2019-01-22, 02:08
Medlem
Det finns nu farhågor om att Hillary kanske faktiskt kommer att kandidera på allvar i valet 2020!

https://www.wsj.com/articles/hillary-will-run-again-1541963599
Citera
2019-01-22, 02:12
Medlem
Vad hände egentligen med hennes lungproblem? Hon lät som en babian med tuberkulos under förra valkampanjen men nu verkar det som bortblåst. Sånt brukar inte bara gå över.
Citera
2019-01-22, 03:50
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cereme
Vad hände egentligen med hennes lungproblem? Hon lät som en babian med tuberkulos under förra valkampanjen men nu verkar det som bortblåst. Sånt brukar inte bara gå över.
Hon hade väl lunginflammation och får man det vid hennes ålder så kan det bli extra tungt.
Citera
2019-01-22, 04:15
Medlem
Generalanderssons avatar
Nu har den kvinnliga senatorn från Kalifornien, Kamala Harris publicerat att hon ställer sig upp i mängden om att bli demokraternas kandidat i presidentvalet 2020..https://www.expressen.se/nyheter/hon-staller-upp-i-kampen-mot-donald-trump-2020/. Harris tror jag inte kommer att få nog stöd till att bli demokraternas kandidat.. men jag lovar, den sosialistiska massmedian kommer att promotera henne 101%.. dels för att hon är kvinna och för att hon är mörkhyad.

När det gäller Hillary så har en kattunge större chans för att bli president i USA än vad hon har.
Citera
2019-01-22, 04:18
Medlem
lasternassummas avatar
Hillary är född 26 oktober 1947. Hon är 72 år.
Om hon skulle bli vald 2020 så är hon 74 när hon tillträder.
Mognad och erfarenhet är väl bra, men var går gränsen?

–
Citera
2019-01-22, 07:35
Medlem
Beethovanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma

–

Med tanke på hur många som nästintill onanerar över tanken på Bernie Sanders så är nog Hillarys ålder inte så stort problem. Personligen hade jag velat se någon yngre.
Citera
2019-01-22, 07:53
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beethovania
Med tanke på hur många som nästintill onanerar över tanken på Bernie Sanders så är nog Hillarys ålder inte så stort problem. Personligen hade jag velat se någon yngre.

Bernie Sanders är 77 nu och skulle vara på väg att fylla 80 om han skulle väljas 2020.
Jag tror inte att han har en chans att bli vald, IOFS. För radikal för USA.

Hillary? jag tror inte det. Hon har haft sin chans.

Kamala Harris? Elizabeth Warren? Joe Biden?
Här är några fler intressenter:
https://www.theguardian.com/us-news/ng-interactive/2019/jan/17/2020-election-candidates-list-democrats-primaries-trump-bernie-sanders-joe-biden-elizabeth-warren-ka mala-harris-beto-o-rourke-running

IMHO återstår ännu att se om någon kommer att växa till att kunna ge Trump en match.

–
Citera
2019-01-22, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Nu har den kvinnliga senatorn från Kalifornien, Kamala Harris publicerat att hon ställer sig upp i mängden om att bli demokraternas kandidat i presidentvalet 2020..https://www.expressen.se/nyheter/hon-staller-upp-i-kampen-mot-donald-trump-2020/. Harris tror jag inte kommer att få nog stöd till att bli demokraternas kandidat.. men jag lovar, den sosialistiska massmedian kommer att promotera henne 101%.. dels för att hon är kvinna och för att hon är mörkhyad.

När det gäller Hillary så har en kattunge större chans för att bli president i USA än vad hon har.
Hillary hade väl extremt mycket uppbackning av etablissemanget under valet 2016?
Citat:

–
Hon kan ju alltid resonera att Trumpen är ett år äldre än henne?
Citera
2019-01-22, 14:26
Medlem
Citat:
Bernie Sanders är 77 nu och skulle vara på väg att fylla 80 om han skulle väljas 2020.
Jag tror inte att han har en chans att bli vald, IOFS. För radikal för USA.

Hillary? jag tror inte det. Hon har haft sin chans.

Kamala Harris? Elizabeth Warren? Joe Biden?
Här är några fler intressenter:
https://www.theguardian.com/us-news/ng-interactive/2019/jan/17/2020-election-candidates-list-democrats-primaries-trump-bernie-sanders-joe-biden-elizabeth-warren-ka mala-harris-beto-o-rourke-running

IMHO återstår ännu att se om någon kommer att växa till att kunna ge Trump en match.

–
Warren och Harris är fradgatuggande SJW-kandidater, så många som lyfter fram Hillary har ju som argument att hon inte är lika usvävande i sin SJW retorik. Men om man vill ha kvinnliga demokrater som kandidater så tycker jag att det i så fall finns vettigare alternativ, som Tulsi Gabbard eller Kirsten Gillibrand. Ve och fasa så verkar Marianne Williamson snart tillkännage sin kandidatur, som är ungefär på samma nivå som Warren & Co.
Citera
2019-01-22, 17:37
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beethovania
Bernie har varit väldigt populär länge, och det försvinner inte för man blir äldre som så.
Men jag anser också han passerat åldersgränsen redan.

Men förstår varför trumpnissarna lyfter han så ofta.
Och det är för det var en anledning till vinsten för trumpen.
För det är ofta så att oberoende tar röster ifrån Demokrater.

På samma sätt som en del Republikaner skulle ta John Kasich om han ställde upp.(och om han förlorade mot trump som republikansk motkandidat(tror tom han skulle kunna vinna över trumpen idag).
Men om då John förlorar primärvalen, så kommer en del vägra rösta på Republikanskt.(Ska tilläggas att John kanske ställer upp som oberoende)

Hillary känns överspelat sedan länge, hade det inte varit för whataboutismen så hade hon redan varit glömd.
Citera
2019-01-29, 16:10
Medlem
Enligt en nyhetsrapport från The Next News Network så verkar det som om Hillary mycket väl kan komma att ställa upp i valet 2020 trots allt:

https://www.youtube.com/watch?v=jUTMsxn3XaM
Citera
2019-01-29, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mackan52
Men för helvete!

Kan den där självgoda, egofixerade idioten inte bara fatta att man vinner inte val genom att rida på sin sexfixerade makes namn!?

Personligen så gillar jag verkligen Trump men jag begriper även att det behövs en god opposition för att hålla demokratin vid liv. Men Killary är tamigfan inte en representant för en ordentlig opposition, Trump spöar den här marionetten med båda händerna bakbundna!

Och detta är min "realpolitiska" analys. Sen kan vi även belysa faktumet att det är "H. Clinton" dvs en dement, sjuklig idiot som är köpt av Rothchilds storbanker!
https://www.youtube.com/watch?v=19oUVarhM4Y

Är den här skithögen verkligen det bästa demokraterna kan trolla fram kan USA lika gärna lägga ner "demokratin" i ett antal år.

Håller fullständigt med dig och brer på att Hillary varit delaktig till bla MENA krigen som rasar nu. Att man säger sig vilja ha fred men stödjer en sådan ond människa är bortom förstånd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in