Flashback bygger pepparkakshus!
2018-10-15, 12:36
Medlem
1FFs avatar
Även benämnt Wumgr.
Nytt program men det har funnits ett tag och är en bättre variant av Wumt vilket inte har uppdaterats på ett tag och som inte alltid blockerar Windowsuppdateringar som det är tänkt.

Detta program är under aktiv utveckling och uppdateras därför frekvent.

En "review"-artikel med nedladdningslänk här - https://www.ghacks.net/2018/10/15/update-manager-windows-wumgr/.

Det är lite mer avancerat än Wumt med fler användbara egenskaper, men ändå enkelt att hantera. Inom en snar framtid så kommer version 0.8 ut som bl.a ska hantera det senaste uppdateringsläckaget som Windows orsakar.

Vill man vara SÄKER på att alltid ha helt täppt till möjligheten för Windows att "öppna upp" för uppdateringar så använder man en pålitlig blockerare. T.e.x - https://www.sordum.org/9470/windows-update-blocker-v1-1/. Vilken jag finner bäst och 100%-ig i sitt agerande.

Med dessa 2 program får man garanterat full kontroll.
Citera
2018-10-15, 17:40
Medlem
1FFs avatar
Jag missade att nämna att Wumgr har den lysande egenskapen att det kan uppdatera W.Defender trots att det blockerar W.updates. Det öppnar, varannan timma har jag för mig, WU och laddar enbart ner och installerar nya definitioner för W.D och stänger sedan detsamma. Så det är ett utmärkt verktyg även för W.D användare.

Man aktiverar eller deaktiverar den funktionen i mappen - Tools.

Angående tidigare nämnda läckage i min förra post så gällde det enbart Homeversionen av Windows, de andra är säkra sedan några Wumgrversioner bakåt.

Den aktiva och offensiva utvecklingen av programmet av den väldigt seriösa utvecklaren är ett gott tecken för framtida funktion. Det finns en tråd om det på - My Digital Forum - bl.a.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in