2006-02-12, 17:16
Bannlyst
snabb fråga, e blåvalar o diazepam same shit? blåval känns ju så mycket snaskigare!
Citera
2006-02-12, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fred75
snabb fråga, e blåvalar o diazepam same shit? blåval känns ju så mycket snaskigare!

Det verksamma ämnet i blå valium är diazepam, ja. Hur snaskiga de är beror väl på styrkan. De blå brukar ligga på 10 mg. En sådan är lika snaskig som fem stycken Stesolid 2:or, två stycken Stesolid 5:or eller en Stesolid 10:a. Det verkar finnas gott om gula insmugglade diazepamtabletter numera, och de är på 5 mg.
Citera
2006-02-12, 17:53
Medlem
TomiXs avatar
Tycker personligen Stesolid är snaskigare än Valium, stesolid smakar gudomligt gott i jämförelse med Valium Och effekten är densamme, det är den extra additionen av placebo.hcl som gör att många får bättre effekt av valium (speciellt de blåa).
Citera
2006-02-12, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomiX
det är den extra additionen av placebo.hcl som gör att många får bättre effekt av valium (speciellt de blåa).

Det är samma tillsats som Roche stoppar i Rohypnol för att göra den smaskigare än Flunitrazepam och Fluscand.
Citera
2006-02-12, 18:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TomiX
Tycker personligen Stesolid är snaskigare än Valium, stesolid smakar gudomligt gott i jämförelse med Valium Och effekten är densamme, det är den extra additionen av placebo.hcl som gör att många får bättre effekt av valium (speciellt de blåa).

Tack för det bra svaret! O alla andra med för den delen. Kan tänka mig att det är mycket placebo effekt, särskilt hos såna som mig som sällan brukar benzo. För dom blåa känns ju "goare" o mer godisliknande. Aja flummigt värre är det här.

Fridens
Citera
2006-02-12, 18:36
Medlem
ruben saltes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred75
Tack för det bra svaret! O alla andra med för den delen. Kan tänka mig att det är mycket placebo effekt, särskilt hos såna som mig som sällan brukar benzo. För dom blåa känns ju "goare" o mer godisliknande. Aja flummigt värre är det här.

Fridens

Jag tycker dom blå e bara snäppet efter xanor i mysfaktor, har ätit en massa olika sorter men dom två toppar allt!!
Citera
2006-02-12, 19:52
Medlem
darws avatar
De äkta blå valium tycker jag har precis samma effekt som stesolid 10mg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in