2018-11-14, 00:23
Medlem
Nu är det dags för er som vet något att bidra i tråden!
Ge oss ett signalement på GM, flickan/kvinnan har förmodligen sagt något om detta till polis, anhöriga, nära vänner och möjligtvis någon form av stödperson/psykolog. Ta bladet från munnen, ni är anonyma här!
Det är dags att ta fast fanskapet
Citera
2018-11-14, 12:29
Medlem
Jag gör som i Älmstafallet. Jag tror inte det finns någon våldtäkt alls. Det kan vara så att en man på något sätt har interagerat med kvinnan, men jag tror inte det har skett något som kan bedömas som våldtäkt. Kvinnan kördes till Södersjukhuset efter händelsen. Hade det funnit bevis i form av sperma och annat så hade polisen fått de uppgifterna nu, och man hade meddelat Norrtelje Tidning att det finns tekniska bevis. Nu har man inte gjort det, så jag förutsätter att inget konkret hänt.

Jag länkade till en annan tråd nyligen här i tråden. Jag har haft koll på både påhittade och verkliga våldtäkter i Norrtälje de senaste 10 åren, och detta är ett fall jag inte tror är en våldtäkt. Kvinnan är för övrigt en bit under 30 och bor troligen i Bergshamra.
Citera
2018-11-14, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WIJG
Nu är det dags för er som vet något att bidra i tråden!
Ge oss ett signalement på GM, flickan/kvinnan har förmodligen sagt något om detta till polis, anhöriga, nära vänner och möjligtvis någon form av stödperson/psykolog. Ta bladet från munnen, ni är anonyma här!
Det är dags att ta fast fanskapet

Typ så här?

https://www.bbc.com/news/world-latin-america-46145986
Citera
2018-11-14, 13:28
Medlem
Lång, ölmage, pratar svenska, vit. Mörkt hår eller mössa.
Inget jävla bullshit om att det inte har hänt, tjejen är i de nedre tonåren.
Citera
2018-11-14, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av norrtalje1
Jag gör som i Älmstafallet. Jag tror inte det finns någon våldtäkt alls. Det kan vara så att en man på något sätt har interagerat med kvinnan, men jag tror inte det har skett något som kan bedömas som våldtäkt. Kvinnan kördes till Södersjukhuset efter händelsen. Hade det funnit bevis i form av sperma och annat så hade polisen fått de uppgifterna nu, och man hade meddelat Norrtelje Tidning att det finns tekniska bevis. Nu har man inte gjort det, så jag förutsätter att inget konkret hänt.

Jag länkade till en annan tråd nyligen här i tråden. Jag har haft koll på både påhittade och verkliga våldtäkter i Norrtälje de senaste 10 åren, och detta är ett fall jag inte tror är en våldtäkt. Kvinnan är för övrigt en bit under 30 och bor troligen i Bergshamra.

Det är dags för dig att gå vidare i livet även om du nu blev oskyldigt dömd för en massa år sen. Du mår inte bra av att älta det och du kommer förmodligen aldrig att få upprättelse. Move on!

Sjukt antagande att det här fallet är påhittat, om du inte vet något om de inblandade i just det här fallet.
Citera
2018-11-14, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bliraldrigbra
Lång, ölmage, pratar svenska, vit. Mörkt hår eller mössa.
Inget jävla bullshit om att det inte har hänt, tjejen är i de nedre tonåren.

Härligt med någon som bidrar till tråden på riktigt, finns det någon uppfattning om ungefärlig ålder?
Citera
2018-11-14, 14:35
Medlem
Stort spann. 35-45
Citera
2018-11-15, 12:23
Medlem
Surnisses avatar
Enligt polisen har man "knackat dörr" i området, men på andra sidan gatan där det hände ligger roslagens största (ICA) livsmedelsaffär som hade öppet vid tidpunkten, någon skulle mycket väl kunnat gjort iakttagelser. Men åklagaren Niksa Lucic vill inte gå ut med något mer än plats och tidpunkt. Det har heller inte gått så bra för Niksa med tidigare våldtäkter under hösten strax söder om norrtälje.
https://unv.is/mitti.se/nyheter/brott/anhallen-valdtakt-slapptes/?omrade=sodraroslagen
Citera
2018-11-20, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WIJG
Det är dags för dig att gå vidare i livet även om du nu blev oskyldigt dömd för en massa år sen. Du mår inte bra av att älta det och du kommer förmodligen aldrig att få upprättelse. Move on!

Sjukt antagande att det här fallet är påhittat, om du inte vet något om de inblandade i just det här fallet.

Du har inte läst den andra tråden m a o. Jag har inte blivit dömd för något. Jag är intresserad av rättssäkerhet, det som sådana som du kallar rättshaverism. Ända tills dess att du själv landar i häktet för att du knarkar eller för att du anklagas för ett brott.
Citera
2019-01-25, 06:50
Medlem
Surnisses avatar
https://www.norrteljetidning.se/artikel/norrtalje-soder-om-an/overfallsvaldtakten-pa-kyrkogarden-polisen-vantar-fortfarande-pa-analyssvar

"Vi inväntar analyssvar från NFC, så utredningen ligger lite i träda, säger utredaren Maria Bergsten vid Norrtäljepolisen om utredningen av våldtäkten mot en tonårsflicka på Norrtälje kyrkogård den 8 november. olisen gjorde en teknisk undersökning på brottsplatsen under natten till den 9 november förra året, efter att en tonårsflicka under kvällen överfallits och våldtagits på Norrtälje kyrkogård.
Det är prover från den undersökningen och från den rättsmedicinska undersökning som gjordes på Södersjukhusets akutmottagning för våldtagna som nu ligger i kö för analys hos Nationellt forensiskt centrum i Linköping. Där görs nästan alla analyser av bevismaterial från brottsutredningar i hela landet.
Kriminalinspektör Maria Bergsten har fått besked om att NFC har en handläggningstid på tre månader för de flesta provsvar. NFC är en myndighet som kritiserats bland annat av polisens utredare för att det tar lång tid att få analyssvar, något som gör att utredningar drar ut på tiden. På NFC prioriteras provsvar i ärenden där någon frihetsberövats, men det saknas i våldtäktsärendet i Norrtälje.
– Vi har ingen misstänkt, säger Maria Bergsten.
Trots att utredningen kunde påbörjas strax efter att brottet ägt rum och polisen knackat dörr i området kring kyrkogården har inga vittnesuppgifter kommit in som kunnat leda till en namngiven misstänkt."

Då mycket folk rörde sig i området vid tillfället så skulle man kanske fått tips om man hade gått ut med signalement.
Citera
2019-04-05, 18:01
Medlem
Detta ärende gick i stå. Däremot rör det på sig när det gäller de tre systrar som är inblandade i 6-10 olika fall i Norrtälje:

(FB) Tre systrar i Norrtälje får tre män och pojkar oskyldigt dömda för våldtäkt
Citera
2019-07-22, 10:55
Medlem
Inget nytt angående detta?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem