2024-09-07, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av guestt
Jag tror enda chansen för tjejerna bli kvitt skulden på 73 miljoner får nog bli genom skuldsannering men är väldigt osäker på om Kronofogden skulle gå med på det. Ett annat alternativ är väl att utvandra till ett land där de svenska myndigheterna inte kommer åt en. De flesta toppar inom till exmpel bland gängen gömmer ju sig utomlands.

Mest troligt är att de bara skiter i den och går på soc hela livet. Finns liksom inte så mycket annat att göra om man inte vill bli kriminell.
Citera
2024-09-07, 19:08
Medlem
Valkyrian1s avatar
Helt off topic

Skuld 73 000 000kr med 4 procent rak ränta under 10 år gör cirka 75 600 000kr

2500kr 4 kuner/dag x365 dagar (alla dagar under året) x 10 år...ger ca 36 000 000kr.

Lite tufft blir det. Utan semester utan avgifter/kostnader för uppehälle/ hallick, pension, mm. inbetalningar.
Därefter får du lägga till 25 000 000kr till pensionen .

Men okej, på 20-25 år kanske hon klarar det. Går nog direkt till FK/ soc därefter..Arbetsskada

Därefter ytterligare minst 20 mill skattepengar till pensionen.
Pension=garanti pension.

Men, jag är tveksam....

[Kan tas bort när Mods så önskar]
Citera
2024-09-07, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8978wxu642
Mest troligt är att de bara skiter i den och går på soc hela livet. Finns liksom inte så mycket annat att göra om man inte vill bli kriminell.

Är de ensamstående och unga som nu då 20 år så lär dem få nej på skuldsanering. Skulle de däremot skaffa familj längre fram där så är chansen till skuldsanering större tror jag. Det här inget som jag vet utan något som jag tror efter att ha sett många säsonger av Lyxfällan. En sak som jag är ganska säker på är att denna nota på 73 miljoner lär hamna hos skattebetalarna så vida tjejerna inte vinner högsta vinstern på Eurojackpot.
Citera
2024-09-07, 19:20
Medlem
Citat:
Är de ensamstående och unga som nu då 20 år så lär dem få nej på skuldsanering. Skulle de däremot skaffa familj längre fram där så är chansen till skuldsanering större tror jag. Det här inget som jag vet utan något som jag tror efter att ha sett många säsonger av Lyxfällan. En sak som jag är ganska säker på är att denna nota på 73 miljoner lär hamna hos skattebetalarna så vida tjejerna inte vinner högsta vinstern på Eurojackpot.

Tror inte man kan få skuldsanering om skulden kommer från skadestånd.
Citera
2024-09-07, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Valkyrian1
Helt off topic

Skuld 73 000 000kr med 4 procent rak ränta under 10 år gör cirka 75 600 000kr

2500kr 4 kuner/dag x365 dagar (alla dagar under året) x 10 år...ger ca 36 000 000kr.

Lite tufft blir det. Utan semester utan avgifter/kostnader för uppehälle/ hallick, pension, mm. inbetalningar.
Därefter får du lägga till 25 000 000kr till pensionen .

Men okej, på 20-25 år kanske hon klarar det. Går nog direkt till FK/ soc därefter..Arbetsskada

Därefter ytterligare minst 20 mill skattepengar till pensionen.
Pension=garanti pension.

Men, jag är tveksam....

[Kan tas bort när Mods så önskar]

Ett annat alternativ är att man får en avbetalningsplan på typ 1000-2000 år. Ha ha. Nej, jag tror att enda sättet är att få skulden försvinna är genom skuldsanering. Notan på 73 miljoner lär förr eller senare hamna på oss skattebetalare eftersom chansen att få skulden betald är lika med noll och obefintlig. Den enda myndighet som kan hjälpa tjejerna är om Kronofogden beviljar skuldsanering.
Citera
2024-09-07, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8978wxu642
Tror inte man kan få skuldsanering om skulden kommer från skadestånd.

Jag är beredd hålla med dig men det är något tjejerna borde ta upp med Kronofogden och det omgående då skulden ökar med 24 000 för varje dag som går. Ett annat alternativ får väl vara att man utvandra då pappa staten lär ta allt mam tjänar och äger om man är skyldig så mycket pengar som 73 miljoner.
Citera
2024-09-07, 19:27
Medlem
KinesiskaNudelns avatar
Citat:
Ett annat alternativ är att man får en avbetalningsplan på typ 1000-2000 år. Ha ha. Nej, jag tror att enda sättet är att få skulden försvinna är genom skuldsanering. Notan på 73 miljoner lär förr eller senare hamna på oss skattebetalare eftersom chansen att få skulden betald är lika med noll och obefintlig. Den enda myndighet som kan hjälpa tjejerna är om Kronofogden beviljar skuldsanering.

