2018-10-31, 03:02
Medlem
Segments avatar
Jag hade tänkt försöka mig på att day tradea lite grann, men jag vill först göra det utan att riskera några pengar för att se om jag är urusel på det. Finns det något bra program/någon app där jag kan spela på börsen med låtsaspengar?
Citera
2018-10-31, 06:23
Bannlyst
Denna hemsida verkar klart populärast: https://www.investopedia.com/simulator/

Intressant koncept, ska ge mig på't senare.
Citera
2018-10-31, 07:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Segment
Jag hade tänkt försöka mig på att day tradea lite grann, men jag vill först göra det utan att riskera några pengar för att se om jag är urusel på det. Finns det något bra program/någon app där jag kan spela på börsen med låtsaspengar?

Tänk på att du måste ta hänsyn till hur börsen går som helhet. Dvs går börsmarknaden positivt kan du tjäna pengar fast du är kass.

Byt ut ordet spela mot investera, du bör ha kunskap i det du investerar.
Citera
2018-10-31, 08:09
Medlem
Citat:
Spelar gör man på V-75, stryktipset, lotto etc.
Sparar sina pengar gör man på börsen, fonder eller sparkonton.
Citera
2018-10-31, 10:17
Medlem
Du kan öppna demokonto på IG.com Ett annat alternativ är att googla på sprinklebit + swedbank, det är en app där jag tror du kan handla med fiktiva pengar.

Vad har du för strategi? Du gör rätt som lär dig trejda, men som andra säger "spela" är inte rätta inställningen. Lär dig en strategi och var diciplinerad att följa den så kommer det gå bra!
Citera
2018-11-02, 13:15
Medlem
Segments avatar
Tack för alla tips! Ska kolla in dem.

Att investera pengar långsiktigt på börsen, det vill säga investera, har jag ägnat mig åt under en lång tid. Nu är jag ute efter att lära mig day trading, det vill säga just spela på börsen (väldigt sällan som day traders tjänar pengar eftersom det fundamentala värdet har ändrats från köp till sälj och de förutsåg detta).
Citera
2018-11-02, 16:09
Medlem
Citat:

Att investera pengar långsiktigt på börsen, det vill säga investera, har jag ägnat mig åt under en lång tid. Nu är jag ute efter att lära mig day trading, det vill säga just spela på börsen (väldigt sällan som day traders tjänar pengar eftersom det fundamentala värdet har ändrats från köp till sälj och de förutsåg detta).

Jag kan tipsa om thinkorswim. Man får 3 månader papermoney (fake pengar) som man kan träna på.
Citera
2018-11-02, 16:10
Medlem
QxZtVyPrQ9981AZXs avatar
Citat:

Dra till London istället och ta en kurs där, alternativt New York.
Finns många bra kompetenta där.
Citera
2018-11-05, 18:58
Medlem
Di.se och gör en egen in "portföljen"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in