Citat:
Vi? Det är bara du som inte bemödat dig ta reda på hur det hela ligger till.
Ursprungligen postat av sno
Jag anser att kungen har missbrukat både pengarna och förtroendet han har fått av oss skattebetalare. Och vi är inte överens om huruvida kungen drar in en massa pengar årligen till landet. Snarare tvärtom.
En snabb sökning ger till exempel detta...
http://www.gp.se/ekonomi/1.335835-kungahuset-drar-in-miljarder
Det är inte så att Kungen sitter hemma och rullar tummarna hela dagarna. Att vara kung är inte som i sagorna, det är ett yrke även det. Han är landets representant utåt och måste arbeta för det också.
Nu var detta visserligen bröllopet, men vad tror du medlemmar i Kungafamiljen årligen gör? De drar in pengar på väldigt många sätt. Jag skull tro att om en vanlig knegare fick leva deras liv under ett år, ganska snart skulle längta tillbaks till sitt industriarbete.
Vill du veta mer är det bara att söka upp informationen själv. Man kan inte låta alla göra jobbet åt en.
Citat:
Camilla festade väl på rejält för nåt år sedan har jag för mig och allt höll på att gå åt skogen då också. Skillnaden mellan de båda verkar vara att Kungen vet hur man ska festa och Camilla helt saknar spärrar.
Camilla har själv sagt att hon var otroligt barnslig på den tiden. Ändå är hon ca 20 år yngre än kungen och gubbtolvan.. Kungen festar dock på fortfarande på "Noppes" med sina barndomsvänner. Han tycks inte tycka att det är barnsligt. Kanske är det rent av det enda han är bra på?
Camillas största misstag var att hon "roade sig kungligt". Det kostade hela hennes framtid ekonomiskt. Hade hon varit smart så hade hon planerat för sin framtid istället. Men det är vanligt att man som ung vill ta varje chans att få njuta av livets goda, varför inte?
Varför slänga bort hela sitt framtida liv på bara några år? Många resonerar dock inte på det viset som ung. Det är nu eller aldrig, så man får passa på medan tillfälle ges.
När alla pengar är slut och livet sedan blir misär i vuxen ålder har man ingen annan än sig själv att skylla. Har man inte ett perspektiv på saker och ting som ung, så har man förhoppningsvis det som vuxen. Vi får väl se om hon har det och gör något vettigt av denna chans. Hon är snart 50 så man får ju hoppas att människan kan se saker och ting lite klarare. Det passar liksom inte att sitta i teve och gråta ut likt en vilsen 17-åring över sina misstag när man är 50 år. Det borde man ha för mycket stolthet för att göra vid den åldern. Det ser bara absurt ut. Men vad gör människor inte idag för lite pengar? Vad vet jag? Camilla verkar göra vad som helst.