2026-08-13, 06:55
Avslutad
60-årig man sänkte ner mobil på pinne och filmade kvinnliga grannen.

Mannen sa att han var orolig för sin granne.
Därför förde han ner sin mobiltelefon på en pinne och filmade henne i lägenheten.
Uppsala tingsrätt dömde honom till skyddstillsyn för olaga förföljelse.
Nu riskerar han även att bli av med sin bostad.
Totalt dömdes han för att ha filmat och fotat vid 38 tillfällen under två års tid.
I förhör sa han att han hade filmat för att han ”var orolig” för att kvinnan mådde dåligt.
Han kallade också incidenterna för ”dåliga infall”.
Att hon inte uppskattade det han gjorde visste han om.
Kvinnan känner sig fortfarande rädd och otrygg i sitt hem och säger att hon har blivit mer vaksam.

https://www.hemhyra.se/nyheter/sankte-ner-mobil-pa-pinne-och-filmade-grannen-nu-kan-han-vrakas/

Ja, dessa grannar ..
Citera
2026-09-10, 22:40
Medlem
bomhulls avatar
Har blivit väckt nu kl 6 varje morgon två dagar i rad. Tänkte hämnas med oljud kl 23.Vad tycker ni?
Citera
2026-09-11, 15:03
Medlem
Biggedys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bomhull
Har blivit väckt nu kl 6 varje morgon två dagar i rad. Tänkte hämnas med oljud kl 23.Vad tycker ni?

Jag brukar pissa på en tallrik, frysa ner. Sen lämnar jag den i brevlådan när dom är på jobbet.
Citera
2026-09-11, 15:10
Medlem
bomhulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Biggedy
Jag brukar pissa på en tallrik, frysa ner. Sen lämnar jag den i brevlådan när dom är på jobbet.
Låter bara äckligt . Dessa grannar är hemma 24/7
Citera
2026-09-11, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Biggedy

Är det inte lättare att pissa direkt i deras brevlåda?

Nä, allvarligt talat. Det kan verka barnsligt att hämnas men ibland är det det enda som hjälper. Jag hade en granne en gång som förde ett jävla oväsen varje kväll när han kom hem vid midnatt. Pratade med honom flera gånger men han brydde sig inte. När han sen vaknade varje vardag kl 05:30 av mitt oljud gav han upp och blev tyst.
Citera
2026-09-12, 01:30
Avstängd
Mellanhandens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LezFear
Är det inte lättare att pissa direkt i deras brevlåda?

Nä, allvarligt talat. Det kan verka barnsligt att hämnas men ibland är det det enda som hjälper. Jag hade en granne en gång som förde ett jävla oväsen varje kväll när han kom hem vid midnatt. Pratade med honom flera gånger men han brydde sig inte. När han sen vaknade varje vardag kl 05:30 av mitt oljud gav han upp och blev tyst.

Men hur gör du för att inte störa andra grannar 05:30?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in