Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2023-02-23, 12:38
  #37
Medlem
hobzs avatar
Jodå, var en tonåring då. Lärde mig hur man odlade i garderoben och ute i skogen. Var ett riktigt trevligt forum
Citera
2023-03-04, 18:15
  #38
Medlem
Ja Fyfan .


Kommer ihåg, köpte ett tält och en 600w med cooltube. Beställde frön från Amsterdam och bara testade….. heeeelvete vad gräs jag fick 😂😂 kunde fan inte ha folk hemma i huset det bara stank weed 😂 sålde skiten på bulk sen til lite löst folk jag kände 😂
Citera
2023-03-04, 23:10
  #39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cartne
Fan vilka minnen detta väcker.
Köpte min 250w hps lampa länkad från swecan till någon tysk sida .
Alla delar var lösa och instruktionerna var på Tyska och min Tyska var inte den bästa ..
Men jag fick ihop det och hela mitt tonårsrum lös upp som ett massivt solarium.

Trodde inte sidan fanns kvar längre men tack TS för tråden .

Haha ja, jävlar. Minns också första gången man tände en hps lampa i tonårsrummet.. vilket jävla ljus!
Va aktiv på swecan något senare än 01-04. Minns att jag handlade frön till utomhusodling av en dansk som kalla sig "Tanska".
För en hundring fick man hur många frön som helst och jävlar vilka plantor. Utan överdrift, minst 2 meter höga och nästan lika breda.
Inte högsta kvalitén på budsen men hashet som gjordes av det blev något utöver det vanliga.

Edit; fan, nu blev man sugen på att dra upp några utomhus plantor i sommar och göra hash av. Hittade en sida som säljer strainen typhoon som tanska sålde.
"Extreme dominant sativa" står det om den.
Minns att ruset av det hashet va så sjukt "uppåt". Man blev inte alls sänkt av det som jag blir av allt annat hash.
Citat:
Thyphoon
Thyphoon is a very old danish strain and extreme dominant sativa, early flowering.
The “Thy”is said to be from the place name in north-west Jutland, where a hippie colony have bred the strain for decades.
__________________
Senast redigerad av ageton 2023-03-04 kl. 23:23.
Citera
2023-03-05, 00:14
  #40
Medlem
Zabriskie.Points avatar
Köpte Thyphoon av tanska. Odlade ute i skogen när jag var 15. 20st förodlade jag och planterade sen ut. De växte så det knakade.

Var ute och tittade till dem med någon veckas mellanrum. Men strax efter de börjat blomma på sensommaren försvann de mystiskt, en efter en. Tänkte att det var någon jävla knarkare som hittat mina plantor. Satt och vakade en kväll bakom en sten. Hör plötsligt hur det knakar och brakar och jag förbereder mig att konfrontera knarktjuven. Reser mig häftigt upp, adrenalinet pumpar, nävarna knutna - redo att slåss för vad som är mitt.
Framför mig står en stor jävla älgko. Bäng som fan, ögonen var helt rödsprängda. Kon hade ju satt i sig flera hekto sativagräs. Tror hon blivit paranoid av sitt missbruk också, för hon ryckte till och när jag hotade henne med en påk travade hon iväg in bland björksnåret. Såg henne aldrig igen, hoppas hon ordnade upp sitt liv.

Skördade gräset dagen efter. Det skulle kanske behövt stå någon vecka till. En honplanta fick jag behålla. Två eller tre hanplantor. De gjorde jag hascholja av.

Gräsmängden blev knappt ett hekto torkat.


Det var första gången jag rökte gräs. Kommer ihåg att det kändes rätt bra att ha odlat det själv.
__________________
Senast redigerad av Zabriskie.Point 2023-03-05 kl. 00:16.
Citera
2023-03-05, 18:54
  #41
Medlem
OdCaBos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DudeConfused
Är det inte deprimerande för er som hängde på Swecan för 20år sedan att vi inte kommit längre med utvecklingen på Cannabis i Sverige? Att det i dagens läge 2023 ses fortfarande som en dödsdrog och ingen politiker vågar prata öppet om det. Att det totalt ligger i kriminellas händer och är deras största inkomstkälla?

