Jag ber om ursäkt för att jag fortsätter att skriva i den här tråden, men jag tycker att ämnet är så intressant.
Som jag har sagt tidigare, som anser jag att det inte är MSM som har förändrats, utan det är svenskarnas mottagande av MSM:s budskap som har förändrats.
Jag gissar att de sociala plattformarna också har ändrats mycket. Själv har jag inte Facebook, men jag gissar att vanliga människors Facebook sällan svämmar över av antirasistiska budskap. Inte numera, men förmodligen gjorde Facebookflödena ofta det förr, före hösten 2015. Då svämmade de nog ofta över av antirasistiska budskap. Men alltså inte längre.
Dessutom reser många svenskar utomlands. I de flesta nord- och västeuropeiska länder är gatorna inte fulla av flyktingar och tiggare, så varför är det så hos oss? Vad tänker vanligt folk då om MSM när MSM fortfarande talar om att ännu fler flyktingar och tiggare behöver få komma till Sverige och stanna här?
Ett av de senaste hårresande, fast milt formulerade, PK-krönikorna kom från Jan-Erik Larsson i Svenska Dagbladet (21/11 2018). Larsson föreslog på fullt allvar att Löfven och Lööf skulle bilda regering tillsammans och dela på statsministerposten, så att Löfven skulle vara statsminister under de två första åren av mandatperioden och Lööf skulle vara statsminister under de nästkommande två åren.
https://www.svd.se/loof-och-lofven-delar-pa-statsministeruppdraget
Men vem, utom en Lööf-älskande och invandrarkramande PK-ist, kan vilja ha en sån lösning? Och varför skulle över huvud taget en partiledare för ett "nästan 30%-parti" vilja dela statsministerposten lika med en partiledare för ett "knappt 9%-parti"? Socialdemokraterna blev ju tre gånger större än Centern i det senaste riksdagsvalet. Varför skulle dessa partier betraktas som likvärdiga? Finns det något annat skäl till ett delat "statsministerskap" mellan två så "olikvärdiga" partiledare mer än att MSM älskar Lööfs gränslösa flyktingpolitik, och därför vill de se henne som statsminister?
Jag kanske är lite tidigt ute med det här inlägget, för om mindre än en halvtimme ska ju Lööf berätta för talmannen om sina sonderingar med de andra partierna. Tänk om hon skulle säga till talmannen att hon och Stefan Löfven är överens om att bilda en regeringskoalition tillsammans, där hon själv antingen ska vara statsminister på heltid, eller också dela statsministerposten med Stefan Löfven.
Jag tror dock att en sådan lösning skulle leda till revolt inom socialdemokratin. Och Moderaterna, Kristdemokraterna och Sverigedemokraterna skulle troligen växa kraftigt i protest mot en sådan vanvettig regering.