2018-11-08, 18:27
Medlem
kungarolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dabe
HA är såpass vaksamma att dom självklart inte kommer agera eller vedergälla nu! Jösses, dom vet att dom har ögonen på sig och garanterat span.

Det kommer ta tid, men självklart kommer dom inte låta detta vara ogjort. Det förstår vem som helst.

Vänd på resonemanget, ni som tycker HA är veka och tjocka gubbar utan "balls": Ponera att det var NI som hade skottskadat en HA ledare. Hade ni känt er trygga kommande åren och promenerat gatan ner utan ögon i nacken? Knappast..

Jag hade sovit med minst ett öga öppet kommande 10 åren! Men mest av rädsla och utifrån ett sunt förnuft. Sen kanske inget händer, men jag hade aldrig kunnat koppla av helt igen.

Det förstår vem som helst utanför den tuffa kriminella världen....

HA har ju bara i norden mellan 400-500 unga killar som kan gå in och göra smutsgörat åt de. Finns massvis med människor som kan ta sig an dessa fjantar, och det med glädje.
AK81 i Danmark exempelvis. Fast någon större "förstärkning" ska nog inte behövas mot 435. Bara ak81 är fler än 300 pers.
Senast redigerad av kungarolf 2018-11-08 kl. 18:35.
Citera
2018-11-08, 18:35
Medlem
Bennybrandslangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NeutronStar
Extremt komiskt att HA-västen behövde polisbevakning på sjukhuset. Säger ju en del om HA:s "status".....
Jag antar att du är missinformerad eller minderårig.

Tror du polisen resonerar typ; aha, grabben på sal 3 är HA, han är så tuff att han inte behöver bevakning eller då tvärtom.

Jisses...sluta kolla Hollywoodfilmer och koppla samman med flashback, snälla
Citera
2018-11-08, 18:36
Medlem
Tids nog kommer några prospects att helt plötsligt komma full-patchade
Citera
2018-11-08, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blackwolf38
Svårt att göra hämnd när det kryllar av Poliser/Civilpoliser, Polisen är beredda på en hämndaktion. Det är inte 80-talet längre

Just nu är det inga högriskfotbollsmatcher, inga musikfestivaler, inga större statsbesök, inga politiska manifestationer/demonstrationer så jag antar att dom kan skramla ihop lite extrapoliser som vill ha övertidscash, men inte över tid. om inte annat kommer det snart att hända nåt annat skit nån annanstanns som kräver resurser
Citera
2018-11-08, 18:46
Medlem
Mextremes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pung
Om man blir beskjuten av ”blatteungar på moppe” är man i deras division antingen man vill eller inte. Det betyder inte att man inte samtidigt spelar på andra plan. Men just här och nu pågår en konflikt på den planhalva som 435-gänget valt. Det är liksom angriparens privilegium att välja arena. Väljer 435 att angripa med vapen är det mot vapen HA måste kunna skydda sig (viket de också kan). Men de slipper inte undan för att de spelar i en annan division.

Jag anser mig stå över en hund på alla sätt. Jag har gått universitet medan en hund inte ens kan räkna till två. Men om jag blir attackerad av en hund är det i den divisionen jag befinner mig för tillfället och måste hantera.

Jag kan inte skrocka för mig själv ”haha, moget att bitas, jag spelar i en annan division”. Jaha, och? Just nu är det tänder jag måste hantera. Om jag vill kan jag utmana hunden på debatt sen. Men här och nu är det hundens tänder mot vad jag nu kan hitta att försvara mig med.

Många på Flashback verkar tro att man kan växa sig från bortom att behöva använda våld. Eller att man kan slippa undan det genom att intala sig själv att man tillhör någon högre division.

Så är det inte. Om två grupper möts så kommer den grupp med störst våldskapacitet kunna dominera det andra. Om båda är någorlunda jämnstarka, vilket ofta är fallet, kan man börja försöka överlasta varandra på andra sätt. Till slut kan båda ha utvecklat ett system där konflikter avgörs genom att parti schack eftersom båda därigenom slipper förlusterna som våld innebär.

Bra så. Men i samma stund som en av grupperna glömmer av hur man använder våld. Kan den andra gruppen återgå till den metoden och vinna. Helt enkelt för att ett schackbräde inte fysiskt kan tvinga någon att lyda, medan våld kan det.

