2018-11-29, 00:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Spännande. Enligt tråden är alltså H*made och R*mi E M häktade. Spekulationer om Muh*mad *lhussein. Frågan är om P*po och M3kky åkt med i trålen?

Låter som om Malmöpoliserna dricker Champagne just nu. Bägge två.
Jag går helt på vad Sydsvenskan skriver. Dessa två passar in, dessutom har bara två personer suttit häktade för mordet på Kronetorpsgatan och det är AM och Hamade. Så därför är det Hamade. Den andra mannen omnämns som styrande på Kroksbäck, bankrånare samt varit misstänkt för olika mord. Då måste det vara Rami. Förhoppningsvis kommer häktningsframställan på samtliga sex personer imorgon.
Citera
2018-11-29, 01:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av loquo
Sverige har lite att lära från Spanien, spanjorerna verkar inte dalta med kriminella utan dom skall bakom lås och bom.

Det kan variera lite, men om spansk polis verkligen vill ha dig bakom galler så hamnar du där, eller i en grav, om de får tag i dig. Men om det är utländsk polis som vill ha tag i dig kan spansk polis "inte hitta dig" så länge du sköter dig i Spanien. Men om du missköter dig i Spanien kan du räkna med att bli utlämnad till det land som vill ha dig illa kvickt...

Jag minns två fall från när jag bodde i Spanien: ett försök till bankrån och ett försök till statskupp. Bankrånet sket sig väldigt fort av någon anledning jag glömt, och polisen hann komma till platsen, varpå rånet degenererade till en gisslansituation där de tre (?) rånarna höll bankpersonalen och en del kunder som gisslan. Polisen kallade in militärens prickskyttar, och sedan tog det några minuter så var två av rånarna döda och den tredje gav upp.

Vad gäller statskuppen var det ungefär samma agerande: kuppmakarna fick inte det stöd de hade räknat med, och inom några timmar var spanska parlamentet omringat av stridsvagnar. Så småningom dömdes de ansvariga för kuppförsöket till ordentliga fängelsestraff. Jag minns inte hur lång tid de skulle sitta, men medan högsta hönset bland kuppmakarna satt inne skulle en av hans söner prästvigas. Kuppmakaren fick 48 timmars permis (säkerligen bevakad, jag har svårt att tänka mig något annat) för att närvara vid ceremonin, men han fick också veta att om han var sen att komma tillbaka till fängelset så kunde han lika gärna inte komma alls: Spanien skulle helt enkelt leta efter honom tills de hittade honom, och när han väl hittades skulle han avrättas utan rättegång....
Citera
2018-11-29, 03:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieFoxtrot01
Kan gangstern Amir Mekky ha något med detta att göra? Hans bröder bo ju där i Spanien har jag för mig?

Tror du verkligen att han ligger bakom allt? Han är nolla. Grät ut hos rektorn
Hans hjärna är lika lite som en hund.
Citera
2018-11-29, 09:24
Medlem
Dom tre första som blev häktade är nu helt bekräftade.

Prep*rim Vejseli
R*mi El Moh*med
Ahm*d *bdul K*rim (H*m*de)

* = a
Citera
2018-11-29, 10:35
Moderator
Mappings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rytve
Han bor bakom Babel och det stämmer, han hängde med Mekky innan. Han finns med i en hemlig runsavlyssning av en lägenhet där Mekky uppehöll sig.

Har du den FUPen eller kan länka till tråd/inlägg där den finns?
Citera
2018-11-29, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mapping
Har du den FUPen eller kan länka till tråd/inlägg där den finns?
Tror fupen är den med Maysem. Minns att lägenheten ligger vid Caroli typ och att någon kommenterar hur smutsig toalett Mekky har.
Citera
2018-11-29, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oz123
Tror fupen är den med Maysem. Minns att lägenheten ligger vid Caroli typ och att någon kommenterar hur smutsig toalett Mekky har.
Japp, det stämmer. Det va faktiskt Al-Hussein som sa det. Hamade kom till lägenheten också, den ligger på Stora Trädgårdsgatan.
Citera
2018-11-29, 12:47
Medlem
Shahenshah Amiri som var misstänkt för mordet på Lantmannagatan har kontakter från Sthlm och kan det vara så att han är nära med samtliga som är misstänkta för tortyrmordet i Spanien? Har nämnts de i olika trådar.
Citera
2018-11-29, 12:48
Medlem
När kan vi få de sista 3 namnen?
Citera
2018-11-29, 13:32
Moderator
Mappings avatar
Citat:

Aha, den har jag redan så jag måste bara ha missat det. Tack!
Citera
2018-11-29, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ak47E
Shahenshah Amiri som var misstänkt för mordet på Lantmannagatan har kontakter från Sthlm och kan det vara så att han är nära med samtliga som är misstänkta för tortyrmordet i Spanien? Har nämnts de i olika trådar.
Vilket nätverk har han kontakt med? Jag kan fråga mina Sthlms källor om de vet något?
Citera
2018-11-29, 14:16
Medlem
Citat:
Vilket nätverk har han kontakt med? Jag kan fråga mina Sthlms källor om de vet något?
Shahinshah tillhör inget nätverk och lär ha mahmuds pappa efter sig när denne muckar. Är en luffare som sköt sin svåger till döds efter att först blåst honom på cash
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in