2018-10-22, 23:25
Medlem
Tova Magnusson i all ära, men höjdpunkten för mig i denna serie är helt klart Birgitte Hjort Sørensens karaktär Victoria och gisslandramat med henne. Det är spännande och intressant trots att det egentligen inte händer så mycket.
Citera
2018-10-23, 17:19
Medlem
Skojtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av griffen
Tova Magnusson i all ära, men höjdpunkten för mig i denna serie är helt klart Birgitte Hjort Sørensens karaktär Victoria och gisslandramat med henne. Det är spännande och intressant trots att det egentligen inte händer så mycket.
Tycker att hon är mycket bättre än Tova Magnusson, man somnar ju när man hon är med i bild. Enformigt ansiktsuttryck och knappt någon inlevelse i replikerna. Till och med Lars Ranthe, en eminent skådespelare som dock är väldigt nedtonad här till skillnad från i Badhotellet där han glänser, bjuder på mer känslor. Återigen är det pinsamt tydligt hur mycket bättre danskarna är än svenskar när det kommer till film och tv.
Citera
2018-10-23, 17:39
Medlem
Gråzon är lika mycket idag då det handlar om en kvinna i första hand men skiljer sig då det är muslimer som är fienden. Både PK och inte med andra ord. De gjorde väl vad de kunde för att vi ska ta den ondes parti i senaste avsnittet.
Citera
2018-11-02, 03:45
Medlem
fernebos avatar
Vad är det som gör att sån här dåligt skriven svensk smörja allt som oftast får bra betyg av recensenter?
Manuset till Gråzon så jävla dumt att jag blir helt nervös av att se skiten (ja jag borde ha stängt av i inledningsscenen när en ensam SÄPO-kvinna tillsammans med en gränspolis ska slå till mot en misstänkt terrorist som åker i land från en färja). Och "Spränghuvud"? Vafan är det? Det finns inget som ens heter spränghuvud på svenska, även om det känns som om mitt huvud kommer att sprängas efter att ha sett tre avsnitt av Gråzon.

Som vanligt så är det folk som inte har en aning om vare sig polisarbete eller vapen som skriver manus, vilket gör att precis samtliga svenska thrillerserier jag någonsin sett helt saknar trovärdighet. Tänk om man bara en endaste gång kunde anlita en konsult som behärskar ämnet för att styra upp de värsta manusmissarna i såna här produktioner.

Noterbart är dock att de danska partierna är bättre än de svenska och att Birgitte Hjort Sørensen är alldeles för bra för att vara med i det här skräpet.

0/5
Senast redigerad av fernebo 2018-11-02 kl. 03:53.
Citera
2018-11-12, 20:20
Medlem
Gustavoss avatar
Ska man behöva vänta ända tills nästa vecka pga fotbollsgalan eller vadå?
Citera
2018-12-20, 19:22
Medlem
SanningensProfets avatar
Mycket bra serie. Karaktärerna känns realistiska och storyn är inte lika orealistisk som många säger. Att människor tycker att denna serie är PK bara för att en kvinnlig SÄPO-agent finns i en huvudroll gör än nästan mörkrädd.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in