Det är väl snarare som att brottas med en gris. Du blir bara skitig och grisen gillar det. Man gjorde ett misstag att spöa blattarna och inte förutse att de skulle komma tillbaka beväpnade men nu är det så men det stannat inte där. HA kan alltid eskalera många steg till medan 435 spelat alla sina kort med drive by på moppe.
Citera
2018-11-08, 18:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mextreme
Det är väl snarare som att brottas med en gris. Du blir bara skitig och grisen gillar det. Man gjorde ett misstag att spöa blattarna och inte förutse att de skulle komma tillbaka beväpnade men nu är det så men det stannat inte där. HA kan alltid eskalera många steg till medan 435 spelat alla sina kort med drive by på moppe.
Ja och om HA inte eskalerar så ser andra fiender tecken på ängslighet. Det är med andra ord inte 435 HA i första hand ska hålla ögonen på, det trodde jag var uppenbart?
Citera
2018-11-08, 18:51
Medlem
Bennybrandslangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blackwolf38
Jag har bott i kommunen i hela mitt liv och jag känner mycket folk, Men när väl HA smäller till så kommer hela det hela "435" gänget raderas. Dom killarna som är med vill inte ens kalla det för gäng det är ett kompisgäng som har fått för mycket luft i denna lugna kommunen. Man kan nästan räkna på fingrarna så många är med i "435" Om det inte är småbarn som inte har en egen vilja. Det är bara en tidsfråga tills det händer.. och det vet polisen om också så dom har extra koll på medlemmarna dom är inte lika dumma som dessa clowner i 435 det är organiserat. Ni är flashback krigare allihop som smutskastar HA. Bara för det inte kommer ut officiellt så har ni ingen aning om vad som händer bakom kulisserna. Dom har stenkoll vilka dom här killarna är. Räcker bara att söka på deras namn så kommer deras adresser Tycker synd om deras familjer att deras söner är stolpskott. RESPEKT 81
Bra inlägg. Nu börja vi närma oss sanningen till skillnad från alla höns som skriver vad Ha vill och vad alla "gäng" vill. Den här tråden liknar familjeliv där man helt utan fakta fabulerar om allt och alla utanför själva HÄNDELSEN!!!

435 är ingen fast konstellation era höns! Det är löst hängande ungar, antal 4-10 beroende vilken dag du frågar.

"Ha kommer att" Ha skall inte" "1000 HA på väg" "Knarkhandel hit och dit"

Att det krävs så lite som några skott för att alla skitungar skall börja diskutera allt dom läst i andra trådar på forumet.

Har någon med frisk hjärna tänkt tanken att HA kanske inte ens bryr sig att driva detta ärende på samma sätt som ni smårunkande wannabes vill?
Citera
2018-11-08, 18:51
Medlem
435: orna. Ett gäng skitungar som kommit på glid och fått hållas och tagit alltmer utrymme och blivit omtalade redan innan helgens karambolage. En skönhetsfläck för Mölnlycke som vid ett antal tillfällen ställt till det för sig, diverse knepiga bilolyckor exempelvis hmm.
Föga sofistikerade och ej heller välorganiserade.

Nu har de mot bättre vetande tagit sig rejält med vatten över huvudet. Söka skyddad identitet, fly orten eller landet alternativt fort som tusan söka sig till andra riktiga gäng för att få lite respit och arbeta vidare på att sabba sina liv.

Går inte in på HA, det är det så många andra som redan gjort. Men fyrtrettiofemmorna har nog världens Ågren nu i efterhand om de i nyktert tillstånd begrundat vad de egentligen företog sig i lördags.

Snackas här och var om RESPEKT. Det ordet är så missvisande, det är snarare en fråga om vem som FRUKTAR vem.

Att tycka några är tuffa för att de gör si eller så och är så många till antal och om man har vapen i någon form är inte tufft. Det är bara en fråga om feghet och att upprusta i samma anda som västblock och östblock under kalla kriget.

Slåss man mot man med knytnävar och danska skallar inger i mina ögon definitivt mer "respekt" än förmågan att samla gäng och diverse vapen. Gamla hederliga drängslagsmål smäller f@n högre

Föregående stycke kan dock ignoreras för nuförtiden är i stort sett alla fegisar och den som har minst respekt för eget eller andras liv har bäst chans att överleva lite längre än antagonisterna.
Citera
2018-11-08, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av killerboot
Exakt mamma o pappa får lyfta lån

435 har ju också sysslat med utpressningar så lite cash har dom nog.
Citera
2018-11-08, 19:05
Medlem
1X2Helgarderas avatar
På mig verkar det som det finns ett fåtal personer här som har input från de inblandade, sann eller falsk. Vanto och PetterRinghals för att nämna några.

