2012-10-15, 13:37
  #1333
Medlem
Storblottarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Jag anser att kungen har missbrukat både pengarna och förtroendet han har fått av oss skattebetalare. Och vi är inte överens om huruvida kungen drar in en massa pengar årligen till landet. Snarare tvärtom.
Vi? Det är bara du som inte bemödat dig ta reda på hur det hela ligger till.
En snabb sökning ger till exempel detta...
http://www.gp.se/ekonomi/1.335835-kungahuset-drar-in-miljarder

Det är inte så att Kungen sitter hemma och rullar tummarna hela dagarna. Att vara kung är inte som i sagorna, det är ett yrke även det. Han är landets representant utåt och måste arbeta för det också.

Nu var detta visserligen bröllopet, men vad tror du medlemmar i Kungafamiljen årligen gör? De drar in pengar på väldigt många sätt. Jag skull tro att om en vanlig knegare fick leva deras liv under ett år, ganska snart skulle längta tillbaks till sitt industriarbete.

Vill du veta mer är det bara att söka upp informationen själv. Man kan inte låta alla göra jobbet åt en.

Citat:
Camilla har själv sagt att hon var otroligt barnslig på den tiden. Ändå är hon ca 20 år yngre än kungen och gubbtolvan.. Kungen festar dock på fortfarande på "Noppes" med sina barndomsvänner. Han tycks inte tycka att det är barnsligt. Kanske är det rent av det enda han är bra på?
Camilla festade väl på rejält för nåt år sedan har jag för mig och allt höll på att gå åt skogen då också. Skillnaden mellan de båda verkar vara att Kungen vet hur man ska festa och Camilla helt saknar spärrar.

Camillas största misstag var att hon "roade sig kungligt". Det kostade hela hennes framtid ekonomiskt. Hade hon varit smart så hade hon planerat för sin framtid istället. Men det är vanligt att man som ung vill ta varje chans att få njuta av livets goda, varför inte?

Varför slänga bort hela sitt framtida liv på bara några år? Många resonerar dock inte på det viset som ung. Det är nu eller aldrig, så man får passa på medan tillfälle ges.

När alla pengar är slut och livet sedan blir misär i vuxen ålder har man ingen annan än sig själv att skylla. Har man inte ett perspektiv på saker och ting som ung, så har man förhoppningsvis det som vuxen. Vi får väl se om hon har det och gör något vettigt av denna chans. Hon är snart 50 så man får ju hoppas att människan kan se saker och ting lite klarare. Det passar liksom inte att sitta i teve och gråta ut likt en vilsen 17-åring över sina misstag när man är 50 år. Det borde man ha för mycket stolthet för att göra vid den åldern. Det ser bara absurt ut. Men vad gör människor inte idag för lite pengar? Vad vet jag? Camilla verkar göra vad som helst.
Citera
2012-10-15, 14:51
  #1334
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
Butter200 skrev

Jo precis, problemet är liksom inte att kungen varit otrogen nån gång, utan dem här riktigt sviniga fasonerna. Och så en dörrmatta till drottning. Tror inte kungahuset drar in pengar till Sverige, om det nu är pengar det handlar om.

Episoden med kuddkriget med Henemark och den 19-åriga norskan skedde ca 1999- 2000.

Victoria är född 1977 och Madde 1982......


Drottning Silvia grundade ju World Childhood Foundation.

Lite från deras site:

”Jag är stolt över vad Childhood åstadkommit”

"Fokus på flickor står fast "

"Den stora internationella konferens om kommersiellt sexuellt utnyttjande av barn som hölls i Stockholm 1996 gjorde starkt intryck på Drottning Silvia och blev en av orsakerna till att hon startade Childhood. Att lyfta frågan om sexuellt utnyttjande av barn har varit, och är fortfarande, ett av Childhoods viktigaste uppdrag. Drottning Silvia är glad över att det faktiskt skett förändringar till det bättre.