När ska vanliga Svenssons som jobbar och tycker om att röka en bud få göra det ifred?

Jag som tonåring trodde starkt på en legalisering och reglering av Cannabis. Gjorde tillomed gymnasieprojekt om en legalisering och reglering av Cannabis som jag fick bra betyg på i skolan.

Tråkigt men jag tror aldrig Sverige legaliserar. Vad tror ni som hängt på Swecan och rökt länge? Är en legalisering bara en dröm som uppfylls i andra länder?

Vi har ju kommit ENORMT långt sen dess. Det är mycket mera accepterat och normaliserat. Nu har vi poliser som propagerar för en legalisering - på den tiden hade de fått gå direkt. Politiker pratar mer öppet om det någonsin.

På den tiden var det en rätt marginell rörelse, idag är det mer vem som helst. Mycket tack vare den yngre generationen som knappt dricker alls men gillar att röka.

Givetvis kommer Sverige legalisera. Om inte annat så lär ju EU tvinga oss inom några årtionden. När svenska politiker började förstå att vi internationellt uppfattas som "fanatiska extremister" när det gäller narkotika så började det så sakta men säkert ändras. Tänk sprutbyten och sådant, som var kontroversiellt men Sverige insåg att vi hade målat in oss i ett hörn. Vi kan liksom inte stå emot all världens forskning och expertis. Det håller inte.

Klimatet är mera moget än det någonsin varit förut. Och det har gått snabbare än vad jag på Swecan-tiden vågade drömma om ens.
Citera
2023-03-05, 19:04
  #42
Medlem
DudeConfuseds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OdCaBo
Vi har ju kommit ENORMT långt sen dess. Det är mycket mera accepterat och normaliserat. Nu har vi poliser som propagerar för en legalisering - på den tiden hade de fått gå direkt. Politiker pratar mer öppet om det någonsin.

På den tiden var det en rätt marginell rörelse, idag är det mer vem som helst. Mycket tack vare den yngre generationen som knappt dricker alls men gillar att röka.

Givetvis kommer Sverige legalisera. Om inte annat så lär ju EU tvinga oss inom några årtionden. När svenska politiker började förstå att vi internationellt uppfattas som "fanatiska extremister" när det gäller narkotika så började det så sakta men säkert ändras. Tänk sprutbyten och sådant, som var kontroversiellt men Sverige insåg att vi hade målat in oss i ett hörn. Vi kan liksom inte stå emot all världens forskning och expertis. Det håller inte.

Klimatet är mera moget än det någonsin varit förut. Och det har gått snabbare än vad jag på Swecan-tiden vågade drömma om ens.

Kul att du ser att utvecklingen gått framåt!

Kul också att du nämnde det där med Poliser. Jag träffade en f.d trafikpolis lr vad dem kallas för som stog för en legalisering och därav blev av med sitt Polisjobb. Han var en skön snubbe och sålde en 100grams kaka till mig.

Tråkigt nog satt hans kollegor dit honom, då han förespråkat Cannabis på jobbet. Vet inte hur killen mår idag, tappade kontakten med honom 2016.

Vad jag fått lära mig är att man måste vara försiktig med vem man förespråkar Cannabis för, då vissa inte helt är med på utvecklingen.
Citera
2023-03-06, 03:29
  #43
Medlem
OdCaBos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DudeConfused
Kul att du ser att utvecklingen gått framåt!

Kul också att du nämnde det där med Poliser. Jag träffade en f.d trafikpolis lr vad dem kallas för som stog för en legalisering och därav blev av med sitt Polisjobb. Han var en skön snubbe och sålde en 100grams kaka till mig.

Tråkigt nog satt hans kollegor dit honom, då han förespråkat Cannabis på jobbet. Vet inte hur killen mår idag, tappade kontakten med honom 2016.

