2018-09-15, 17:58
Medlem
Flairrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av No-n-sence
Ser överallt att kinesiska turister beter sig illa. Såväl här som i övriga Europa. Speciellt på hotell. Stjäl saker och jag har många gånger fått vänta längre än nödvändigt i hotellobbyn för att de har bokat ett singelrum och varit två vuxna + barn. Och dom låtsas inte förstå skillnaden i hopp om att hotellet ska bjuda på det. Är det frukostbuffe så plockar dom hela faten till sina bord.

Precis. Finns många videos samt nyheter om kinesiska turister som har bettet sig som ignoranta svin när de reser utomlands. Antar att det ligger en viss revansch i det hela eftersom de västerländska makterna koloniserade vissa delar av Kina på 1800-talet, något som fortfarande ältas i Kina.
Citera
2018-09-15, 17:59
Medlem
sajebiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CaseyRyback
Svensk polis visar återigen prov på sin brutalitet. De bättrar inte på sitt rykte utomlands direkt.

Jag byter ut den svenska polisen mot den kinesiska alla dagar i veckan.
Citera
2018-09-15, 18:00
Medlem
jc90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sajebis
Vilket hotell - hostel står det förvisso på svt.se - pratar vi om?

Edit. Är det Generator?

Ja.
Citera
2018-09-15, 18:00
Medlem
Kan inte se att polisen gjorde något fel här.

Kineserna uppträdde hotfullt mot personalen och vägrade lämna hotellet, så polisen såg ingen annan utväg än att avvisa dem handgripligen.

Kan tillägga att kinesiska turister har ganska dåligt rykte. De är högljudda, buffliga, och röker som borstbindare.
Citera
2018-09-15, 18:02
Medlem
flaskborstes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av G-mail
Det fungerar inte i Sverige. De kan åka tillbaka till deras kommunist hemland.

Våra myndigheter slickar kina röv så det lär även medborgarna få göra.. inte ens USA kan stå emot deras ekonomiska och politiska makt.. Det bästa vi kan göra är att vara Kina vänliga.. blir de förbannade så har Sverige ingen framtid alls. Kina äter upp "jobbiga" länder utan pardon.. Det mest politiskt och ekonomiskt starkaste landet på planeten för tillfället och de ökar för var dag som går.. Medans västvärlden backar..
Citera
2018-09-15, 18:03
Medlem
TheAlamos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flairr
Precis. Finns många videos samt nyheter om kinesiska turister som har bettet sig som ignoranta svin när de reser utomlands. Antar att det ligger en viss revansch i det hela eftersom de västerländska makterna koloniserade vissa delar av Kina på 1800-talet, något som fortfarande ältas i Kina.
Kineser beter sig som bekant ofta illa i andra länder (och även i sitt). Jag bor i Vietnam och när jag varit i städer här där det är fullt av kinesiska turister så har jag blivit helt chockad. Ett exempel är när jag och min tjej satt och åt och det kom fram en kinesisk kvinna, kollade från en halvmeters håll på vår mat och började skrika. Hon snackade tydligen med sina polare utanför restaurangen och recenserade maten. Vietnameser är civiliserade i jämförelse med kineser som är djur. Det är ett tecken på hjärntvätt av kommunisterna. Innan kommunisterna tog över så var kineserna i stort mycket mer civiliserade.

Jag kan säga att det fanns en bra anledning till att dra ut kineser som tror sig äga världen.
Citera
2018-09-15, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grenkomp GRK
Handlar väl om den vanliga kinesiska turisten som inte kan uppföra sig. Polisen bär ju inte ut folk bara så där så tror inte ett dugg på fanskapen, de har väl uppträtt hotfullt och betett sig som svin...

Skjuter polisen människor med Downs syndrom till döds då de är ute och leker så är de nog fan kapabla till vad som helst och att då bara slänga ut gammalt folk är bara en bagatell i sammanhanget speciellt då de har hudfärg lämplig för sådan behandling!
Citera
2018-09-15, 18:04
Medlem
Rätt sjukt att kinesiska ambassaden går in i detta ärende, var det typ nåhon släkting till någon höjdare i kommunistpartiet? Måste ju ske med jämna mellanrum att kineser råkar ut för det ena och andra när de turistar, så många som de är. Mycket märkligt att mopsa upp sig för en sådan här småsak, men kina känner väl vittringen av riktig maktspelare i världen (är de ju delvis redan) och kan göra lite som de vill.
Citera
2018-09-15, 18:09
Medlem
Kanske har att göra med att Dalai Lama besökte Sverige nu i veckan? Måste ju hända massor av sådana här incidenter med kinesiska turister i andra länder.
Citera
2018-09-15, 18:10
Avstängd
Dinksen är här för att stjäla teknologi, tänk efter varför åker man till Sverige?, Snart ett shithole land
Citera
2018-09-15, 18:10
Medlem
Håller inte med vissa skribenter här. Jag bor ibland på Radisson eller Scandic i Stockholm och dom Kinesiska hotellgäster eller turister jag mött är mycket trevliga människor, dom bemöter mig vänligt och med respekt. Till skillnad från många Tyska Sweinen och Engelska huliganer som brer ut sig vid frukostbuféerna och inte släpper fram mig som ursvensk. (Naturligtvis finns det trevliga Tyskar och Engelsmän också men i minoritet).

Hotellet borde direkt kontaktat Kinesiska ambassaden och då hade ambassaden ombesörjt att turisterna fått logi första natten. Förkastligt hanterat av vår regim-trogna polis. Köra ut folk till en kuslig kyrkogård??? .....

Tyvärr blir detta ingen diplomatisk kris. Jag hade gärna sett en sådan kris och att Kina bojkottar Svenska varor men detta är en för liten händelse.

Jag skulle vilja se Margot Wallström framföra Svenska regeringens beklagande, men det kommer inte att ske. Off topic, fuskigt val och försämrad Sverigebild, njut Ni PK-hjon!
Citera
2018-09-15, 18:11
Avslutad
Typiskt byråkrati samhället där man inte kan anpassa sig efter kundernas önskemål eller behov. Ofta osäkra kärringar som hävdar att det är emot reglerna att vistas i lobbyn under tiden. Inte sällan som jag hör kärringar säga "det går inte" om man sen frågar varför så får man ett nytt svar " det går bara inte"

Jävla Sverige, fullt med godhetsknarkare och stela paragrafryttare som ska följa trender. Usch, vi har det avseendet det äckligaste folkslag som finns. Inte undra på att människor längtar tillbaka till förr.

Trots att vi har datorer, kontantlösa betalningsystem osv så blir det bara till de sämre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in