– Idag finns en större respekt för att barn ska skyddas mot alla former av sexuella övergrepp, precis som det står i barnkonventionen, säger hon."

http://www.childhood.se/pages.asp?r_id=42181

Hon borde kanske sopa framför sin egen dörr först.
Citera
2012-10-15, 15:07
  #1335
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Storblottarn
Vi? Det är bara du som inte bemödat dig ta reda på hur det hela ligger till.
En snabb sökning ger till exempel detta...
http://www.gp.se/ekonomi/1.335835-kungahuset-drar-in-miljarder

Det är inte så att Kungen sitter hemma och rullar tummarna hela dagarna. Att vara kung är inte som i sagorna, det är ett yrke även det. Han är landets representant utåt och måste arbeta för det också.

Nu var detta visserligen bröllopet, men vad tror du medlemmar i Kungafamiljen årligen gör? De drar in pengar på väldigt många sätt. Jag skull tro att om en vanlig knegare fick leva deras liv under ett år, ganska snart skulle längta tillbaks till sitt industriarbete.


Gå in på kungahuset.se och se hur lite kungafamiljen jobbar innan du babblar på. Kanske horjakt ska skrivas upp i kallendern för att fylla ut den lite mer.
Citera
2012-10-15, 15:39
  #1336
Medlem
MindreModigMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babyface.theory
Tidningen slager skrev på sin tid om en skivbolagsfest där CH försökt suga av en av de 3 i just d offentligt. När hon inte fick upp den gjorde jp barda ett försök. De skrev dock inte vilken av de 3.
Denna tråden startas ju av att CH blir tillrättavisad efter att ha knullat på ett flygplan.
Om någon kallar henne "Riksluder" må det vara hänt....

Vill minnas att Gurra G o CH hade någon slags fling.
Detta innebär ju inte nödvändigtvis att det var GG som fick känna på dessa underbara läppar.
Citera
2012-10-15, 17:05
  #1337
Medlem
Danneuslingens avatar
Om jag inte minns fel var hon ihop med Stakka Bo
Citera
2012-10-15, 17:37
  #1338
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Danneuslingen
Om jag inte minns fel var hon ihop med Stakka Bo

Nej, du minns inte del. Hon har varit ihop med Stakka Bo. Sju år till och med. Så varaktiga förhållanden är inte främmande för LaCamilla

Men det var innan kungaaffären..
Citera
2012-10-15, 18:12
  #1339
Medlem
Storblottarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Gå in på kungahuset.se och se hur lite kungafamiljen jobbar innan du babblar på. Kanske horjakt ska skrivas upp i kallendern för att fylla ut den lite mer.
Jag vet mycket väl hur de jobbar och hur deras vardag ser ut. Jag är fortfarande övertygad om att så enkla människor som du och jag inom kort skulle önska oss tillbaks till vår enkla vardag om vi gick i deras skor under ett år. Det är mer slit än vad vi tror.

Och ja, varför inte lägga till horjakt. Det skulle kanske göra någon nytta och få ytterligare klirr i kassan, plus att vi kunde få gatorna rensade och därmed slippa ha människor som Camilla gråtandes i teven när vi sitter där med kvällsmackan i handen och svär över att vi betalar tevelicens för en massa skit. Men du kanske tycker det är trevligt?

Något jag stör mig på är just hur människor som förstört sina liv idag kan få "glänsa" i teve genom att gråta ut sin egen misär för låtsaspsykologer á la Malou. Skriv en bok, ge ADHD skulden och folket gråter i kapp. Kan du inte stå för något själv, så sätt fyra bokstäver framför ditt namn och du kan nästan komma undan med vad fan som helst. Tror även Linda Rosing ska släppa en ADHD-bok inom kort.
Citera
2012-10-15, 18:57
  #1340
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Storblottarn
Vi? Det är bara du som inte bemödat dig ta reda på hur det hela ligger till.
En snabb sökning ger till exempel detta...
http://www.gp.se/ekonomi/1.335835-kungahuset-drar-in-miljarder

Det är inte så att Kungen sitter hemma och rullar tummarna hela dagarna. Att vara kung är inte som i sagorna, det är ett yrke även det. Han är landets representant utåt och måste arbeta för det också.

Nu var detta visserligen bröllopet, men vad tror du medlemmar i Kungafamiljen årligen gör? De drar in pengar på väldigt många sätt. Jag skull tro att om en vanlig knegare fick leva deras liv under ett år, ganska snart skulle längta tillbaks till sitt industriarbete.

Vill du veta mer är det bara att söka upp informationen själv. Man kan inte låta alla göra jobbet åt en.


