2018-11-05, 15:11
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joffepoffe
Vad man kunnat läsa ända från bärjan i polisens officiella uttalanden, så är "delar" av de åtta som är intagna på sjukhus från MC-sfären. Kan lika gärna vara två-tre bikers och resten de lokala gangstervalparna. Eller någonstans mitt emellan...
Det har sagts att flera HA-gubbar sitter i finkan, så man kan ju anta att dom har skadat några av angriparna.
Citera
2018-11-05, 15:16
Medlem
Lao Tzus avatar
Så är det

Nu skriver jag inte på något sätt som fullvärdig medlem i något gäng men troligast är att HA kommer att stöttas av afrosvenskar eftersom dom tidigare haft en afro som livvakt till en prominent HA-ledare.

Det kan bli tungan på vågen.
Citat:
there have been black members of puppet clubs, notably Gregory Wooley, a high-ranking member of the Rockers MC in Montreal who was the protégé[67] and bodyguard of Hells Angel boss Maurice Boucher

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Hells_Angels
Citera
2018-11-05, 15:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Jahvet
Underhållande tråd
Många påståenden om att HA måste göra ditt och datt, komiskt när personer som inte varit närmre klubb-livet än att de sett en med väst på gatan uttalar sig.
Denna typen av gäng som 435 kommer och går men de etablerade klubbarna består.
Det finns stor erfarenhet inom de större MC klubbarna att hantera denna typen av konflikter men det sker inte så som många här tycks tro.

Hur sker det då, upplys oss mindre vetande
Citera
2018-11-05, 15:17
Medlem
Det här kan vara början till slutet för det vålds och styrkekapital Hells Angel byggt upp.

Några kränkta blattar skjuter och skadar ett gäng fullvärdiga västar.

Hela blattesverige garvar och tycker detta är festligt och ballt.

På grund av att polisen kör blåslampa på mc-gäng får dom svårt att ge igen.

Pinsamt läge. Lär dras ett och annat MC-skämt i förorten i dag.

Nästan så att man tycker lite synd om änglarna.
Citera
2018-11-05, 15:21
Medlem
killerboots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spritsson
Det här kan vara början till slutet för det vålds och styrkekapital Hells Angel byggt upp.

Några kränkta blattar skjuter och skadar ett gäng fullvärdiga västar.

Hela blattesverige garvar och tycker detta är festligt och ballt.

På grund av att polisen kör blåslampa på mc-gäng får dom svårt att ge igen.

Firar 70 år som club i år så tror inte det
Citera
2018-11-05, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vanto
Fakta:

Ytterst tveksamt att BMC skulle stödja våldsaktioner mot HA, de är väl dels ganska försvagade nationellt och dels saknar dom den uppbackningen från den internationella organisationen i och med kriget med Satudarah. Jag skulle tro att de är ganska måna om fredsavtalet med HA. Min uppfattning är också båda sidor kommer ganska bra överens, om än att de såklart inte vill visa det offentligt.

Den stora frågan blir om HA har kvar sitt våldskapital. Jag skulle räkna med att både Red&White och Red devils fortfarande har ett antal hårda pojkar i sina led. Däröver finns det väl ett par gäng som är ganska tajta med HA som nog räknas som 1%are. Sammanhållningen borde vara god, men det återstår att se såklart.
Det har skett ett antal skjutningar i helgen, svårt att se att de skulle ha koppling till varandra, men HA är ju ganska etablerade i Malmö också. Är det ett babbegäng har de kanske kopplingar till något malmöbaserat? Långsökt och inte särskilt troligt. Kändes dock som ett lite väl stort sammanträffande att två (för mig okända) grupperingar råkar i luven samtidigt som ett pyttegäng utmanar HA.

Däremot hittades en kille ganska tillplattad på Hisingen i morse/igår natt, det hör väl i och för sig inte till ovanligheten. Han ska ha blivit så pass skadad att polisen inte har kunnat höra honom, fortfarande nedsövd på Sahlgrenska, och polisen bedömer det som grov misshandel / mordförsök (nämner inget om exv. rån). Nån som sitter på något om detta?
Citera
2018-11-05, 15:25
Medlem
Hur stora är R&W crew i medlemsantal om ni skulle gissa? Dessa lär ju ha rätt bra kontakt med folk från förorten. Hoppas att det löser sig utan blodspillan och om inte att inga oskyldiga blir drabbade.
Citera
2018-11-05, 15:25
Medlem
Utdodochforkastads avatar
Citat:
osv osv.
Nej jag tror inte HA är särskilt skakade då de är vana med pansarskott osv i sina uppgörelser. :P
Vad några få hottentottar i förorten tror och skämtar om spelar nog mindre roll när det kommer till kritan. ^^ Men folk får gärna tro vad det vill. HA har bättre impuls kontroll än att smälla tillbaka på ett sätt som gör stora rubriker. Tex, olyckor händer ju så lätt.
Citera
2018-11-05, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av killerboot
Firar 70 år som club i år så tror inte det

Väg in att Sverige inte är som förr längre.
Hells Angels har all min respekt.

Men alla lättretade kaozblattar som lever på våldäkter och all annan kriminalitet och som polisen inte vågar störa nämnvärt är en ny företeelse som ändrar förutsättningarna.

Polisen skjuter hellre folk med downs syndrom, skuggar och punktmarkerar mc-klubbar och misstänkta tjuvjägare.

Det gör att HA hamnat i ett läge dom inte varit med om på 70 år. Inte vi andra heller.

Vi får poppa popcorn och se vad som händer.

Jag hejar på HA!
Senast redigerad av Spritsson 2018-11-05 kl. 15:31.
Citera
2018-11-05, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av b00b00
Precis. Och R&W kör samma stil när de inte hämnas sina offer.
De är som nassar, tuffa som fan när de är fler mot en men när motståndet hårdnar viker de ner sig.
Citera
2018-11-05, 15:39
Medlem
Citat:
Och därefter? Hur hade du tänkt ta tag i det stora problemet? Alla utanförskapsområden med kaozblattar?

Någon som vet om det här Mölnlycke-gänget faktiskt har kontakt med Bandidos X-team?

Några av dom känner en i X-team Göteborg. Han sitter dock inne nu.
Citera
2018-11-05, 15:40
Medlem
Ha har nog åtminstone vapen iallafall.
Dom har vapen i överflöd.
Så vill dom så mosar dom dessa ganska snabbt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in