på att de fått det av vaccinet.
Jag är dock inte speciellt insatt förutom några artiklar

Citat:
Ursprungligen postat av Jultrollet
Ett vaccin mot vinterkräksjuka är på gång, det forskas mycket på det. Det lär dröja lite till eftersom kräksjukan smittar genom flera olika virus såsom calici och noro och det komplicerar det hela.

Jag är vanligtvis inte mycket för influensavaccineringar om man inte tillhör riskgrupp men skulle den HÄR sedan visa sig fungera väl, ja då lär jag ta den! Vinterkräksjukan är verkligen vidrigt..
Lägg av, den är bra. Man håller sig rippad 🕺

Hade varit bra med en på våren runt april-maj också
Citera
2018-12-06, 05:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna

Killar kan också vaccinera sig mot HPV. Och kan också kräva kondom..
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in