2018-10-03, 10:49
Medlem
När England åkte ur fotbolls-VM skyllde en del på Mick Jagger, att det var hans fel eftersom han för otur med sig då han kommer på matcher. I sportens värld finns det många som har hang-ups, alltså en fix idé om saker. Man tror att ett visst klädesplagg eller en viss ritual avgör om det blir vinst eller förlust. Jag har en fånig hang-up vad det gäller digitalklockor: om jag tittar på klockan när timmar och minuter visar samma, alltså t.ex. 21:21 eller 18:18, så betyder det att något dåligt ska hända. Ibland undviker jag medvetet att titta på klockan när den börjar närma sig ett sådant klockslag. Urlöjligt, och ändå stör det mig! Har du någon/några Hang-ups?
Citera
2018-10-03, 10:52
Medlem
Att ta munbloss när jag tänder ciggen, för att inte dra i mig gas. Vet inte om det är grundat i någon vetenskap så jag ser det som en ”fix-idé”.
Citera
2018-10-03, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peterparkinson
Att ta munbloss när jag tänder ciggen, för att inte dra i mig gas. Vet inte om det är grundat i någon vetenskap så jag ser det som en ”fix-idé”.

Gjorde desamma när jag var yngre men kom fram till att den lilla mängden gas som kan finnas kvar efter förbränning inte kan vara så farlig, är nog bra mycket mindre farlig än cigaretten själv ^^

Mvh
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in