Camilla festade väl på rejält för nåt år sedan har jag för mig och allt höll på att gå åt skogen då också. Skillnaden mellan de båda verkar vara att Kungen vet hur man ska festa och Camilla helt saknar spärrar.

Camillas största misstag var att hon "roade sig kungligt". Det kostade hela hennes framtid ekonomiskt. Hade hon varit smart så hade hon planerat för sin framtid istället. Men det är vanligt att man som ung vill ta varje chans att få njuta av livets goda, varför inte?

Varför slänga bort hela sitt framtida liv på bara några år? Många resonerar dock inte på det viset som ung. Det är nu eller aldrig, så man får passa på medan tillfälle ges.

När alla pengar är slut och livet sedan blir misär i vuxen ålder har man ingen annan än sig själv att skylla. Har man inte ett perspektiv på saker och ting som ung, så har man förhoppningsvis det som vuxen. Vi får väl se om hon har det och gör något vettigt av denna chans. Hon är snart 50 så man får ju hoppas att människan kan se saker och ting lite klarare. Det passar liksom inte att sitta i teve och gråta ut likt en vilsen 17-åring över sina misstag när man är 50 år. Det borde man ha för mycket stolthet för att göra vid den åldern. Det ser bara absurt ut. Men vad gör människor inte idag för lite pengar? Vad vet jag? Camilla verkar göra vad som helst.

Du tycks inte ha läst artikeln själv:
”Bara att kungahuset exponeras stärker varumärket så länge det inte är i ett negativt sammanhang”.

Vem vill exponera sina produkter mha en horkarl vars 1800-tals attityd inkluderar kaffeflickor till välbärgade farbröder åldersmässigt lämpliga som kaffeflickornas mor- eller farfäder?

Med andra ord: kungen med sitt gubbgäng är inte bra reklam för Sverige och svenska produkter. Det är inte attraktivt att bete sig som ett svin. Det är ungefär som en idrottsman skulle bli ertappad med kokain i blodet. Det raserar förtroendet. Och sponsorpengarna uteblir.

Som du själv skriver: han är landets representant utåt.

När horeriet med Camilla pågick var kungen över 50 år gammal (född -46). Man kan alltså inte säga att det som hände berodde på ungdomlig oförstånd. Karln var ju vuxen på pappret – men inte mentalt. Det är det som är problemet med hela gubbgänget. Småpojkar hela gänget!
Att ”festa” är inte samma sak som att hora bakom ryggen på sin fru. Vår kung vet tyvärr inte hur man festar – trots årtiondens erfarenhet av just festandet! Hans festande innebär lidande och skam för andra människor. Inte minst för hans barn och fru. Men även för oss andra som han ska ”representera”.
Citera
2012-10-15, 19:02
  #1341
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Det finns ju mycket pengar inom porrbranchen, och Sverige skulle kunna göra sig ett namn där med Pungen som ambassadör. Inte bara Camilla utan många andra kronmärkta damer i Kungariket kan bistå med information och inspiration.

Eller hur? Allt beror på vilken bild man vill ge av Sverige till omvärlden. Ett modernt, jämställt land där gamla gubbar beställer munsbitar till efterrätt och raggar upp sina barnbarns kompisar?

Exfruarna får gå till socialen.

Skönt att kungen "för Sverige i tiden"..
Citera
2012-10-15, 19:47
  #1342
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Storblottarn
Jag vet mycket väl hur de jobbar och hur deras vardag ser ut. Jag är fortfarande övertygad om att så enkla människor som du och jag inom kort skulle önska oss tillbaks till vår enkla vardag om vi gick i deras skor under ett år. Det är mer slit än vad vi tror.

Och ja, varför inte lägga till horjakt. Det skulle kanske göra någon nytta och få ytterligare klirr i kassan, plus att vi kunde få gatorna rensade och därmed slippa ha människor som Camilla gråtandes i teven när vi sitter där med kvällsmackan i handen och svär över att vi betalar tevelicens för en massa skit. Men du kanske tycker det är trevligt?

