Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-09-09, 21:51
  #1
Medlem
Hej! Ska snart träffa min läkare och funderar på att igen efter ett uppehåll på flera år, åter påbörja en behandling av antidepressiv behandling. Är inne i en låg period då trötthet och värk knäcker mig i perioder.

Min frågeställning: Vad har du för erfarenheter/kunskap om antidepressiva läkemedel som påverkat din trötthet positivt? Existerar sådant antidepp? Förstår att om man får mindre depression/ångest kan man bli piggare, finns det något särskilt läkemedel som är extra bra på just den fronten?


Uppskattar alla svar oerhört!
Citera
2018-09-09, 22:47
  #2
Medlem
Xanaxgirl420s avatar
Mirtazapin blev jag trött av, fast det kanske även används som sömnmedel?
Lergigan är ju bra med då det lindrar ångest lite och hjälper en att bli lite trött och komma i ro, det är bra om man inte har så allvarliga problem.
Sertralin kan jag inte sova något alls av.
Citera
2018-09-10, 08:39
  #3
Medlem
Asklords avatar
Bupropion och Reboxetin är de två jag tänker på först.
Citera
2018-09-10, 11:14
  #4
Medlem
testa med voxra
Citera
2018-09-10, 12:02
  #5
Medlem
Mulla Krekars avatar
Jag blir lite piggare på min Venlafaxin, den påverkar förutom serotonin också noradrenalin. Är nyfiken på Voxra/Bupropion eftersom den påverkar dopamin. Man ska dock komma ihåg att med uppiggande egenskaper är det vanligare med ångest, om man är känslig mot det.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback