Citat:
Ursprungligen postat av
kvock
Jag är en kille och i fredags hade jag sex med en kvinna. Jag blev dessutom våldtagen av henne.
Vi hånglade med varandra, klädde av oss tills vi var nakna och smekte varandras kroppar. Hon gick sedan ner på mig och gav mig en avsugning. Enligt nya samtyckeslagen krävs att jag i ord eller handling ger mitt samtycke för att det inte ska vara våldtäkt. Något sådant samtycke hade jag ej givit till avsugningen. Det finns också ett oaktsamhetsuppsåt i nya lagen som gör att hon ej kan försvara sig med att hon inte förstod att jag inte ville. Efter ungefär en minut sa jag åt henne att sluta och att jag ville knulla istället vilket hon sa okej till.
Jag har aldrig tidigare i mitt liv utsatts för ett sexualbrott (eller något brott alls) och känner mig väldigt förvirrad just nu. Jag vågar inte prata med någon om detta. Borde jag polisanmäla detta? Samtidigt som jag känner att hon agerade felaktigt mot mig så känner jag samtidigt skuld över att jag inte känner mig förkrossad så som en våldtagen person kanske förväntas känna sig. Känner mig mer bara tom, förvirrad, har ingen matlust och kan inte tänka på något annat än denna händelse och vad jag egentligen ska känna. Till saken hör att jag är ganska sexuellt oerfaren och kan uppfattas som lite ”aspig” i sociala relationer.
Vad är rätt väg att gå?
Hade vi levt i en rättvis värld och lagen gällt lika för båda, så hade du självklart haft ett case.
Tyvärr är du man och intersektionalitetsprincipen säger att eftersom du har makten och privilegier (nej, det spelar ingen roll om du har dem eller inte), så gäller inte lagen för dig.
Många män har försökt. Erik Hörstadius skälldes ut i förrförra veckans Opinion live när han berättade om våldtäkten han var med om.
Han tyckte inte tillräckligt mycket synd om sig själv nämligen.
Du får bara vara offer om du är tillräckligt kränkt.
Ja, och tjej förstås.