Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-10-08, 03:30
  #13
Medlem
Mia-Rovys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psychedelicbird
Vad jag fått höra av flera stycken är det omöjligt att dö av typ 100 imovane/zopiklon oavsett om man sveper en vinare till.
Mmm... Gotta love löst snack. Tyvärr är det endast de levande du får höra det av.

Läkarna håller i alla fall inte med dina polare.
__________________
Senast redigerad av Mia-Rovy 2018-10-08 kl. 03:36.
Citera
2018-10-09, 06:58
  #14
Medlem
Tack för svar

Kollade ngn länk från FASS ovan och det står olika beroende på märke/fabrikat?

Pilum
Citat:
Överdosering
Toxicitet:
Stora individuella variationer. 5 mg till 1 ½-åring gav lindrig intoxikation. Ca 30 mg till 6-åring gav måttlig intoxikation. 22,5-50 mg till vuxna samt 40 mg till åldring gav lindrig intoxikation. >50-<100 mg till vuxna gav lindring till måttlig intoxikation. 100 mg till vuxna gav djup medvetslöshet. 187 mg samt alkohol till vuxna gav allvarlig intoxikation.

Orion
Citat:
Överdosering
Liksom med andra bensodiazepiner och bensodiazepinliknande substanser bör inte överdosering vara livshotande, om den inte kombineras med andra CNS-depressiva medel, inklusive alkohol. Andra riskfaktorer, som närvaro av samtidig sjukdom och försvagat tillstånd hos patienten, kan bidra till symtomens svårighetsgrad och i mycket sällsynta fall leda till dödlig utgång.
Vid behandling av en överdos av ett läkemedel bör möjligheten att flera olika läkemedel kan ha tagits beaktas

Enligt den ena sidan i princip ofarligt o enligt den andra sidan potentiellt dödligt redan under 200 mg?

Är det sån skillnad i sammansättning från märke och märke eller bara olika hur precist det utrycks?

Eller är det min tolkning av ’allvarlig toxination’ som är felaktig? Ser brasklappen angående alkohol
Citera
2018-11-08, 11:46
  #15
Medlem
PingPongGlasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mia-Rovy
Mmm... Gotta love löst snack. Tyvärr är det endast de levande du får höra det av.

Läkarna håller i alla fall inte med dina polare.

Så du påstår alltså motsatsen - att en person som petar i sig drygt 100 zopiklon/Imovane i kombination med en snabbt intagen flaska vin med största sannolikhet trillar av pinnen? Har du något som styrker det - eller är det en klassisk killgissning.
Citera
2018-11-08, 12:17
  #16
Medlem
Mia-Rovys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PingPongGlass
Så du påstår alltså motsatsen - att en person som petar i sig drygt 100 zopiklon/Imovane i kombination med en snabbt intagen flaska vin med största sannolikhet trillar av pinnen? Har du något som styrker det - eller är det en klassisk killgissning.
Den som "killgissar" är nog du. Jag har nämligen inte påstått att man "med största sannolikhet" dör.

- TS säger att risken är 0%.
- Jag säger att den inte är 0%.

Den exakta sannolikheten vet jag inte, men jag baserade det på FASS, nämligen detta:

Citat:
Ursprungligen postat av ntfu
Tack för svar

Kollade ngn länk från FASS ovan och det står olika beroende på märke/fabrikat?

Pilum


Orion


Enligt den ena sidan i princip ofarligt o enligt den andra sidan potentiellt dödligt redan under 200 mg?

Är det sån skillnad i sammansättning från märke och märke eller bara olika hur precist det utrycks?

Eller är det min tolkning av ’allvarlig toxination’ som är felaktig? Ser brasklappen angående alkohol
Det är samma aktiva ämne, båda är lika dödliga. Länkarna säger inte emot varandra, båda säger samma sak. Att är dödligt, notera att båda nämner kombinationen med andra CNS-depressiva medel som alkohol.

