Citat:
Ursprungligen postat av
guestt
Jag tror enda chansen för tjejerna bli kvitt skulden på 73 miljoner får nog bli genom skuldsannering men är väldigt osäker på om Kronofogden skulle gå med på det. Ett annat alternativ är väl att utvandra till ett land där de svenska myndigheterna inte kommer åt en. De flesta toppar inom till exmpel bland gängen gömmer ju sig utomlands.
Bra med en sakligare diskussion.
Vi alla sitter i samma båt men i frågor som detta finns det inga kvick fixes.
Klart att alla skall göra rätt för sig i samhället efter bästa förmåga. Har svårt att tro att devisen ut med alla löser våra problem i närtid.
Polisen har fått förstärkning vad gäller ek resurser. Nu måste resten av civilsamhället med. Men vi måste ta oss tid. Skit samma vems fel det är att vi har hamnat här.
Klart att man som ung vill ha snabba lösningar. Jag är inte last gammal men jag inser att vi alla måste vara mer aktiva. Att spy ut sin galla på FB löser inga
problem.
Ring eller maila din lokale politiker, berätta vad du känner innerst inne.
Det är först då vi får till en förändring.
Vi måste inse att vi har de med medborgare vi har. Man får tycka vad man vill men vi måste gemensamt hitta en lösning oavsett kultur religion mm.
Först då kan vi knäcka samhällets så som gäng kriminalitet.
BTW. Jag är ingen politiker. Jag vill bara bygga ett bättre samhälle utifrån de samhälle vi har.
Inga we shall over come, inga wir schaffen Das.
Vi måste få ner tonläge och resonera sakligz.
Amen/Shalom/Marhaba. Ordning på hälsningarn väljer du själv.