Något jag stör mig på är just hur människor som förstört sina liv idag kan få "glänsa" i teve genom att gråta ut sin egen misär för låtsaspsykologer á la Malou. Skriv en bok, ge ADHD skulden och folket gråter i kapp. Kan du inte stå för något själv, så sätt fyra bokstäver framför ditt namn och du kan nästan komma undan med vad fan som helst. Tror även Linda Rosing ska släppa en ADHD-bok inom kort.

Satschefen lider säkert också av någon form av ADHD/HMK.
Citera
2012-10-15, 19:49
  #1343
Medlem
L-illuminatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Eller hur? Allt beror på vilken bild man vill ge av Sverige till omvärlden. Ett modernt, jämställt land där gamla gubbar beställer munsbitar till efterrätt och raggar upp sina barnbarns kompisar?

Exfruarna får gå till socialen.

Skönt att kungen "för Sverige i tiden"..


Du har en sådan naiv feministsyn om Sverige. De Felsta männen med tillräkligt hög status och ställning i samhället är inte monogama ditt egg!

Att kalla de för barnsliga och gubbsjuka är också extremt lågt. Det är personer som sällskapar i goda vänners lag och jag unnar fler att ha tillgång till ett sådant kompisgäng som Kungen har. Flera av dessa har hängt med enda sedan internatdagarna på Hum där de har knutit starka band och värdegrunder.

Jag är långt ifrån Royalist men jag är Stolt över min Konung!

Har även full förståelse för att kungen lägrade Camilla Hedenmark den där kvinnan har hemsökt mig i mina drömmar flera gånger.
Citera
2012-10-15, 19:50
  #1344
Medlem
Storblottarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Du tycks inte ha läst artikeln själv:
”Bara att kungahuset exponeras stärker varumärket så länge det inte är i ett negativt sammanhang”.

Vem vill exponera sina produkter mha en horkarl vars 1800-tals attityd inkluderar kaffeflickor till välbärgade farbröder åldersmässigt lämpliga som kaffeflickornas mor- eller farfäder?

Med andra ord: kungen med sitt gubbgäng är inte bra reklam för Sverige och svenska produkter. Det är inte attraktivt att bete sig som ett svin. Det är ungefär som en idrottsman skulle bli ertappad med kokain i blodet. Det raserar förtroendet. Och sponsorpengarna uteblir.
Nu är du bara löjlig. Vi lever på 2000-talet och ingen chockas över hur folk lever sina liv. Det är väl snarare så att man blir chockad om dagens kändisar inte har horat eller pundat lite. Idag blir du storstjärna genom att knulla live i teve till exempel. Till och med mördare kan skriva böcker och blogga från insidan av fängelse/psyk. Politiker världen över ljuger och förskingrar. Inte en jävel bryr sig om våran Kung umgicks med "Kaffeflickor", endast du.

Vår Kung drar fortfarande in stålar och kommer att fortsätta göra det hur mycket du än önskar att det inte var på det viset. Det är inget du kan ändra på hur mycket det än skär i hjärtat på dig.
Citat:
Som du själv skriver: han är landets representant utåt.
Att ha ett mörkt förflutet gör bara dagens storheter mer färgstarka.

Citat:
När horeriet med Camilla pågick var kungen över 50 år gammal (född -46). Man kan alltså inte säga att det som hände berodde på ungdomlig oförstånd. Karln var ju vuxen på pappret – men inte mentalt. Det är det som är problemet med hela gubbgänget. Småpojkar hela gänget!

Men nu handlar ju inte den här tråden om Kungens barnsliga sida utan om Camillas misslyckade liv. Nu får vi släppa vår barnsliga gubbpung och hålla oss till trådens huvudämne, vår allas gråtmilda Camilla. Annars kommer det säkert hagla varningar för OT.

Citat:
Att ”festa” är inte samma sak som att hora bakom ryggen på sin fru. Vår kung vet tyvärr inte hur man festar – trots årtiondens erfarenhet av just festandet! Hans festande innebär lidande och skam för andra människor. Inte minst för hans barn och fru. Men även för oss andra som han ska ”representera”.

Även bland det simpla folket innebär att festa i allra högsta grad att gå ut och supa ner sig för att avsluta kvällen i någon annan kvinnas fitta. Det är väl ändå Camilla ett solklart exempel på?
__________________
Senast redigerad av Storblottarn 2012-10-15 kl. 19:53.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in