2019-06-24, 08:25
Medlem
Doomies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cal-Kestis
Artiga frågor! Det tackar vi för!

De som styr den här världen vill lämna den som ett offer till den onde. Kristna kan manipuleras, men inte riktigt fås att överge sin lära om de inte får något alternativ. De vet att vi i nutid hatar organisationer av olika slag så därför inför de ett smörgåsbord av olika icke-abrahamitiska religioner som vädjar till jaget och nuet mera än till belöningar efter döden. Det fyller även ett viktigt syfte för att trösta en inför döden naturligvis, men det ger kristendomen också, så det är viktigt att erbjuda något mera till massorna.

Nästan alla stora rock-artister och andra som stog högt med i flower-power rörelsen har militära kontakter antingen själva eller genom sina föräldrar.
Artighet ska man inte behålla för sig själv. Den är till för att spridas!
Hmm. Har jag kanske inte formulerat mina frågor ordentligt? Mitt syfte med mina frågor var att själv också kunna komma fram till slutsatserna du gör. För dig verkar det helt uppenbart. Men för mig som ovetande sheeple så har jag ingen aning vart jag ska börja för att relatera det du skrev med mina frågor.
Citera
2019-06-24, 12:06
Medlem
Ambelains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knavius
Dessa övningar leder till lägre arbetsmoral på arbetsplatser, mindre stress, gör det svårare att manipulera folk och att man konsumerar mindre.

https://boingboing.net/2018/06/17/tune-in-turn-on-slack-off.html
https://www.nytimes.com/2018/06/14/opinion/sunday/meditation-productivity-work-mindfulness.html

Det har kallats för icke-kristet och att vara "New Age" och folk förknippar det med någonting dåligt.

Vad tror ni, finns det en rörelse för att förhindra att detta sprider sig i västvärlden?
Du behöver inte vara orolig.

Det som kallas "Mindfullness" är inget annat än en överreklamerad konsumtionsvara.
Men det enda den egentligen "gör" är ju att den fyller fickorna på de som arrangerar kurserna.
Och bättre blir det för dem ju fler från myndighetshåll som köper det.

Redan p 80-talet började den amerikanska ledarskapsträningsindustrin att kränga "meditationskurser" till företagen.
Men då var det huvudsakligen "TM" som var i ropet.

Även här i Sverige blev det populärt bland näringslivet.
Dock inte inom Vården, som idag med "Mindfullness."
Citera
2019-07-22, 21:15
Medlem
Taoists avatar
Inget fel med meditation väl? Skönt att använda för att varva ner och skyfla bort stress.
Citera
2019-08-15, 13:38
Medlem
studenten777s avatar
Att meditera osv kan ju leda till att man öppnat det tredje ögat samt lyckas nå en högre form av medvetande - självförverkligande (toppen av maslow)

Detta vill väl inte världsordningen som önskar halvmätta otänkande arbetsmyror (i väntan på robotarna?)

Sen när robots kommer så aktiveras depopulation agenda?
Citera
2026-08-11, 10:41
Avslutad
Tror ni det leder till mindre stress och ångest såhär i vår långsamma död på väg mot det satanistiska herraväldet?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in