Andningsdepression dör man av, det är när man slutar andas. Och det behöver man som bekant göra.
Citera
2018-11-08, 12:57
  #17
Medlem
PingPongGlasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mia-Rovy
Den som "killgissar" är nog du. Jag har nämligen inte påstått att man "med största sannolikhet" dör.

- TS säger att risken är 0%.
- Jag säger att den inte är 0%.

Den exakta sannolikheten vet jag inte, men jag baserade det på FASS, nämligen detta:


Det är samma aktiva ämne, båda är lika dödliga. Länkarna säger inte emot varandra, båda säger samma sak. Att är dödligt, notera att båda nämner kombinationen med andra CNS-depressiva medel som alkohol.

Andningsdepression dör man av, det är när man slutar andas. Och det behöver man som bekant göra.

Ja, jag sköt lite från höften kan en säga. Tack för info. Menar du att dem kvävs sakta eller dör de mer i sömnen? Svårt att veta om man inte har någon direkt källa kanske?
Citera
2018-11-08, 13:30
  #18
Medlem
Mia-Rovys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PingPongGlass
Ja, jag sköt lite från höften kan en säga. Tack för info. Menar du att dem kvävs sakta eller dör de mer i sömnen? Svårt att veta om man inte har någon direkt källa kanske?
Man kan få andningsdepression i vaket tillstånd, men det är nog vanligare och farligare att man får det i sömnen.

I vaket tillstånd blir det ungefär såhär:
(FB) 18mg Xanor, 16mg Subutex och alkohol. Hjälp!
Men visst blir man mevetslös man förr eller senare även när man får det i vaket tillstånd, man klarar sig inte hur länge som helst utan syre. Svimmar man i det läget så är det därefter så gott som kört

Men av mina vänner så har alla dött i sovande tillstånd, det vet vi efter som de hittats i sängen.
__________________
Senast redigerad av Mia-Rovy 2018-11-08 kl. 13:34.
Citera
2018-11-08, 13:40
  #19
Medlem
PingPongGlasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mia-Rovy
Man kan få andningsdepression i vaket tillstånd, men det är nog vanligare och farligare att man får det i sömnen.

I vaket tillstånd blir det ungefär såhär:
(FB) 18mg Xanor, 16mg Subutex och alkohol. Hjälp!
Men visst blir man mevetslös man förr eller senare även när man får det i vaket tillstånd, man klarar sig inte hur länge som helst utan syre. Svimmar man i det läget så är det därefter så gott som kört

Men av mina vänner så har alla dött i sovande tillstånd, det vet vi efter som de hittats i sängen.

Nu vet jag ju inte din ålder, men det lät som en ansenlig skara som dött av dina vänner. Tråkigt i så fall. Positivt att de inte fått lida nämnvärt (får en anta) och bara somnat in.
Citera
2018-11-08, 13:46
  #20
Medlem
Mia-Rovys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PingPongGlass
Nu vet jag ju inte din ålder, men det lät som en ansenlig skara som dött av dina vänner. Tråkigt i så fall. Positivt att de inte fått lida nämnvärt (får en anta) och bara somnat in.
Yes, man har fått lite perspektiv på saker och ting, tack för omtanken.

Det var tre stycken, skedde i 25-30-årsåldern. Fast det var "bara" två av dem som dog av andningsdepression, den tredje begick självmord strax efter att den ena dog.
__________________
Senast redigerad av Mia-Rovy 2018-11-08 kl. 13:59.
Citera
2018-11-08, 16:36
  #21
Medlem
PingPongGlasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mia-Rovy
Yes, man har fått lite perspektiv på saker och ting, tack för omtanken.

Det var tre stycken, skedde i 25-30-årsåldern. Fast det var "bara" två av dem som dog av andningsdepression, den tredje begick självmord strax efter att den ena dog.

Då förstår jag. Det låter som en sorgesam period, skönt att du verkar ha det stabilt omkring dig dessa dagar.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback