2018-11-04, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shadew
Fråga:

Med tanke på att medlemmar i HA:s polska avdelning blev attackerade på besök i Sverige, borde inte detta ställa den svenska, lokala HA-gruppen i dålig dager? HA visade ju att de inte ens har kontroll/respekt nog att hålla de lokala strögangstrarna borta.

Lite pinsamt är det säkert men nu verkar detta inte handla om ett HA chapter som hade fest. Det hade varit nåt helt annat såklart.
Citera
2018-11-04, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjopptjopp90
435-gänget har kopplingar till Bandidos eller iaf X-team. En som är medlem i X-team Göteborg är född och uppvuxen i Mölnlycke och vad jag tror är den som dragit hit skiten.
För övrigt storebrorsan till killen som körde ihjäl sin lillebror.

Näe S*bb*e sitter inne sen mer än ett halvår tillbaka, så han har inte vart med och planerat detta väldigt ogenomtänkta dådet. Dessutom hänger inte ens han med 435 killarna, om det nu är dem som har avfyrat skotten. Namn behöver vi inte nämna om vi inte är ganska säkra på att vår info stämmer, tråden blir ju så onödigt jävla lång om vi ska hålla på så vettu

(irrelevant till tråden) - Och killen som ”körde ihjäl sin lillebror” var med om en fruktansvärd olycka och miste därav sin lillebror. ”Körde ihjäl” är nog bara ett klumpigt uttalande från din sida får jag hoppas, för jag hoppas du har mer vett i huvet än att anta att han med mening berövade sin lillebror livet.
Citera
2018-11-04, 20:02
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cating
”...Enligt samma uppgifter är en person skjuten i magen och övriga skottskadade har träffats i underkroppen.
Andra inblandade personer har knivskador och misshandelskador.”

Han som är mest allvarligt skadad hålls tydligen nedsövd ännu, enligt samma artikel.

https://www.expressen.se/gt/larm-om-skottlossning-stor-polisinsats/

Nja, artikeln är lite för gammal då den skrev igår. Däremot tror jag man sade i dag för en stund sedan att den nedsövda personen är anhållen.
Citera
2018-11-04, 20:03
Medlem
Engelitzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Misterlarsa
Blatteslödder är primitiva, känslostyrda med låg intelligens. Västeuropéer är planerande, organisatoriskt och numerärt överlägsna. Svenskens hat har växt under många år och är på bristningsgränsen. Med rätt organisation och ledare så kommer Hitler att verka som en liten korgosse som gjorde busstreck.

Jag skulle säga att det är både blattarnas styrka och svaghet att de har så låg intelligens.

Vad gäller denna händelsen så förstår nog både HA och övriga Mc-gäng att man måste slå tillbaka. Man tar inte skit av några lokala pajasglin. Gör man det så är det kört. Noll respekt både i Sverige och från annat håll.
Citera
2018-11-04, 20:04
Medlem
Catings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Nja, artikeln är lite för gammal då den skrev igår. Däremot tror jag man sade i dag för en stund sedan att den nedsövda personen är anhållen.

Nej, den är uppdaterad idag. Om du läser noggrant så ser du att de skriver ”på söndagkvällen” .

”Enligt Therese Oskarsson presskommunikatör bekräftar för GP att det är sju personer som vårdats på Sahlgrenska till sjukhus. Samtliga ska vara män – en av dem betraktas som allvarligt skadad. Den personen är fortfarande nedsövd under söndagskvällen, uppger åklagaren i ett pressmeddelande.”
Citera
2018-11-04, 20:07
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cating
Nej, den är uppdaterad idag. Om du läser noggrant så ser du att de skriver ”på söndagkvällen” .

Okej, men inledningsvis blir det många uppgifter som inte senare stämmer. Men visst dom uppdaterar vilket är bra. Däremot brukar det stå vilket var konstigt här.

Citat:
Ursprungligen frihetsberövades tretton personer för olika misstankar. En av dem är alltjämt inte förhörd, de övriga anhölls under lördagsmorgonen. En av dessa har släppts under eftermiddagen då misstankarna mot honom minskat.

Samtliga misstänkta är män mellan 25 och 50 år. Misstankarna mot de övriga kvarstår oförändrade: grov misshandel respektive försök till mord. Samtliga frihetsberövade är fortfarande enbart skäligen misstänkta.

