Mitt svar på varför allianspartierna vill ha massinvandring är att alliansen vill göra de rika i Sverige rikare. Min övertygelse är också att en ökad fattigdom bland de fattiga oftast leder till en ökad rikedom bland de rika. Se nedanstående video (6 minuter lång) om den ökande ekonomiska ojämlikheten i USA:
https://www.youtube.com/watch?v=QPKKQnijnsM
I takt med att allt fler amerikaner har blivit fattigare och fått allt snävare ekonomiska marginaler, så har de rikaste amerikanerna blivit nästan groteskt rika.
Sverige var länge ett av världens mest jämlika länder. Det betyder att väldigt få svenskar var väldigt fattiga. Men samtidigt var de rikaste svenskarna i allmänhet inte "fruktansvärt rika" (med några enstaka undantag, som t.ex. Ingvar Kamprad).
Jag tror att alliansen ville skapa en ökad ekonomisk ojämlikhet i Sverige, för att därigenom skapa ett ekonomiskt klimat där de rika kan bli rikare och rikare.
Men hur kan man göra de fattiga svenskarna mycket fattigare? Det kan kännas ganska jobbigt att sänka lönerna för de fattigaste svenskarna. Då är det mycket lättare att importera massor av invandrare som i de flesta fall kommer hamna på samhällets bottenskikt. Genom invandringen skapas plötsligt en ny, stor, fattig underklass.
Den nya stora invandrade underklassen sätter dessutom press på den gamla svenska underklassen. En hel del fattiga svenskar kommer att bli ännu fattigare, därför att nya invandrare tar deras jobb.
I takt med att underklassen växer, så blir också de rikaste svenskarna rikare. Plötsligt finns det hur mycket billig arbetskraft som helst som de rika svenskarna kan utnyttja. (Dessutom har ju alliansen naturligtvis sänkt skatterna rejält för det rika. Hela planen var ju att göra de rika svenskarna rikare.)
Jag menar alltså att alliansens ursprungliga avsikt med massinvandringen var att skapa en ny stor underklass och därigenom göra de rika svenskarna rikare. Men någonstans på vägen blev invandringen ett mål i sitt själv. Invandringen blev det yttersta beviset på godhet hos Sverige och svenskarna. De rödgröna tror ju redan på invandringen på samma sätt som de religiösa tror på Gud. Och alliansen vill inte framstå som elak och hjärtlös, och därför vet de inte hur de ska komma ur invandringsdilemmat.
Fast för all del - Annie Lööf importerar säkert 30 miljoner (muslimska) invandrare till, bara hon får chansen. Fråga mig inte varför. Jag ser inga rationella skäl bakom Annie Lööfs tänkande.