2018-12-01, 13:58
Medlem
godhetsapostelns avatar
Lars Bern (ny för mig) gör en väldigt bra analys om bakgrund, motiv och agerande av Annies intriger i detta youtubeklipp.
https://www.youtube.com/watch?v=Kishp6AIfMA
Klippet är 17 minuter långt men väldigt bra så titta om du har tid och intresse.
Han pekar bland annat på att det antagligen handlar om storhetsvansinne och att den uppkomna situationen är igentligen Jakob Wallenbergs ansvar som pushat för fjamåt.
Titta gärna och kom med synpunter.

(Mod: vad vil jag skall diskuteras, innehållet i klippet, har Lars Bern rätt?)
Citera
2018-12-01, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av godhetsaposteln
Lars Bern (ny för mig) gör en väldigt bra analys om bakgrund, motiv och agerande av Annies intriger i detta youtubeklipp.
Klippet är 17 minuter långt men väldigt bra så titta om du har tid och intresse.
Han pekar bland annat på att det antagligen handlar om storhetsvansinne och att den uppkomna situationen är igentligen Jakob Wallenbergs ansvar som pushat för fjamåt.

Klass på den analysen. Att Lööf inte blir den stjärna som Bilderberggruppen (Wallenberg) trodde är tydligt.

Hela regeringsbildningsprocessen har varit extremt märklig från L och Cs sida att Berns teorier är tänkbara.

Undrar förövrigt vad Bilderberg-gruppen tyckte om Lööf när hon blev söndersmulad av Peterson i Skavlan.
Citera
2018-12-01, 16:00
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Lars Bern (ny för mig) gör en väldigt bra analys om bakgrund, motiv och agerande av Annies intriger i detta youtubeklipp. https://www.youtube.com/watch?v=Kishp6AIfMA Klippet är 17 minuter långt men väldigt bra så titta om du har tid och intresse.
Han pekar bland annat på att det antagligen handlar om storhetsvansinne och att den uppkomna situationen är igentligen Jakob Wallenbergs ansvar som pushat för fjamåt. Titta gärna och kom med synpunter.

Jag håller med Lars Bern om att Lööfs olika manövrer syftar till att hon själv ska bli statsminister.

* Det egendomliga kravet att MP ska sitta med i en "alliansregering" hade som enda syfte att tvinga bort Kristersson som statsministerkandidat. Lööfs försäkran att "Ulf Kristersson är min statsministerkandidat" var 100% hyckleri.

* Den omöjliga kravlistan har som syfte att omöjliggöra en regering ledd av Löfven. Inte nödvändigtvis därför att sossarna skulle säga nej, men därför att V garanterat kommer att göra det, och V:s röster behövs också om Löfven ska kunna bilda regering (C + L räcker inte).

Avsikten med Lööfs manövrer är att tvinga fram en situation där de andra partierna tvingas välja mellan någon slags "mittenregering" ledd av Lööf och ett extraval.

Däremot tror jag inte på någon Bilderbergkonspiration. Lööf är fullt kapabel att intrigera utan andras hjälp.
Citera
2018-12-01, 16:01
Medlem
Starobrnos avatar
Kollar in hans bokhylla (i videon), han har skrivit böcker i olika ämnen. Hans bokhylla är djupare än min men Tom Clancy har vi gemensamt.

Det han säger i videon är inget nytt eller märkvärdigt. Sammanfattning: Lööf har fått stöd av mäktiga globalister för att nå dit hon är idag. Hon är makthungrig men olämplig samt saknar väljarstöd för det ansvarsfulla jobbet som statsminister.

Ni som kollar videon, stå ut med Lööf i början. Lars Bern är helt ok att lyssna på.
Citera
2018-12-01, 18:38
Medlem
Annie Lööf klarar sig bra på egenhändigt skapad megalomani utan att behöva hjälp av en överårig konspirationsteoretiker som Lars Bern.
Citera
2018-12-01, 19:58
Medlem
Svea.Folks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Jag håller med Lars Bern om att Lööfs olika manövrer syftar till att hon själv ska bli statsminister.

* Det egendomliga kravet att MP ska sitta med i en "alliansregering" hade som enda syfte att tvinga bort Kristersson som statsministerkandidat. Lööfs försäkran att "Ulf Kristersson är min statsministerkandidat" var 100% hyckleri.

* Den omöjliga kravlistan har som syfte att omöjliggöra en regering ledd av Löfven. Inte nödvändigtvis därför att sossarna skulle säga nej, men därför att V garanterat kommer att göra det, och V:s röster behövs också om Löfven ska kunna bilda regering (C + L räcker inte).

Avsikten med Lööfs manövrer är att tvinga fram en situation där de andra partierna tvingas välja mellan någon slags "mittenregering" ledd av Lööf och ett extraval.

Däremot tror jag inte på någon Bilderbergkonspiration. Lööf är fullt kapabel att intrigera utan andras hjälp.

Vi tror inte heller på en Bilderbergskonspiration, utan en realitet där fröken rödluva varit på mötet och där har fått lite hybris och stöd och kanske t.om. har fått ekonomiska incitament att försöka bli statsminister.

Bilderberggrupper likväl som den Trilaterala kommissionen är verkliga och bevisade så. Annie råkar bara vara medlem och besökare av de båda globalistorganisationerna.
Citera
2018-12-01, 20:06
Medlem
LeifD2s avatar
Lars Bern säger inget konstigt och för en nykter analys. Långt ifrån vad man skiter ut i MSM.
Bern får också dubbelplus för sin slips.
Senast redigerad av LeifD2 2018-12-01 kl. 20:12.
Citera
2018-12-01, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus

Citat:
Ursprungligen postat av Svea.Folk
Vi tror inte heller på en Bilderbergskonspiration, utan en realitet där fröken rödluva varit på mötet och där har fått lite hybris och stöd och kanske t.om. har fått ekonomiska incitament att försöka bli statsminister.

Bilderberggrupper likväl som den Trilaterala kommissionen är verkliga och bevisade så. Annie råkar bara vara medlem och besökare av de båda globalistorganisationerna.

Jag håller med Regulus här. Jag tror inte att Lööf med kollegor haft några problem att intrigera ihop det hela själv. Bern förklarar strategin bra.

Det brister dock rejält när han pratar om Bilderberg. Det massiva stöd Annie skulle ha fått får har inte synts till någonstans, och det är knappast något konstigt att journalister gillar någon som tar ställning mot SD. Bern spekulerar bara precis som vissa andra tråddeltagare, han har inget konkret att ta fram. Hans resonemang förklarar heller inte Jan Björklunds agerande.

En partiledare behöver inga ekonomiska incitament för att vilja bli statsminiser. Vi ska komma ihåg i att en reguljär Allians skulle hon aldrig bli statsminister i och med att moderaterna är ett större parti. Att hon fått "stöd" på mötet är en spekulation naturligtvis och vad skulle detta "stöd" betyda. Vi ska komma även ihåg att ett flertal nordiska politiker varit på Bilderberg varav en är Siv Jensen som är/var? partiledare from norska Fremskrittspartiet som knappats är ett särskilt invandringsliberalt parti.
Senast redigerad av experten10 2018-12-01 kl. 20:48.
Citera
2018-12-02, 00:38
Medlem
Citat:

Ordet storhetsvansinne fick mig att bry mig om länken.
Annie Lööf har bara ETT mandat från sina väljare o parti o det är att genom alla stående buds medel föra fram Centerpartiets politik.
Hon har till skillnad mot Åkesson fått en vågmästarroll o det vore väl rätt konstigt om hon inte utnyttjar den fullt ut?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in