– Ett stort antal poliser har arbetat med utredningen under söndagen och förhör med ett stort antal personer har genomförts. En teknisk undersökning av brottsplatsen har påbörjats men är inte avslutad. Utredningen är inriktad på att klargöra vad som inträffat. Det finns ännu inget klarlagt motiv till händelsen, säger vice chefsåklagare Karl-Erik Esbo.

Upprinnelsen till händelsen tycks vara en konflikt som antingen uppstått under kvällen eller funnits sedan tidigare mellan två olika grupperingar, den ena med anknytning till MC-gäng och den andra lokalt anknuten.

Senast klockan 12 på onsdag måste åklagaren besluta om att begära de anhållna personerna häktade eller inte.
https://www.aklagare.se/nyheter-press/pressmeddelanden/?newsId=A1DC0F84ED241F06

Usel misstankegrad. Måste höjas om det ska bli något.
Senast redigerad av Moosky 2018-11-04 kl. 20:09.
Citera
2018-11-04, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dduochjahh
Näe S*bb*e sitter inne sen mer än ett halvår tillbaka, så han har inte vart med och planerat detta väldigt ogenomtänkta dådet. Dessutom hänger inte ens han med 435 killarna, om det nu är dem som har avfyrat skotten. Namn behöver vi inte nämna om vi inte är ganska säkra på att vår info stämmer, tråden blir ju så onödigt jävla lång om vi ska hålla på så vettu

(irrelevant till tråden) - Och killen som ”körde ihjäl sin lillebror” var med om en fruktansvärd olycka och miste därav sin lillebror. ”Körde ihjäl” är nog bara ett klumpigt uttalande från din sida får jag hoppas, för jag hoppas du har mer vett i huvet än att anta att han med mening berövade sin lillebror livet.

Jag tror nog han har varit en stor del till att den kriminella brottsligheten har ökat i Mölnlycke, eller jag är relativt säker på det.
Jag menade inte att han är inblandad i detta dådet.

Ja det var en klumpig formulering.
Citera
2018-11-04, 20:10
Medlem
Citat:
Jag tror nog han har varit en stor del till att den kriminella brottsligheten har ökat i Mölnlycke, eller jag är relativt säker på det.

"Kriminella brottsligheten" var ju också en jävla formulering.
Organiserade brottsligheten menar jag givetvis.
Citera
2018-11-04, 20:13
Medlem
HA kommer göra precis noll. Fega gamla gubbar som säger sig stå utanför lagen. Men när det väl börjar osa hett så är de först i kön med att ringa polisen och ropa på beskydd av samhället.
Citera
2018-11-04, 20:15
Medlem
Citat:

Nja han har vart borta från Mölnlycke ett bra tag så han har faktiskt inte varit delaktig i ”kriminalitetens ökning”. Inte det man öppet ser på gatorna när man är i denna ort så som misshandel, rån, personrån, narkotikahandel etc. Det står några andra snillen för troligtvis samma snillen som hör till denna skjutningen. Mölnlycke har alltid vart såhär mer eller mindre, bara det att nu bryr sig ingen tillräckligt mycket om sina egna liv för att sköta såna här saker snyggare.
Citera
2018-11-04, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gammelrumpan
HA kommer göra precis noll. Fega gamla gubbar som säger sig stå utanför lagen. Men när det väl börjar osa hett så är de först i kön med att ringa polisen och ropa på beskydd av samhället.

Det är den bilden man får. Förtidspensionärer som maxar sociala förmåner och som kapitulerat i storstadsregionerna. Fortfarande inflytelserika i Värmland och Dalarna, typ. Säger inte att det är så. Men det är bilden jag (och kanske fler med mig) har.
Senast redigerad av Tandguld 2018-11-04 kl. 20:38.
Citera
2018-11-04, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dduochjahh
Nja han har vart borta från Mölnlycke ett bra tag så han har faktiskt inte varit delaktig i ”kriminalitetens ökning”. Inte det man öppet ser på gatorna när man är i denna ort så som misshandel, rån, personrån, narkotikahandel etc. Det står några andra snillen för troligtvis samma snillen som hör till denna skjutningen. Mölnlycke har alltid vart såhär mer eller mindre, bara det att nu bryr sig ingen tillräckligt mycket om sina egna liv för att sköta såna här saker snyggare.

Fast det där är inte sant.
Sen han gick med i X-team har det blivit värre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in