2015-01-27, 00:33
Medlem
cobhc87s avatar
Jobbig negergranne ovanför dunkar och stör

Jag bor i en lägenhet, över mig bor en neger som dunkar i golvet hela jävla dagarna i ända. Detta har pågått i flera veckors tid nu.

När man stöter på honom i trapphuset ignorerar han att möta blickar och låtsas om som om man inte finns, svenska kan han inte heller så en verbal konfrontering känns ju lönlös.
Sökte även på hans namn och lägenheten är skriver på en 60 årig man (negernamn) medan den unga killen som bor där är runt 20 år.

Sysslar somalier med något speciellt om nätterna? Är detta vanligt beteende? Vad fan gör man? Hyresvärden bryr sig knappt, hon skriver någon lapp och sätter upp i trapphuset helt utan nytta.
Funkar det att ringa Securitas? Känns som om det inte skulle lösa något ändå.

Funderar på om idioten tillber Allah eller nått? Kan det dunka då?
Tänkte att det kunde gå över i början, men det har fan blivit värre. Speciellt om kvällarna och nätterna.

Tog igår kväll en hantel och slog i taket i ren protest, i gensvar fick jag ännu mer dunkande tillbaka.
Det är så man vill slå in ansiktet på fanskapet. Är det sista utvägen?
Citera
2015-01-27, 00:38
Medlem
Jag har varit med om precis det du beskriver här dock tuggade min granne på Kat hela nätterna. Ring din störningsjour till att börja med så du har kött på benen när du sedan ringer din hyresvärd. lycka till
Citera
2015-01-27, 00:38
Medlem
Snacka engelska med honom, fråga varför det låter som det gör? Om det inte går tycker jag att du ska fortsätta säga till hyresvärden tills hen har fixat problemet.
Citera
2015-01-27, 00:44
Medlem
Norrlands.gulds avatar
Därför är det ganska segt att bo i lägenhet. Men du har inga problem med negerlukten än lr?
Citera
2015-01-27, 00:45
Medlem
cobhc87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Norrlands.guld
Därför är det ganska segt att bo i lägenhet. Men du har inga problem med negerlukten än lr?

Jodå, stinker i hela trapphuset då det bor negrer under också.
Citera
2015-01-27, 03:18
Medlem
Dokumentera oväsendet, ljudinspelningar är bra. Om värden är ansluten till någon störningsjour så är det bara att ringa dem (oftast securitas). Detta kostar pengar för värden så till slut lär denne reagera.
Dock är det inte alla värdar som har denna tjänst, isåfall kommer inte Securitas göra något (någon måste ju betala dem liksom).

Tveksam om polisen kan göra något om det inte är allvarligare störning, men som sagt, dokumentera ALLT och tjata som satan på värden, till slut lär denne tröttna på dig och ditt klagande och ta tag i problemet istället.
Citera
2015-01-27, 03:25
Medlem
förstår inte varför faktum att han är svart är så relevant, att han inte pratar svenska är självklart viktigt då det kan försvåra direkt kommunikation men annars är det väl bara en störande granne?

Pratar han engelska? Försök prata med honom själv funkar inte det så ring störningsjouren eller något
Citera
2015-01-27, 03:25
Medlem
gurkmaioneses avatar
Fråga bara varför och om han skulle kunna vara snäll att låta bli att göra så mycket oväsen, vad är det svåra? Fråga på engelska och om inte det fungerar, använd google translate. Detta känns som en sandlåda. Jag är säker på att du kan komma på fler sätt att handskas med problemet än att "slå in ansiktet på fanskapet".
Citera
2015-01-27, 03:34
Medlem
Passepartouts avatar
Filma och ta upp ljudet hellre än att bara spela in ljudet. Hur ska hyresvärden annars veta var du befinner dig? Skriv noga upp alla störningstider. Anmäl störning skriftligt i rekommenderat brev till värden där du skriver att du kommer att gå vidare till hyresnämnden om inte värden agerar. Sätt en tidsgräns på två veckor. Ta kopia på brevet så att du kan visa upp det för hyresnämnden.

Ring hyresnämnden för närmare information om hur du gör anmälan, det kostar inget, det är en specialdomstol som medlar vid tvister mellan hyresvärd och hyresgäst.

http://www.hyresnamnden.se/
http://sv.wikipedia.org/wiki/Hyresn%C3%A4mnden
Citera
2015-01-27, 09:35
Medlem
VoldsamKnarkares avatar
Säg åt honom bara? Är fortfarande en granne med skyldigheter och skulle han vara ett psykfall och gå till attack har du ju bara att vinna på det egentligen. Om han inte slutar väsnas efter du sagt till är det bara att ringa störningsjouren, han blir vräkt och du får det lugnt och fridfullt. Sluta var rädd för det faktum att han är svart, om alla infödda går runt och är rädda för svarta så inser de idiotiskt lagda att de kan bete sig hur som helst utan repressalier.
Citera
2015-01-27, 14:45
Medlem
cobhc87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coden
Om du bor i ett hus/område där du har negrer både ovanför och under dig OCH inte har råd/handlingskraft att flytta därifrån är du förmodligen ett fattigt, oföretagsamt WT som förtjänar dina grannar.

Grattis!

Fattig är jag absolut just nu, lever på studiebidrag och går på högskola. 1 år kvar av min utbildning.
Bor här mest tillfälligt och för att hyran är jäkligt fördelaktig för en student. Förtjänar jag en störande granne då?

WT kan du bara köra upp någonstans.
Citera
2015-01-27, 14:53
Medlem
cobhc87s avatar
Hyresvärden är inte kopplat till någon störningsjour och polisen lär inte bry sig speciellt.

Tack för tipsen, ska iallafall dokumentera ljuden och så får jag se hur jag går vidare sen..

Inatt vaknade jag till av att han skrek i falsett typ, helt skadad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in