2018-11-29, 13:56
Bannlyst
Man kan ju inte svara på PM:et förrän man har klickat på länken?
Citera
2018-11-29, 13:58
Medlem
lacklustermasons avatar
Man svarar inte. Man klickar bara på länken som en duktig goyim och klagar i en tråd som låses sedan.

#rutineradvarningsmottagare
Citera
2018-11-29, 16:32
Moderator
evilhoneys avatar
Antingen klickar du bara på länken och går vidare med livet eller så svarar du moderatorn som varnade dig och ber om en förklaring om du inte förstod regeln eller agerandet alternativt.
Många svarar även och förklarar hur de tänkte när de postade och moderatorn kan då förtydliga regeln ännu mer.

Men som sagt; det finns inget tvång på att svara alls.
Citera
2018-11-29, 16:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av evilhoney
Antingen klickar du bara på länken och går vidare med livet

Går vidare med livet gör jag nog hur som helst.

Citat:
eller så svarar du moderatorn som varnade dig och ber om en förklaring om du inte förstod regeln eller agerandet alternativt.

Hur går man till väga? Skriver man bara "jag förstår inte varför jag blev varnad", finns det några mallar man kan använda?

Citat:
Många svarar även och förklarar hur de tänkte när de postade och moderatorn kan då förtydliga regeln ännu mer.

För just den användaren? Det finns inget intresse att regelns förtydligande ska nå ut till resten av användarna?

Citat:

Inte heller finns det ett tvång att svara i den här tråden om man har IQ sågverk.
Citera
2018-11-29, 16:46
Medlem
Citat:
Antingen klickar du bara på länken och går vidare med livet eller så svarar du moderatorn som varnade dig och ber om en förklaring om du inte förstod regeln eller agerandet alternativt.

Man kan också kontakta en annan moderator i samma avdelning eller admin för att höra om den har samma åsikt. Gärna då vidarebefordra PM-konversationen till den moderator/admin, så att inget är oklart för den, när den fattar sitt beslut, som möjligen kan ändras så att din varning tas bort om skäl finns för det.
Citera
2018-11-29, 16:52
Medlem
najass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moster.kruka
Går vidare med livet gör jag nog hur som helst.

Hur går man till väga? Skriver man bara "jag förstår inte varför jag blev varnad", finns det några mallar man kan använda?

För just den användaren? Det finns inget intresse att regelns förtydligande ska nå ut till resten av användarna?

Inte heller finns det ett tvång att svara i den här tråden om man har IQ sågverk.

Du får gärna skriva på FB fast du har lågt IQ.

De allmänna regelförtydligandena hittar du här: https://www.flashback.org/regler (klicka på länken som heter Visa förtydligande av denna regel, under varje enskild regel)

Om du inte klarar av att svara på ett PM och formulera det du undrar över utan att använda mallar, kanske du ska se om det finns någon i din närhet som kan hjälpa dig. Annars går det utmärkt att fråga precis så som du exemplifierade. Det är inte raketforskning det rör sig om här precis utan de flesta kan fås att förstå detta efter lite övning.
Senast redigerad av najas 2018-11-29 kl. 16:55.
Citera
2018-12-04, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moster.kruka
Ja, typ. Nej, tyvärr.

Man kan ju undra vilken tråd, vilket underforum etc. det gäller. Men det skall vi (resten) tydligen inte få veta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in