Ja och det kommer givetvis att beviljas om några år när tjejerna gråter ut om att de hade psykisk ohälsa under barndomen och gjorde ett misstag som deras liv inte ska förstöras på grund av.
Idioter känner sympati och tycker att det är inhumant och sen går skulden givetvis över till oss skattebetalare!

Skrivet i sten.
Citera
2024-09-07, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KinesiskaNudeln
Ja och det kommer givetvis att beviljas om några år när tjejerna gråter ut om att de hade psykisk ohälsa under barndomen och gjorde ett misstag som deras liv inte ska förstöras på grund av.
Idioter känner sympati och tycker att det är inhumant och sen går skulden givetvis över till oss skattebetalare!

Skrivet i sten.

Om några år när tjejerna kanake själva är mammor så lär det nog bli lättare få skuldsanering. Är man ensamstående och låt oss säga är 20 år så lär det nog vara svårare få skuldsanering men det är som en annan sa att det kan vara svårt få skuldsanering om det gäller skadestand. Klart är dock att tjejerna lär inte kunna hosta upp 73 miljoner ens om de skulle bli 100 år. Jag tycker ändå det är dumt att kommunen inte hade några rulljalusier. Det verkar inte ha haft det eftersom tjejerna tog sig in genom använda hammare. Rulljaluaier är ett bra skalskydd för inbrott och vandalisering. Det är såklart inte 100%-igt skydd men bra som förebyggande åtgärd kopplat till larm, synnerhet när det gäller särskilt utsatta områden som Gottsunda.
Citera
2024-09-07, 19:42
Medlem
Citat:
Jag är beredd hålla med dig men det är något tjejerna borde ta upp med Kronofogden och det omgående då skulden ökar med 24 000 för varje dag som går. Ett annat alternativ får väl vara att man utvandra då pappa staten lär ta allt mam tjänar och äger om man är skyldig så mycket pengar som 73 miljoner.

Det spelar ingen roll när de tar upp det, skulden är förstor redan för att kunna betalas så om de tar upp det på måndag eller om 15 år spelar ingen roll.
Citera
2024-09-07, 20:00
Medlem
Skuldsanering ska normalt inte beviljas om man är skuldsatt på grund av brott, men det undantagsvis.
Tveksamt om dessa kvinnor kan ansöka om det direkt utan att ha försökt göra något åt det först dock.
Citera
2024-09-07, 20:22
Medlem
Valkyrian1s avatar
Citat:
Jag tror enda chansen för tjejerna bli kvitt skulden på 73 miljoner får nog bli genom skuldsannering men är väldigt osäker på om Kronofogden skulle gå med på det. Ett annat alternativ är väl att utvandra till ett land där de svenska myndigheterna inte kommer åt en. De flesta toppar inom till exmpel bland gängen gömmer ju sig utomlands.
Bra med en sakligare diskussion.

Vi alla sitter i samma båt men i frågor som detta finns det inga kvick fixes.

Klart att alla skall göra rätt för sig i samhället efter bästa förmåga. Har svårt att tro att devisen ut med alla löser våra problem i närtid.

Polisen har fått förstärkning vad gäller ek resurser. Nu måste resten av civilsamhället med. Men vi måste ta oss tid. Skit samma vems fel det är att vi har hamnat här.

Klart att man som ung vill ha snabba lösningar. Jag är inte last gammal men jag inser att vi alla måste vara mer aktiva. Att spy ut sin galla på FB löser inga
problem.

Ring eller maila din lokale politiker, berätta vad du känner innerst inne.
Det är först då vi får till en förändring.

Vi måste inse att vi har de med medborgare vi har. Man får tycka vad man vill men vi måste gemensamt hitta en lösning oavsett kultur religion mm.
Först då kan vi knäcka samhällets så som gäng kriminalitet.

BTW. Jag är ingen politiker. Jag vill bara bygga ett bättre samhälle utifrån de samhälle vi har.
Inga we shall over come, inga wir schaffen Das.
Vi måste få ner tonläge och resonera sakligz.

Amen/Shalom/Marhaba. Ordning på hälsningarn väljer du själv.
Senast redigerad av Valkyrian1 2024-09-07 kl. 20:27.
Citera
2024-09-07, 23:45
Medlem
Någon som har förundersökningen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här