Vanto får mycket mothugg men man måste ju tänka på att han bara återger uppgifter som han fått från 435-hållet genom div kanaler. Personligen är jag tacksam för att han inte kör någon egen källkritik utan publicerar det han hör rakt av så att var o en kan göra sin egen bedömning.

Enligt Vantos uppgiftslämnare blev 435 ditringda i tron att det endast var BB de skulle fejsa. I så fall är det inte konstigt om de börjar peppra när de inser hur mycket stryk de står inför. Tror att många i forumet själva hade tryckt av i samma situation. Det man reagerar på är naturligtvis hur en (1) pistol kan räcka för att klara sig undan . Men om BB inte är de ultimata slagskämparna och om HA-gubbarna med baseball-trän hade lite för mycket innanför västen så är det kanske inte otänkbart att skjutvapnet kan ha haft sådan effekt. Plus att det kanske inte ligger i 435s intresse att avslöja exakt hur många de var.
Tyvärr har vi ju ingen input från HA-håll hur de anser det hela gick till och lär väl inte få det heller. Så det är egentligen ingen mening att spekulera förrän mer info finns. Om inte annat så lär väl FUP'en ge en del svar så småningom.
Men det jag egentligen ville säga är precis det som Vanto säger - dra era egna slutsatser. Kör egen källkritik och kom med egna tolkningar eller ännu hellre med egen input. Men skäll inte på honom om ni tror det gick till på annat sätt än det han vidarebefordrar från sina källor.
Citera
2018-11-08, 19:15
Medlem
Mextremes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SickSickSick
Ja och om HA inte eskalerar så ser andra fiender tecken på ängslighet. Det är med andra ord inte 435 HA i första hand ska hålla ögonen på, det trodde jag var uppenbart?
Nu tror jag inte någon tänkande människa tror att de blir ängsliga däremot kan de upplevas som trötta om de börjar se mellan fingrarna men det är ju knappast aktuellt om det stämmer att fullvärdiga medlemmar blivit beskjutna.
Citera
2018-11-08, 19:16
Medlem
Bennybrandslangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bullibumpa
435: orna. Ett gäng skitungar som kommit på glid och fått hållas och tagit alltmer utrymme och blivit omtalade redan innan helgens karambolage. En skönhetsfläck för Mölnlycke som vid ett antal tillfällen ställt till det för sig, diverse knepiga bilolyckor exempelvis hmm.
Föga sofistikerade och ej heller välorganiserade.
Nu har de mot bättre vetande tagit sig rejält med vatten över huvudet. Söka skyddad identitet, fly orten eller landet alternativt fort som tusan söka sig till andra riktiga gäng för att få lite respit och arbeta vidare på att sabba sina liv.
Går inte in på HA, det är det så många andra som redan gjort. Men fyrtrettiofemmorna har nog världens Ågren nu i efterhand om de i nyktert tillstånd begrundat vad de egentligen företog sig i lördags.
Snackas här och var om RESPEKT. Det ordet är så missvisande, det är snarare en fråga om vem som FRUKTAR vem.
Att tycka några är tuffa för att de gör si eller så och är så många till antal och om man har vapen i någon form är inte tufft. Det är bara en fråga om feghet och att upprusta i samma anda som västblock och östblock under kalla kriget.
Slåss man mot man med knytnävar och danska skallar inger i mina ögon definitivt mer "respekt" än förmågan att samla gäng och diverse vapen. Gamla hederliga drängslagsmål smäller f@n högre
Föregående stycke kan dock ignoreras för nuförtiden är i stort sett alla fegisar och den som har minst respekt för eget eller andras liv har bäst chans att överleva lite längre än antagonisterna.
435 är som jag tidigare sagt missvisande då flera både nu och tidigare kommer från Landvetter. R*dengren är en släkt med anabol-adhd-våld som har anknytning. Må hända lite Högsbokänning på den gubben. Kompisen Robert är en som varit inblandade. Föräldrar som borde streglas.

S*mon M* är en annan gräshoppa vars far är lite stolt över avkommans attityd

Sedan kärringen i receptionen i kommunhuset vars son härjar i Mölnlycke

Under min uppväxt i Mölnlycke fanns det också skitungar. Men dessa nu har fått skita ner kommunen jättemycket utan att mamma pappa eller andra ha sagt ett bajs

Att ni småbögar tror att Ha bryr sig är lustigt och kul. Fortsätt drömma off topic
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in