2018-12-07, 21:16
Medlem
YP4XQs avatar
Någon mer än jag som är sugen på att dra dit ikväll med lite armeringsjärn i 50 cm-längder och dela ut lite vett?
Citera
2018-12-08, 09:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Åter igen aktualiseras min återkommande fråga:

Varför skapar inte polisen en speciell "ghettorensningsenhet"

En styrka av dedikerade målinriktade poliser vana att jobba med ungdomar i utsatta områden.

Som ställer i från sig polisbilarna och rör sig diskret enbart till fots eller eventuellt på cykel.

Det är mycket begränsade områden och kan inte röra sig om många individer totalt.

Inga vattenkanoner eller överdrivna tuffa tag, bara in och jobba igenom områdena och lagför allt som går. Och sen vidare till nästa håla.

Förstår ens polisen hur effektivt det är att bara promenera igenom sådana här områden kvälls och nattetid och hur mycket dom missar när dom envisas med att släpa runt på sin polisbil dom verkar vara sammanvuxna med?
För att det skulle vara rasistiskt - en polisenhet som enbart ängar sig åt att jaga blattar... Det förstår du väl att det inte skulle fungera politiskt även om det skulle sänkta brottsnivåerna till nära noll.
Citera
2018-12-08, 23:03
Bannlyst
Är inte Vellinge Gustav Fridolin's och Maria Ferms's hemmastad?..med lite tur blir några av deras anhöriga misshandlade och rånade..synd att man ska behöva önska nåt sånt men det verkar vara det enda som kan öppna ögonen på dessa pantskallar. Fast risken att just dessa två idioter skulle fatta nåt ens om deras föräldrar blev brutalt rånmördade och våldtagna av ett babbegäng(gärna gymnasieafghaner som dessa 2 ömmat så förbannat för) är inte så stor..dom skulle säkert anse att det var deras egna fel som inte gav dom allt från början.
Citera
2018-12-09, 00:01
Medlem
sassafrass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SMK
Är inte Vellinge Gustav Fridolin's och Maria Ferms's hemmastad?..med lite tur blir några av deras anhöriga misshandlade och rånade..synd att man ska behöva önska nåt sånt men det verkar vara det enda som kan öppna ögonen på dessa pantskallar. Fast risken att just dessa två idioter skulle fatta nåt ens om deras föräldrar blev brutalt rånmördade och våldtagna av ett babbegäng(gärna gymnasieafghaner som dessa 2 ömmat så förbannat för) är inte så stor..dom skulle säkert anse att det var deras egna fel som inte gav dom allt från början.

Fel. Fridolin är inte från trakten. Ferm är tydligen uppvuxen i Falsterbo, dock. Utbildad på Malmö Högskola, så klart.

Märkligt att vi inte fått veta mer om händelserna...varför håller folk käften?
Citera
2018-12-09, 09:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sassafras
Fel. Fridolin är inte från trakten. Ferm är tydligen uppvuxen i Falsterbo, dock. Utbildad på Malmö Högskola, så klart.

Märkligt att vi inte fått veta mer om händelserna...varför håller folk käften?

Men det är i närheten av Vellinge? Jag erkänner att jag inte är så bevandrad med den skånska geografin som man kanske borde.

Men jag håller med om att det är ovanligt tyst om detta, fast media vill väl inte "fiska i grumliga vatten" i vanlig ordning..hade det rört sig om NMR eller liknande så hade en enad journalistkår åkt dit och undersökt och rapporterat ingående.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in