Vad jag fått lära mig är att man måste vara försiktig med vem man förespråkar Cannabis för, då vissa inte helt är med på utvecklingen.

Så sent som denna vecka
https://www.aftonbladet.se/nyheter/k...kriminaliseras
Citera
2023-03-06, 12:23
  #44
Medlem
DudeConfuseds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OdCaBo
Så sent som denna vecka
https://www.aftonbladet.se/nyheter/k...kriminaliseras

Läste att regeringen ska skärpa straffen ännu mer för vanliga Cannabis rökare. Vilket är extremt tråkigt. Sverige bör bara avkriminalisera Cannabis och helst legalisera det och reglera det. Enorma skatteintäkter, nya jobb och mycket mer skulle det innebära.

Under mina ca 10år utav Cannabis rökande så har jag faktiskt inte sett någon större skillnad i samhället. Inte mer än att man träffat fler likasinnade personer som tycker samma om legalisering med mera.

Även träffat yngre personer, födda runt 1996-1999 som är helt emot legalisering. Som tror på all propaganda kring Cannabis. Tillomed träffat ungdomar/nyvuxna som tror att Cannabis faktiskt kan döda.
Citera
2023-04-06, 13:30
  #45
Medlem
10Ls avatar
Anv Lazaruslong dog nyss (lång sjukdom + ålder) för er som ev hade kontakt med honom. Han hade en fin Papaya som han gjorde lite frön på.
Tyckte han var en nice prick.
Citera
2023-04-10, 04:48
  #46
Medlem
Trevligt med en lite uppdatering.

Jag hängde där medans jag bodde i Holland och träffade folk igenom Swecan, som nu lett mig till att flyttat till Thailand för 15 år sen efter några år i Sverige.

Hette Ganjasmurfen där

Man kan inte tro det men nu är det lagligt i Thailand, så nu odlar jag här istället.
Citera
2023-04-10, 18:57
  #47
Medlem
RickRozays avatar
Gick på gymnasiet 04-06, så besökte Swecan åren innan och troligen efter.

Fanns inte så jättemycket och hämta där. Sysslade inte med odling, och psykedelika som svamp och sånt fanns ju med i bilden, och på Swecan var det bara cannabis.

Varför skulle man hänga där? Dom flummiga diskssionerna?

En gång fick forat ett skratt på min bekostnad då jag som tonåring totalt missuppfattat när man kan se könet på plantan.
Jag trodde man kunde se det när sticklingarna kommit upp Så jag la upp bilder och alla tyckte det var skitkul

Nån sa: "Vänta jag tror jag kan se frökapslar på en av dom!"
__________________
Senast redigerad av RickRozay 2023-04-10 kl. 19:11.
Citera
2023-09-04, 03:42
  #48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DudeConfused
Kul att du ser att utvecklingen gått framåt!

Kul också att du nämnde det där med Poliser. Jag träffade en f.d trafikpolis lr vad dem kallas för som stog för en legalisering och därav blev av med sitt Polisjobb. Han var en skön snubbe och sålde en 100grams kaka till mig.

Tråkigt nog satt hans kollegor dit honom, då han förespråkat Cannabis på jobbet. Vet inte hur killen mår idag, tappade kontakten med honom 2016.

Vad jag fått lära mig är att man måste vara försiktig med vem man förespråkar Cannabis för, då vissa inte helt är med på utvecklingen.
Va fan legalisera skiten. Här odlar ju kidsen överallt ändå. Folk vill röka. Förbjud alkoholen istället.
En stor del av utanförskap och stigmatisering beror på detta korkade beslut om narkotikaklassningen av rökat.
Hopplöshetskänslor inträffar när läkemedelsföretagens/vårdens alternativ erbjuder sämre skit med fler biverkningar.

Hoppas på fler samhälliga biverkningar också då som bränder och våld dårå. Trist men det verkar vara den ända vägen att få slipsfittorna att lyssna. Nazzarna skall ju legalisera nu men sverige legaliserar väl lagom tills Iran legaliserar hbtq typ.

Zzz
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback